Mazda CX-7 MZR-CD 2,2
Japonci dokázali vytvoriť auto, ktoré úžasne maskuje veľkorysé rozmery. Hoci v hierarchii modelov predstavuje Mazda CX-7 menšieho súrodenca CX-9 (určenej predovšetkým Američanom), svojím zovňajškom sa takmer vyrovná Touaregu. Spredu pôsobí športovo agresívne, dynamicky. V skutočnosti je väčšia, než si to na prvý pohľad myslíte. Tomu napomáha aj rozšírenie interiéru na úrovni ramien, keďže tam sa karoséria rozširuje do bokov i do výšky, takže aj vyššie postavy majú dostatok miesta nad hlavou.
Nový facelift karosérie sa určite vydaril, zmeny k lepšiemu sme postrehli aj v kabíne. Materiál obloženia palubnej dosky má vyššiu kvalitu a lepšiu odolnosť voči nečistotám. Dobré lícovanie jednotlivých dielcov takisto prispieva k spokojnosti pasažierov. Krajší je aj nový volant a k celkovému komfortu prispievajú taktiež lakťové opierky na predných i zadných dverách s mäkkým čalúnením. Objem batožinového priestoru 455 litrov sa dá sklopením zadných operadiel zväčšiť na 774 (po okraj okien), resp. 1 348 litrov pri uložení batožiny po strop.
Na prehľadnom prístrojovom paneli sú v tubusoch zapustené, dobre čitateľné kruhové prístroje. Samozrejmosťou je vyhrievanie sedadiel, informačný displej je umiestnený nad stredovým panelom, pričom na monitor sa prenáša farebný obraz aj cez kameru, ktorá sa aktivuje po zaradení spiatočky. A nechýbajú ani ďalšie fajnovosti - napríklad tempomat s tlačidlami na volante, navigačný systém, či audio systém kompatibilný s rozhraním Bluetooth® pre bezdrôtové prehrávanie hudby z prenosných hudobných prehrávačov (v závislosti od výbavy), ktoré je možné ovládať prostredníctvom ovládacích prvkov na stredovej konzole alebo na volante.
Radiaca páka na stredovej konzole je v blízkosti volantu vždy poruke a samotné radenie šiestich rýchlostných stupňov je doslova pôžitkom. Vyspelý podvozok umožňuje bezpečnú jazdu aj pri rýchlejšom prejazde zákrut. Keby ste nesedeli vysoko nad vozovkou, zdalo by sa vám, že šoférujete osobný automobil a nie SUV. Hoci vyhrievané predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné, vysoké sedenie a krátke sedáky považujeme za zbytočný nedostatok tohto sympatického crossoveru. Rovnako aj skromné odkladacie priestory.
Doteraz bol pre Mazdu CX-7, uvedenú na európsky trh v roku 2007, k dispozícii len benzínový motor s objemom 2,3 litra (z Mazdy6 MPS), teraz nastupuje novinka - 2,2-litrový preplňovaný vznetový motor MZR-CD so vstrekovaním typu common-rail a systémom Selective Catalytic Reduction (SCR), čo znamená selektívnu katalytickú redukciu, ktorá výrazne znižuje obsah NOx. Maximálny výkon 127 kW (173 k) dosahuje pri 3 500 ot./min a disponuje krútiacim momentom až 400 Nm.
Priame vstrekovanie typu common-rail vstrekuje palivo pod tlakom 200 MPa a zaručuje vysoký výkon a krútiaci moment s nízkou úrovňou emisií. Systém ventilov DOHC je poháňaný reťazou a nie je potrebná jeho údržba.
Vzduch obteká karosériu takmer nehlučne a citlivosť na bočný vietor bola počas testovania len minimálna. Spokojní sme boli s ostrými brzdami i krátkou dráhou páky pri radení rýchlostí.
Vo veľkých bočných zrkadlách, ktoré sa dajú elektricky sklápať, má vodič dobrý prehľad o situácii vôkol seba. Facelift Mazde CX-7 jednoznačne prospel. A vďaka úspornému dieselovému motoru s dojazdom okolo 850 km jej hodnota určite stúpla. Veď priemerná spotreba okolo 8 litrov - pri 90-ke 5,8 a pri 120-ke 7,7 - patrí medzi súčasnými crossovermi k lepším hodnotám.
Základné technické údaje testovaného vozidla
Mazda CX-7 MZR CD 2,2
Objem motora (cm3) 2 184
Výkon (kW/k) 127/173
Krútiaci moment (Nm) 400
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,5
Cena testovanej verzie 35 990 €
Základná verzia 28 990 €
+ Plusy
Priestorný a príjemný interiér
Ostré brzdy, presné radenie
Príťažlivý dizajn po facelifte
- Mínusy
Krátke sedáky vpredu
Vysoké sedenie
Tvrdšie radenie rýchlostí