Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Škoda auto v roku 2009

Monday, 22. 03. 2010 - 19:11, Radovan Szabosi   

Škoda auto v roku 2009

Značka Škoda dosiahla v minulom roku ako jeden z mála výrobcov aj napriek veľmi zložitým podmienkam na automobilových trhoch predajný rekord. Celkovo dodala svojim zákazníkom 684.226 vozidiel, čo je o 1,4 % viac ako v roku 2008.

 

bn-0060-jpg.jpg

Za nárastom dodávok stojí predovšetkým silný rast automobilového trhu v Číne, kde bolo predaných 122.556 vozidiel (+106,7 %). K tomu prispel aj predajný rekord na nemeckom trhu, kde Škoda Auto vďaka štátnej podpore v podobe „šrotovného" predala 162.328 vozidiel (+44,3 %).

bn-0059-jpg.jpg

Najpredávanejšími modelovými radmi sa stali Octavia s 273.590 vozidlami (+2,4 %) a Fabia s 264.173 vozidlami (+7,1 %). Najvyšší percentuálny prírastok oproti predchádzajúcemu roku, o 73,7 % na celkovo 44.548 vozidiel, vykázal modelový rad Superb. Veľký záujem zákazníkov vyvolal aj prvý automobil značky Škoda v segmente SUV - Škoda Yeti. Od septembra minulého roku, kedy bol Yeti oficiálne uvedený na trh, sa až do konca roku predalo 11.018 vozidiel.

fatech-002-jpg.jpg

Hospodárske výsledky skupiny Škoda Auto významne ovplyvnila pokračujúca svetová hospodárska a finančná kríza a  pokles celkových trhov. Tržby Skupiny dosiahli 187,9 mld. Kč a oproti predchádzajúcemu roku tak klesli o 6,2 %. Tržby tvorili vozidlá (85,6 %), originálne diely a príslušenstvo (8,1 %), dodávky dielov do podnikov koncernu Volkswagen (4,6 %) a tržby za ostatné produkty a služby (1,7 %). Prevádzkový výsledok tvoril 5,9 mld. Kč (-56,5 %), zisk pred zdanením 4,7 mld. Kč (-64,8 %).

r-0025-jpg.jpg

Odbyt, ktorý je relevantný pre prevádzkový výsledok (tj. bez dodávok zákazníkom v Číne), klesol v porovnaním s predchádzajúcim rokom o 74 tis. vozidiel, teda o 11,8 %. Pokles hlavných finančných ukazovateľov bol okrem klesajúceho odbytu zapríčinený tiež vyšším podielom predaja malých vozidiel s nízkou ziskovosťou, ako aj opatreniami na podporu predaja. Napriek poklesu hospodárskych výsledkov sa Skupine podarilo dosiahnuť nárast peňažného toku z prevádzkovej činnosti o viac ako 100 %. Čistá likvidita zaznamenala výrazný nárast. Oproti roku 2008 vzrástla o 52,4 % na 29,6 mld. Kč. Bilančné investície Skupiny tvorili 11,7 mld. Kč (-19,5 %). Ťažiskom investičnej činnosti boli produktové investície (Škoda Yeti a Škoda Superb Combi).

r-0144-jpg-1.jpg

Škoda Auto zostala aj v roku 2009 najvýznamnejším exportérom Českej republiky so zhruba 7 % podielom na celkovom vývoze krajiny.

fars-016-1.jpg

„Na základe očakávaní sa rok 2009 vyvíjal pre spoločnosť Škoda Auto ešte nepriaznivejšie ako problematický rok 2008. Nepriaznivé podmienky na automobilových trhoch, zvýšený konkurenčný a cenový tlak najmä vo východnej Európe a pokles pre nás relevantných celkových trhov mali značný vplyv na hospodársky výsledok. Záťažou pre nás opäť bola aj vysoká volatilita českej koruny. Vďaka dôslednej nákladovej disciplíne a úspornému programu „Scout" na zlepšenie hospodárskeho výsledku sme zostali výrazne ziskoví. Dosiahnutím vysokej úrovne likvidity sa nám podarilo uchovať si finančnú silu a stabilitu," uviedol Holger Kintscher, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za ekonomickú oblasť.

fars-010.jpg

„Značke Škoda sa aj v krízovom roku 2009 podarilo dosiahnuť dobrý výsledok. Vďaka predajným úspechom v Nemecku a v Číne sa nám podarilo dosiahnuť ďalší predajný rekord. Už teraz sa vypláca včasná angažovanosť značky Škoda v rastových regiónoch. Naše zahraničné aktivity sme v roku 2009 ešte rozšírili začatím kompletnej výroby vozidiel v ruskej Kaluge a indickom Pune. Náš výrobný program sme cielene ešte viac posilnili modelmi Škoda Yeti, Škoda Superb Combi a Škoda Octavia Greenline a LPG. Začiatkom roka 2010 sme kompletne obnovili našu triedu kompaktných vozidiel v podobe modelov Fabia a Roomster. Reagujeme tým na zvýšený dopyt po kompaktných vozidlách s nízkou spotrebou.

fars-001.jpg

Novinkou v programe triedy kompaktných vozidiel sú modely Fabia RS, Fabia Combi RS a Fabia Scout. Škoda v súčasnosti disponuje veľmi modernou a atraktívnou paletou produktov. To nám dáva optimizmus do roku 2010," zhrnul predseda predstavenstva Škoda Auto Reinhard Jung aktuálny vývoj značky Škoda.

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri