Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

So Škodou Superb Combi na 13e Rallye Monte-Carlo Historique

Wednesday, 17. 02. 2010 - 22:34, T. Szabosi   

So Škodou Superb Combi na 13e Rallye Monte-Carlo Historique

Mrazivé ráno na rýchlostnej skúške Rallye Monte-Carlo neďaleko dedinky Labatie d'Andaure nám dáva nádej na zaujímavé momentky na fotenie. Zákruta kde minulý rok prehral svoj zápas o dobrý výsledok Stéphane Sarazin a následný mostík sú celé pod ľadom so zvyškami snehu. Od domácich z vedľajšieho auta zaznieva ponuka na rannú kávu.

Púšťame sa do debaty o regionálnych špecialitách, ktoré sú mojou obľúbenou témou. Za chvíľu už ochutnávame z toho najlepšieho čo máme obe partie so sebou. Zrazu zaznie otázka, či sa chystáme na Rallye Monte-Carlo historických áut, ktoré štartuje už za týždeň. A je to tu, už sa mi v hlave odvíja spojenie testu novej Škody Superb Combi (predbežne dohodnutej v Škode Auto Slovensko) s týmto, u nás pomerne neznámym podujatím. Medzitým nám vyšlo slniečko a na našu smolu nám mení zaujímavé miesto na fotenie na vlhký asfalt a nádej na dobré fotografie sa pomaly ale isto rozplýva. O to viac sa mi začína v hlave ozývať hlas že si "Historické Monte" nemôžem nechať újsť.

 Tibor Szabosi;co8c5588.jpg

Pár krátkych telefonátov s Luciou a formality sú vybavené. Posledná kontrola či je všetko zbalené a tachometer už odrátava kilometre v ústrety novému dobrodružstvu. Pri krátkej zástavke na mieste prevzatia auta sa v krátkosti zoznamujem s novinkou na trhu. Na moje dodatočné otázky ochotne dostávam odpovede a zoznamujem sa s možnosťami nastavenia auta. A to ich má kombíkové Superb neúrekom. Trocha ma zaskočila automatická prevodovka, ale po návrate z cesty sa ukázalo, že práve DSG automat je to, čo by som si v mojom budúcom aute prial. Sadám za volant, krátke zoznámenie s interiérom, nastavenie elektricky ovládanej sedačky a spätných zrkadiel, a môžeme vyraziť.

 Tibor Szabosi;co8c5637.jpg

Hneď prvé kilometre po meste naznačujú, že si budeme rozumieť. Kupujem rakúsku diaľničnú známku, posledné telefonáty domov a ide sa. V Rakúsku nás uvítajú vrtule veternej elektrárne a ja objavujem niektoré nuansy ovládania, ako ovládanie cyklovačov oboch stieračov, či palubného počítača. Presunutie ovládacích prvkov na volant mu hodne prospelo. Počítač vám ponúkne prakticky všetky informácie, ktoré by ste mohli potrebovať. Vlastne si ani neuvedomujem a cesta Rakúskom sa pomaly končí a tak sa odmeňujem krátkou prestávkou.

 Tibor Szabosi;co8c5594.jpg

Čo nevidieť míňam frekventovanú diaľničnú križovatku pri Benátkach, na ktorej je dnes prekvapivo nízka premávka. Pri Arenzane vidím prvý krát more a posledných 150km si vychutnávam. Túto časť cesty mám veľmi rád. Stereotyp diaľnice je vystriedaný pastvou pre oči. Striedajú sa nádherné výhľady na more s množstvom tunelov, ktorými je táto cesta popretkávaná. Po dvanástich hodinách cesty zastavujem pred hotelom Kyriad v Mentone a nahováram všetkých, aby sme sa šli prejsť k moru. Dosť prekvapivé po 1 413 km, ale je to znakom, že komfortne naladený podvozok a pohodlné sedačky si odviedli svoju prácu. Nepamätám sa či sa mi niekdy podarilo zvládnuť túto trasu pri priemernej rýchlosti 130-140 km/h za 6,4l/100km, čo je pri takto veľkom aute príjemným prekvapením.

 Tibor Szabosi;co8c5685.jpg

Gilette, dedinka asi 30km od Nice, naša prvá zástavka na ceste pri hľadaní zaujímavých miest na fotenie pred príchodom prvých áut z Rallye Monte-Carlo Historique. Počas 7km sme sa dostali z úrovne mora do výšky 459m. Automat si občas podradí, ale to je asi jediné čím nám Superb dáva vedieť, že sa nachádzame v náročnom teréne, aký by sme u nás hľadali ťažko. Riadenie ostáva komunikatívne a s pribúdajúcimi kilometrami získavam, tu tak nesmierne potrebnú, istotu.

Kupujeme si skvelé bagety práve vybrané z pece a spomedzi mrakov sa ukazuje slniečko. Dnešný výber trasy v spojení s nádhernou prírodou v príkrych svahoch rieky L´Estéron v Alpes-Maritimes dáva tušiť, že dnešný deň bude stáť za to.

 Tibor Szabosi;co8c5758.jpg

Aj napriek tomu, že sme funkciu vyhrievania sedačiek využili prakticky hneď po nasadnutí do auta, sa jej užitočnosť oceňuje lepšie pri nastupovaní do vychladnutého auta. Prakticky okamžite po zapnutí je sedačka príjemne vyhriata. Stačí už len odsunúť roletu panoramatického strešného okna a kochať sa poskytnutým výhľadom na okolitú prírodu. Táto pridaná hodnota, ktorú si pri výbere auta v autosalóne ani neuvedomíte, je silne návyková. Spolu s možnosťou otvorenia strešného okna, ktoré ani pri svižnej jazde po diaľnici vďaka veternej clone nespôsobuje vírenie vzduchu, či zvýšený aerodynamicky hluk. Ide o doplnok, ktorý by nemal chýbať vo výbave auta tejto triedy.

 Tibor Szabosi;co8c5764.jpg

Po pár kilometroch sa nechávame uniesť nádherou starobylého mestečka Roquesteron. Prvé zmienky sú z rokov 1028 kde je uvádzané pod menami La Rocca, La Roque. Ani pri najlepšej vôli sa mi na úzkej ceste nedarí nájsť bezpečné miesto na fotenie. Nakoniec, vedomý si reality, že lepšie miesto zrejme nenájdem, volím malý výbežok, kde sa mi darí odparkovať nášho kombíka aspoň čiastočne mimo vozovku prakticky na kontakt s kamenným "zvodidlom". V tejto situácii sú vstavané parkovacie senzory neoceniteľná súčasť výbavy. Príjemným prekvapením je aj fakt, že elektricky otváraný kufor nemá zvýšené nároky na priestor za autom a preto si môžem fotovýbavu, aj napriek počiatočným obavám, v stiesnených pomeroch vybrať pomerne pohodlne.

 Tibor Szabosi;co8c5820.jpg

Nasleduje krátka záchádzka k nádhernému mestečku Sigale na skalnom výbežku. Nízke slnko dáva vyniknúť krivkám a musím uznať, že sa kombík Škodovke skutočne vydaril. Superb Combi sa mi svojim mixom užitkových vlastností, pohodlia a ekonomiky zapáčila natoľko, že si ju v duchu píšem na svoj "must have it" list. Po pár minútach fotenia je jasné, že ak ešte chcem čosi stihnúť, tak si treba pohnúť. Svetla pomerne rýchlo ubúda.

 Tibor Szabosi;co8c5890.jpg

Pomerne úzke cestičky z ľavej do pravej si pomaly začínajú brať svoju daň na spolujazdcoch. Prekrásne scénické pohľady sa striedajú s pohľadmi do strží, kde oko nedovidí, či cez panoramatické okno na skalné previsy, či mohutné skalné bralá, popod ktoré vedie naša cesta. Superb sa vrhá do každej zákruty s istotou a ja ubezpečujem spolujazdcov, že za chvíľu sme na mieste. Míňame Aiglun a po niekoľkých stovkách metrov prichádzame do strže, kde pramení riečka L´Estéron. Svetlo nám aj napriek snahe ušlo a tak spravim aspoň pár fotografií.

 Tibor Szabosi;co8c5919.jpg

Cesta do Mentonu vedie cez Grasse. Dnes je Grasse vďaka veľkému počtu parfumérskych podnikov právom považovaný za hlavné mesto parfémov. Keď tadiaľto pôjdete určite si nenechajte ujsť návštevu Medzinárodného múzea parfumérie, múzeum zasvätené parfumérovi Jean - Honoré Fragonardovi, či Historické a umelecké múzeum Provensálska. Nám sa pohľad na Grasse otvára už z diaľky a prekvapuje svojou, na tunajšie pomery veľkou rozlohou. Cesta príjemne ubieha a na diaľnici sa k slovu dostáva tempomat. Dnešná celodenná túra bola v pomerne náročnom teréne s nízkou priemernou rýchlosťou. Únava sa ale nedostavuje, a tak zastavujeme na večeru. Zajtra začína Rallye Monte-Carlo Historique a tak si treba trocha oddýchnuť. Ale to je na iný článok. Škoda Superb Combi v nás zanechala tie najlepšie dojmy a každú ďalšiu ponuku na zvezenie s týmto autom beriem všetkými desiatimi.

 

Fotogaléria Škoda Superb Combi 2.0 TDi

 

Fotogaléria z Rallye Monte-Carlo Historique

Fotogaléria z Rallye Monte-Carlo Historique II



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri