Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Škoda chce v roku 2011 ďalej rásť

Monday, 14. 03. 2011 - 13:30, Daniel Mandzi   

Škoda chce v roku 2011 ďalej rásť

  - Predaje v oboch prvých mesiacoch roku 2011 narástli približne o 25 %
  - Zvýšenie výroby
  - Rozšírenie modelovej palety o nový „City Car"
  - Automobilka chce do roku 2018 zdvojnásobiť odbyt a posilniť internacionalizáciu
  - Odbyt a tržby v roku 2010 podstatne narástli
  - Prevádzkový výsledok vo výške 447 miliónov eur sa oproti predchádzajúcemu roku viac než zdvojnásobil

skoda-octavia-2.jpg

Mladá Boleslav/Bratislava, 14. marec 2011 - Škoda chce v roku 2011 ďalej rásť.
Po rekordnom roku 2010 so 762 600 predanými automobilmi očakáva česká automobilka v tomto roku pokračovanie rastu. Škoda v roku 2010 prvýkrát prelomila hranicu trištvrte milióna predaných vozidiel. Do roku 2018 chce Škoda ročný predaj minimálne zdvojnásobiť na úroveň 1,5 milióna vozidiel. Automobilka preto začala rozsiahlu produktovú a trhovú ofenzívu a vo všetkých závodoch plánuje zvýšenie výroby. Rok 2010 uzavrela Škoda s pozitívnym výsledkom. Tržby vzrástli o 22,4 percenta na 8,692 miliárd eur. Prevádzkový výsledok sa nárastom na 447 miliónov eur viac ako zdvojnásobil.

„Rok 2011 je - presne 20 rokov od vstupu koncernu Volkswagen - pre Škodu rokom
prehadzovania výhybiek a rokom rozjazdu,"
uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, prof. Dr. h.c. Winfried Vahland na výročnej tlačovej konferencii v Prahe. „Do nového roka sme pritom vykročili veľmi dobre a plynule sme nadviazali na rekordný odbyt v roku 2010," povedal Winfried Krause, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť ekonómie.

skoda-new-logo-2.jpg

V prvých dvoch mesiacoch roka 2011 vzrástli celosvetové predaje značky oproti predchádzajúcemu roku o takmer 25 percent na 132 100 vozidiel. „Našu pozíciu na trhoch budeme dôsledne posilňovať a v tomto roku počítame s pokračovaním kurzu rastu. Za týmto účelom plánujeme zvýšenie výroby v závodoch spoločnosti Škoda, a to ako na našom domácom českom trhu, tak aj mimo Európy," uviedol Winfried Vahland.

V rámci Rastovej stratégie Škoda, vyhlásenej v roku 2010, chce automobilka do roku 2018 odbyt oproti dnešnému objemu minimálne zdvojnásobiť na 1,5 milióna vozidiel.
Neuspokojíme sa s tým, čo sme dosiahli a preradíme na vyšší stupeň. Škoda má veľký
potenciál a stojí pred posunom k
ďalšiemu rastu. To sa týka ako našich aktivít na trhoch,
tak aj rozširovania modelovej palety,"
zdôraznil Winfried Vahland.

winfried-vahland.jpg

Ústredným prvkom týchto plánov je posilnenie internacionalizácie podniku. Zatiaľ čo na hlavných európskych trhoch sa očakáva skôr mierny rast, počíta Škoda na rastových trhoch Číny, Ruska a Indie s ďalším dynamickým vývojom. Zaútočíme vo všetkých regiónoch a chceme sa intenzívne podieľať na raste v regiónoch, v ktorých automobilový priemysel zažíva boom," uviedol šéf spoločnosti Škoda. Do konca desaťročia počíta automobilka s rastom globálneho trhu osobných automobilov na približne 85 miliónov vozidiel ročne: V automobilovom priemysle máme pred sebou dobré roky, to nám poskytuje priaznivý vietor do plachiet."

Za týmto účelom Škoda vynakladá veľké investície do nových produktov a na celom svete chce pre značku nadchnúť nových zákazníkov a nové segmenty trhu. Prvý pohľad na budúci dizajnérsky jazyk nových modelov poskytla na ženevskom autosalóne predstavená štúdia „VisionD". Ešte v tomto roku, v podobe nového modelu „City Car",
príde na trh prvé auto v rámci produktovej ofenzívy. Winfried Vahland: Toto auto je našou odpoveďou na silnejúci dopyt po malých automobiloch s nízkou spotrebou a priaznivými prevádzkovými nákladmi a ponúka nový odbytový potenciál v Európe."

monte-carlo1-2.jpg 

V roku 2012 bude tiež urobený prvý strategický krok v modelovej politike: kompaktná limuzína, umiestnená medzi modely Fabia a Octavia, má pre značku Škoda otvoriť ďalší veľkoobjemový segment. Všetky nové modely pritom budú bezo zmeny spĺňať prísľub značky, ktorý znie „simply clever". Budú to praktické automobily s optimálnou ponukou priestoru a vynikajúcim pomerom ceny a hodnoty.

Rastová stratégia podniku je založená na zdravej východiskovej pozícii. Predaj v roku 2010 dosiahol nové rekordné výšky 762 600 vozov. Takmer na všetkých trhoch sa Škoda zlepšila a zvýšila svoje trhové podiely. Najdynamickejší vývoj zaznamenala na zámorských ázijských trhoch so zvýšením o 48 percent. Na domácom českom trhu posilnila Škoda svoje vedúce postavenie na trhový podiel viac ako 34 percent. Vo východnej Európe predstavovalo zvýšenie odbytu 22 percent. Ľahko klesajúci bol, v dôsledku ukončenia štátnych podporných programov, predaj v západnej Európe.

Najpredávanejším modelom v uplynulom roku bola Škoda Octavia s viac ako 350 000 predanými automobilmi.

Pozitívne sa v roku 2010 vyvíjali aj finančné ukazovatele podniku. Tržby vzrástli o 22,4 percenta na 8,692 miliárd eur. Prevádzkový výsledok sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom podarilo viac než zdvojnásobiť na hodnotu 447 miliónov eur. Podstatne vzrástla tiež čistá likvidita; dosiahla hodnoty 1,605 miliárd eur. Zisk pred zdanením bol 418 miliónov eur.

tabulka-financnych-vysledkov-skoda-auto-slovensko-1.jpg

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri