Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Twingo Gordini R.S. 1,6

Friday, 05. 11. 2010 - 22:37, Ivan Václavík   

Renault Twingo Gordini R.S. 1,6

Modrá je všade: na čalúnení dverí, na operadle predných sedadiel, na diaľkovom ovládači, obale radiacej páky... Charakteristická modrá s bielymi pruhmi dominuje aj na karosérii a to všetko dovedna symbolizuje verziu Gordini, ktorej sa okrem modelu Clio neubránilo ani menšie Twingo. Dokonca na stredovej konzole je štítok s číslom 0697, čo potvrdzuje poradie tohto konkrétneho Renaultu na výrobnej linke.

ren-twingo-gordini3578g.jpg

Hoci na testovanom Twingu boli začiatkom novembra ešte letné pneumatiky, vydarené počasie nám to tolerovalo a mohli sme tohto čertíka vyskúšať v plnej rýchlosti na autodrome Slovakia Ring v Orechovej Potôni. Zážitok to bol úžasný a v serpentínach sme dokázali udržať za sebou i podstatne výkonnejšie BMW 130. To nám však, samozrejme, pri výjazde ukázalo chrbát.

ren-twingo-gordini3592g.jpg

Tak teda po poriadku. Tvrdý podvozok Twinga a nízkoprofilové, široké pneumatiky nás držali bez najmenšieho zaváhania v každej zákrute. Reakcie vozidla na pohyb volantu boli okamžité,  brzdy reagovali tvrdo, presne tak, ako to šofér potreboval.

ren-twingo-gordini18.jpg

Možnosti zrýchlenia sme už naznačili – podľa výrobcu je to z nuly na stovku za necelých deväť sekúnd, čo ani v bežnej premávke nie je nejaké oslnivé.

ren-twingo-gordini3594g-3.jpg

Twingo Gordini však nevzniklo preto, aby lámalo rekordy, ale aby potešilo dynamických šoférov. Je to veľmi milá hračka, s ktorou si môžete užívať v serpentínach, ale potešíte sa aj vtedy, ak vyštartujete na zelenú ako prvé auto. V prísne anatomicky tvarovaných sedadlách sedí šofér i spolujazdec ako prilepený, dobre držia telo aj v zákrute.

ren-twingo-gordini3579g.jpg

Označenie dvoma bielymi pásikmi na volante v hornej časti signalizuje vyrovnanie kolies do priameho smeru. Otáčkomer umiestnili pred vodiča na samostatnej nôžke, ale pri rýchlej jazde ho veľmi neregistrujete. Elektrické ovládanie okien i zrkadiel kontrastuje so sedadlom šoféra, či bezpečnostnými pásmi, ktoré nie sú výškovo nastaviteľné. Interiér je vybavený jednoducho, ale účelne. Nechýba v ňom manuálna alebo automatická klimatizácia, tempomat, autorádio s CD i MP3 prehrávačom, rozhranie Bluetooth a samostatne nastaviteľné zadné sedadlá.

ren-twingo-gordini3576g.jpg

Volant je však nastaviteľný len v jednej osi. Na jeho ramenách je jednoduché ovládanie tempomatu, na satelite pod volantom je ovládanie rádia. Pochopiteľne, vnútorný hluk pri vyšších otáčkach nedovoľuje nerušene počúvať rozhlasové vysielanie.

ren-twingo-gordini3581g.jpg

S motorom je spojená iba 5° prevodovka s ostrým radením ako sa na „pretekárske“ auto patrí. Teda žiadne dlhé držanie spojky, či maznanie sa s radiacou pákou. Nepáčil sa nám vysoký posed, no po hodinke jazdy sme si zvykli. So 40-litrovou nádržou sme si nerobili ilúzie o veľkom dojazde, napokon sme museli načerpať po 450 km, pričom sme väčšinou jazdili s otáčkami motora nad hranicou 4 000.

ren-twingo-gordini3570g.jpg

Na záver testu sme skonštatovali, že symbolická spomienka na muža, ktorý kedysi famózne upravoval Renault 8, je aj v dnešnom modernom aute milá. Amadeé Gordini sa takmer pred 50 rokmi preslávil aj na pretekárskych okruhoch, vo Francúzsku sa jazdili preteky s upravenými Renaultami 8 Gordini. Možno aj Twingo Gordini bude raz mať svoj pohár...

ren-twingo-gordini3582g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Twingo Gordini R.S. 1,6
Objem motora (cm3)    1 598
Výkon (kW/k)        98/133
Krútiaci moment (Nm)    160
Max. rýchlosť (km/h)    201
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,7

Cena testovanej verzie 15 390 €   
Najlacnejšia verzia 14 390 €

+ Plusy
Podvozok výborne drží stopu
Anatomicky tvarované sedadlá
Milý dizajn malého auta

- Mínusy
Vysoký posed aj na sedadle šoféra
Hluk v kabíne pri vyšších otáčkach
Volant je nastaviteľný len výškovo



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri