Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mazda 3 1,6 MZ-CD

Sunday, 31. 10. 2010 - 05:00, Ivan Václavík   

Mazda 3 1,6 MZ-CD

Po usadnutí za volant ktorejkoľvek Mazdy pocítite príslovečný komfort a cítite sa – obrazne povedané – ako doma. Mazda3 s dieselovým motorom 1,6 litra patrí medzi vyhľadávané, lebo zavážia najmä jej výborné jazdné vlastnosti, akustický komfort a dojazd takmer 900 kilometrov.

mazda3488g.jpg

Ergonómia i kvalita spracovania interiéru je na vysokej úrovni, volant je nastaviteľný v dvoch smeroch – pozdĺžne i výškovo. Na volante je ovládanie rádia, displeje sú nasmerované k šoférovi. Duálna klimatizácia a sklápacie vonkajšie zrkadlá patria k dobrému komfortu.

mazda3491g.jpg

Avšak hoci sa dvere otvárajú takmer do pravého uhla, vystupuje sa z nej menej pohodlne. Na zadných sedadlách nie je – vzhľadom na rozmery vozidla – očakávaný dostatok miesta na nohy, takisto batožinový priestor s objemom 340 litrov hodnotíme len ako priemerný.

mazda3496g.jpg

Mazda3 s dieselovým agregátom výborne akceleruje a dostatočný krútiaci moment pocítite aj pri vyšších rýchlostiach, napríklad na diaľnici. Komfortný podvozok výborne tlmí nerovnosti, o čom sme sa presvedčili na povestnej betónovej diaľnici Brno – Praha. Avšak hoci sa dvere otvárajú takmer do pravého uhla, vystupuje sa cez ne menej pohodlne. Na zadných sedadlách nie je – vzhľadom na rozmery vozidla – očakávaný dostatok miesta na nohy, takisto batožinový priestor s objemom 340 litrov hodnotíme len ako priemerný.

mazda3501g.jpg

Radenie rýchlostí je však trošku tvrdšie, než by ste očakávali. Výborné sú brzdy a takisto sme boli spokojní so stabilitou auta pri rýchlejšom prejazde zákrut. V kabíne je príjemné ticho až do rýchlosti 120 km/h, potom sa vnútorný hluk zvyšuje.

mazda3492g.jpg

V testovanej verzii TE sme nemali tempomat a nevýhodou bola tiež len päťstupňová prevodovka. To sa prejavilo predovšetkým na diaľnici pri jazde maximálnou povolenou rýchlosťou, keď sa priemerná spotreba ustálila na 5,9 litra.

mazda3489g.jpg

Vyskúšali sme úspornosť motora aj pri nižšej rýchlosti – na rovine pri ustálenej stovke to bolo len 3,3 litra a pri rýchlosti 120 km/h iba 4,5 l. Kto vie jazdiť s ľahkou nohou, môže dosiahnuť priemernú spotrebu aj okolo päť litrov. Pri razantnom štýle jazde je to však takmer o liter viac.

Základné údaje testovaného auta

Mazda3 1,6 MZ-CD
Objem motora (cm3)    1 560
Výkon (kW/k)        80/109
Krútiaci moment (Nm)    240
Max. rýchlosť (km/h)    185
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    11,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,5

Cena testovanej verzie 20 590 €   
Najlacnejšia verzia 16 500 €

+ Plusy
Výborné jazdné vlastnosti
Dobre odhlučnený interiér
Otváranie dverí do veľkého uhla

- Mínusy
Len 5-stupňová prevodovka
Tvrdšie radenie rýchlostí

 

Fotogaléria Mazda 3



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri