Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroën C3 1,4i Seduction

Wednesday, 10. 11. 2010 - 22:54, Ivan Václavík   

Citroën C3 1,4i Seduction

Nový Citroën C3 prišiel s lákavou ponukou a tou je čelné sklo Zenith s panoramatickým výhľadom. Stále sú však niektorí konzervatívnejší klienti, ktorí chcú mať na svojom aute klasické čelné sklo - a tým vychádza Citroën v ústrety. Na trhu je totiž aj nový model so „starým" sklom. Práve ten nám poskytol importér na zvyčajný test.

c3cn3633g.jpg

Hneď na úvod treba konštatovať, že všetky tri verzie (Attraction, Seduction, Exclusive) majú veľmi dobré sériové vybavenie. Okrem iného je to otáčkomer a indikátor zmeny prevodového stupňa, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač, dotykové ovládanie smeroviek, okno pri vodičovi s impulzným ovládaním, volant i sedadlo šoféra s výškovým aj pozdĺžnym nastavením... Milou pozornosťou je vôňa v nádobke s reguláciou intenzity. Škoda, že výrobca opustil myšlienku s pevným stredom volantu - no ale čo už. Zrejme to zákazníkom až tak nevyhovovalo.

c3cn3647g.jpg

Druhý stupeň vybavenia Seduction má oproti základnému navyše aj tempomat (s ovládaním na satelite pod volantom) a manuálnu klimatizáciu. Na druhom satelite (vpravo pod volantom) je ovládanie rádia. Trošku masívne sedadlá sú síce pohodlné, avšak v zákrute podržia telo len minimálne; skôr by sa hodili do obývačky. Na zadných, tvarovo i čalúnením príbuzných sedadlách je pomerne málo miesta na nohy, takže C-trojka sa zdá byť súcejšia pre ľudí menšieho vzrastu. Ani kufor svojím objemom 300 litrov a vysokou nakladacou hranou neoslňuje, ale na bežné používanie auta v meste postačí.

c3cn3638g.jpg

Zaujímavým prvkom je aretácia každej clony v medzipolohe a takisto sme ocenili výborne tvarovanú stredovú konzolu s dvoma odkladacími priehradkami na drobné predmety (okuliare, mobil) a najmä jej zúženie v miestach, kde si vodič opiera pravú nohu. Rovnako nás potešila objemná odkladacia priehradka pred spolujazdcom.

c3cn3642g.jpg

Testovaná verzia s motorom 1,4i s elektronickým viacbodovým vstrekovaním benzínu je z kategórie mestských vozidiel, veľmi vhodných pre začiatočníkov. Má len slabé zrýchlenie (z pokoja na stovku za vyše 14 sekúnd), no na druhej strane sme ocenili veľkú plochu vonkajších zrkadiel i malý polomer otáčania (5 m), ako aj okamžitý, ostrý záber bŕzd, a citlivé, presné riadenie.

c3cn3639g.jpg

Pochvalu si tiež zaslúži podvozok, ktorý dobre tlmí nerovnosti vozovky a navyše sa do kabíny prenáša len minimálny hluk. Odhlučnenie novej C3 patrí ku špičke v segmente. V zákrute sme však cítili tendenciu k miernemu nakláňaniu vozidla.

c3cn3634g.jpg

S motorom je spojená 5° prevodovka; keď sme chceli jazdiť svižnejšie, museli sme motor vytáčať až k 5 000 otáčkam a častejšie preraďovať.

c3cn3630g.jpg

S plnou palivovou nádržou (50 litrov) sme po ďalšie tankovanie absolvovali 730 kilometrov a dosiahli sme celkový priemer 6,6 litra na 100 km. Zmerali sme takisto spotrebu pri zvyčajných rýchlostiach: 100 km/h = 5,4 l; 130 km/h = necelých osem litrov. Jazdili sme však s autom, ktoré malo na začiatku testu len 1 500 km. Predpokladáme, že neskôr sa parametre spotreby zlepšia.

c3cn3625g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Citroën C3 1,4i
Objem motora (cm3) 1 360
Výkon (kW/k) 54/75
Krútiaci moment (Nm) 118
Max. rýchlosť (km/h) 163
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 14,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,0

Cena testovanej verzie 11 490 €
Najlacnejšia verzia 9 390 €

+ Plusy
Výborne reagujúce brzdy
Podvozok dobre tlmí nerovnosti
Objemná priehradka pred spolujazdcom

- Mínusy
Chýbajú koníky pri predbiehaní
Stiesnený priestor na zadných sedadlách

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri