Audi opäť posúva latku vyššie
Na jar 2011 prichádza do showroomov A6 novej generácie. Nástupca celosvetovo najúspešnejšej limuzíny vyššej strednej triedy prináša vo všetkých oblastiach techniky inovatívne riešenia. Karoséria je vďaka inteligentnej kombinácii materiálov neobyčajne ľahká, ovládanie je napriek množstvu funkcií jednoduché, program asistenčných a multimediálnych systémov je široko členený.
Z väčšej časti je karoséria Audi A6 vyrobená z hliníka a ocelí high-tech; je ľahká, pevná a bezpečná. Moderné konštrukčné metódy a materiály zabezpečujú veľmi nízku hladinu vnútorného hluku v kabíne.
Limuzína má dĺžku 4,92 metra, šírku 1,87 metra, ale výšku iba 1,46 metra - čo sú najšportovejšie proporcie spomedzi konkurentov. Dlhá kapota motora, nízka, napnutá krivka strechy a markantné línie na prahoch karosérie vytvárajú dynamický celkový vzhľad. V prednej časti podčiarkujú markantný výraz reflektory zo svietiacich diód LED, ktoré sú však za príplatok.
V priestrannom interiéri pokračuje charakteristický štýl exteriéru. Dominantným prvkom je dekoračný obklad, ktorý z prístrojovej dosky pokračuje do čalúnenia dverí. Na želanie môžu byť predné sedadlá vybavené ventiláciou a masážnou funkciou, náladová iluminácia v komplexe vnútorného osvetlenia dodáva interiéru osobitnú exkluzivitu.
Vysoko účinná dvojzónová automatická klimatizácia a vylepšený ovládací systém MMI Radio sú súčasťou sériového vybavenia; na želanie Audi montuje head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie na čelné sklo.
Na želanie je k dispozícii aj ovládací systém MMI touch. Umožňuje pomocou dotykovej plôšky (touchpad) ovládať rozličné funkcie navigačného systému, fungujúceho na báze pevného disku.
Internetové služby, ktoré Audi poskytuje v kooperácii s portálom Google, umožňujú veľkú limuzínu počas jazdy pripojiť online na internet prostredníctvom autotelefónu Bluetooth. Modul UMTS prenáša obrázky a informácie z portálu Google Earth na monitor a kombinuje ich s dátami trasy, vypočítanej navigačným systémom, hotspot WLAN v kabíne vytvára kontakt k mobilným koncovým zariadeniam.
Aj ponuka motorov a prevodového ústrojenstva je široko členená. Osobitnú technickú lahôdku predstavuje model A6 hybrid, ktorý však bude nasledovať troška neskôr - spája výkon motora V6 so spotrebou štvorvalca. Nová generácia Audi A6 štartuje s piatimi motormi vo výkonovom rozpätí od 130 kW (177 k) do 220 kW (300 k), dvoma benzínovými a troma naftovými TDI.
Aj v oblasti prevodoviek je k dispozícii niekoľko možností. Pri všetkých motoroch TFSI a TDI je systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select rozšírený o nový režim - program Efficiency pre maximálne úspornú jazdu.
Najúspornejším motorom v programe je naftový štvorvalec 2.0 TDI. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa v priemere uspokojí so 4,9 litrami nafty na 100 kilometrov - čo predstavuje ekvivalent emisie CO2 129 gramov na kilometer.
Neskôr začne Audi vyrábať A6 hybrid - jeho benzínový štvorvalec 2.0 TFSI a elektromotor vytvárajú systémový výkon 180 kW (245 k), čo umožní svižnú športovú jazdu. Priemerná spotreba paliva by mala byť 6,2 litra na 100 km (predbežná hodnota).
Podľa použitého motora bude pod kapotou šesťstupňová manuálna prevodovka, automatická prevodovka multitronic s plynulou zmenou prevodového pomeru alebo - ako novinka - športová prevodovka S tronic s dvoma spojkami.
Krútiaci moment z prevodovky sa prenáša (podľa motora) buď na predné kolesá alebo prostredníctvom pohonu quattro na všetky štyri kolesá. Pri najvýkonnejších motoroch sa na želanie montuje športový diferenciál zadnej nápravy.
Systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select je súčasťou sériového vybavenia, verzie s pohonom predných kolies majú systém ESP s funkciou elektronického uzáveru diferenciálu. Na želanie sa montuje komfortné pneumatické pruženie adaptive air suspension s elektronickou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia.
Neskôr bude na želanie k dispozícii aj dynamické riadenie Audi s variabilným prevodovým pomerom.
Na novinárskej prezentácii v Bratislave, ktorú svojou prítomnosťou osviežili herci Maroš Kramár a Vlado Voštinár, sme sa dozvedeli ceny: Audi A6 s motorom 2,8 FSI a výkonom 150 kW (204 k) bude v predaji za 43 800 €. Na druhom konci cenového vejára je špičková verzia 3,0 TDI quattro s výkonom 180 kW (245 k) za 51 280 €.