Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

VW Golf 1,2 TSI Highline

Sunday, 25. 04. 2010 - 21:04, Ivan Václavík   

VW Golf 1,2 TSI Highline

Mimoriadne citlivý pedál akcelerácie umožňuje Volkswagenu Golf s malým benzínovým motorom 1,2 litra jazdiť úsporne, ale iba pri jemnom stláčaní plynového pedálu. Rovnako však stúpne priemerná spotreba - pri takmer tej istej rýchlosti až o dva litre - ak má šofér takzvanú ťažkú nohu. Teda ak dvaja vodiči na rovnakej trase prídu naraz do cieľa, spotreba dvoch áut sa môže nečakane odlišovať. Také je prvé posolstvo tohto „ľudového" auta, ktoré využíva osvedčené technológie značky.

vw-golf2433g.jpg

Do štandardného vybavenia patrí, okrem iného, dvojzónová automatická klimatizácia, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, prehľadný palubný počítač, multifunkčný kožený volant (ovládanie telefónu a displeja), parkovacie senzory vpredu i vzadu, alarm, hmlovky a tempomat s ovládaním na samostatnej páčke vľavo. Za príplatok môžete mať napríklad balík Relax s vyhrievanými prednými sedadlami alebo automatický parkovací systém. V testovanom vozidle sme tieto vymoženosti mali.

vw-golf2447g.jpg

Sedadlá s poťahom Alcantara sú anatomicky tvarované, aj keď štíhly človek v nich trošku „lieta", lebo na šírku sú dimenzované pre mohutnejších jedincov. V kabíne je dostatok priestoru pre cestujúcich. Silná aretácia dverí pri ich otvorení však znamená riziko zranenia, prípadne poškodenia vedľa stojaceho auta.
Chválime ergonómiu i výborný navigačný systém. Ten sa dá ovládať otočným kotúčom alebo dotykom obrazovky. Prístrojový panel má mäkčený povrch, jednotlivé ukazovatele sú prehľadne rozmiestnené. Na volante sú ovládače informačného displeja a rádia (nastaviť môžete až 24 staníc), nastavenie navigácie uľahčuje dotykové ovládanie.

vw-golf2435g.jpg

Všimli sme si niekoľko praktických odkladacích priestorov v kabíne, objem kufra 350 litrov však nepatrí vo svojej triede medzi najväčší. Operadlá zadných sedadiel zostávajú po sklopení v šikmej polohe, čo sťažuje prevážanie väčších predmetov. Jazda Golfom je príjemná, pri ostrejšom prejazde zákruty si však treba zvyknúť na mierne odskakovanie zadnej nápravy, hoci vozidlo sa napokon udrží v stope. Treba však povedať, že sme na aute mali zimné pneumatiky a teplota sa pohybovala okolo 15 °C. Brzdy účinkujú razantne, ocenili sme výborný krútiaci moment už od nízkych otáčok. Akcelerácia malého motora dokáže divy, je mimoriadne plynulá a svižná aj zásluhou krútiaceho momentu 175 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 1 550 až 4 100 otáčok za minútu.Avšak ak chcete udržať priaznivú spotrebu, odporúčame jazdiť s tempomatom, ktorý sa jednoducho ovláda na páčke pod volantom.

vw-golf2434g.jpg

Dobrým pomocníkom sú parkovacie senzory a netradičné je vypnutie rádia pri zaradení spiatočky. Užitočné je ukazovanie zaradeného prevodového stupňa (1 - 6) na displeji pred vodičom, kde ho šípka nabáda na zaradenie vyššieho stupňa. Keď sme na rovine využili tempomat, pri rýchlosti 130 km/h sme mali momentálnu spotrebu 6,2 litra, pri stovke len 4,7. V konečnom súčte po dojazde 750 km na jednu nádrž nám displej ukázal priemernú spotrebu 6,1 litra na sto kilometrov.

vw-golf2436g.jpg

Najmenší motor v Golfe (čo sa týka objemu) ašpiruje na titul optimálnej pohonnej jednotky pre rodinné vozidlá koncernu Volkswagen. Je ideálny pre šoférov s tzv. ľahkou nohou. Pokrokové technológie sa tu snúbia s osvedčenými prvkami doterajších generácií Golfov. Malý štvorvalec TSI s priamym vstrekovaním paliva a turbom vyniká - vzhľadom na objem motora - dynamikou, ktorá zodpovedá potenciálu atmosférického motora s objemom asi 1,8 l. Vývoj od roku 1974, keď sa na cestách objavila prvá generácia, po súčasnú šiestu generáciu Golfu urobil míľové skoky. Súčasná silueta sa však temer nelíši od predchádzajúcej piatej generácie, čo môže u niekoho vyvolať negatívne pocity.

vw-golf2438g.jpg

Základné údaje testovaného auta

VW Golf 1,2 TSI
Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 77/105
Krútiaci moment (Nm) 175
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7

Cena testovanej verzie 19 870 €
Základná verzia 13 910 €

+ Plusy
Tichý chod úsporného motora
Výborná ergonómia, 6° prevodovka
Cestovné pohodlie, ticho v kabíne

- Mínusy
Silná aretácia dverí - riziko zranenia
Silueta nápadne podobná predchádzajúcej

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri