Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Astra ST 1,7 CDTi Cosmo

Thursday, 29. 09. 2011 - 00:24, Ivan Václavík   

Opel Astra ST 1,7 CDTi Cosmo

Vozidlá so značkou Opel začali Nemci vyrábať v roku 1899. S podielom na trhu 37,5 percenta bol Opel v roku 1928 suverénne najväčší nemecký výrobca automobilov. Dnes patrí k stáliciam na automobilovom nebi a jedným z revolučných krokov, ktoré urobila táto značka v nedávnej minulosti, bol zisk titulu Motor roku 2005 v segmente motorov so zdvihovým objemom od 1,0 do 1,4 litra. Novinári z 26 krajín udelili toto ocenenie motoru 1,3 CDTI ECOTEC.

astra-st5621g.jpg

V jeho stope pokračuje na nekonečnej ceste hľadania ako ušetriť výdavky na palivo, ale pritom zachovať moderné jazdné vlastnosti, aj väčší súrodenec s objemom 1,7 litra, ktorý sme si vyskúšali pri testovaní Astry Sports Tourer.
Zaoblenými tvarmi a elegantným, športovým dizajnom Astra vonkoncom nepripomína klasické kombi, ale o triedu väčšie, luxusné auto. Okrem toho má veľmi dobré jazdné vlastnosti, dynamiku, stabilitu.

astra-st5622g.jpg

V priebehu 7-dňového testu sme sa presvedčili, že tento model s vrcholnou výbavou Cosmo môže veľmi dobre spĺňať nároky na rodinné výlety i vysoké požiadavky podnikateľov. Zvonku je Astra Sports Tourer s dĺžkou 4,7 m najväčšie kombi v nižšej strednej triede.

astra-st5640g.jpg

Veľký batožinový priestor je výborne prístupný, nakladacia hrana je na úrovni podlahy, základný objem 500 litrov sa dá sklopením operadiel zväčšiť až na 1 550 litrov. Zadné dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, takže pasažieri môžu pohodlne nastupovať i vystupovať. Červené podsvietenie prístrojov a interiéru dotvára príjemnú atmosféru pri nočnej jazde. Predné sedadlá sú vyhrievané a ich sedáky sa dá posunutím predĺžiť.

astra-st5635g.jpg

Napriek dobrej ergonómii však musíme vyčítať usporiadanie pedálov - plynový je hlboko pod úrovňou brzdového, čo môže pri núdzovom brzdení spôsobiť vodičovi pri rýchlom presune pravej nohy problémy, ak zachytí topánkou o okraj pedálu. s úsporným dieselovým agregátom. Inak je v kabíne veľa vecí súcich na pochvalu: obsažný informačný displej má vodič pred sebou, tu je tiež indikátor radenia prevodových stupňov, páči sa nám sklonená stredová konzola s tlačidlami, ktorý v aute tejto značky bývala dlhé roky kolmá. K príjemnej atmosfére v kabíne prispieva i duálna klimatizácia.

astra-st5630g.jpg

Vo vybavení verzie Cosmo sú na stredovej konzole dva kryté držiaky nápojov a uzavretý úložný priestor, lakťová opierka medzi prednými sedadlami je posuvná, zadné sedadlá so systémom FlexFold uľahčujú usporiadanie v kabíne. Samozrejmosťou je tempomat, elektrická parkovacia brzda sa automaticky uvoľní po rozjazde. Obzvlášť výhodný je asistenčný systém pre rozjazd do kopca. Parkovacie senzory uľahčujú manévrovanie s vozidlom na parkovisku. Príjemné je automatické prepínanie diaľkových svetiel, ak ide oproti auto.

astra-st5625g.jpg

Celkovo je jazda s Astrou Sports Tourer konformná, vozidlo solídne akceleruje, brzdy účinkujú s dostatočnou razanciou, v zákrute auto dobre drží zvolenú stopu. Adaptívny podvozok dostatočne tlmí nerovnosti vozovky. Motor pracuje ticho a vozidlo má nečakane veľkú zotrvačnosť. No nielen to, s týmto dieselovým agregátom sa dá jazdiť veľmi úsporne.

astra-st5642g.jpg

Aj keď k výrobcom deklarovanému údaju 4,5 litra sme sa nepriblížili, priemerná spotreba 5,5 litra na 100 km je vyhovujúca. Pri ustálenej stovke nám na rovine ukázal displej priebežnú spotrebu 4,7 - 5,1 l, na diaľnici pri 130-ke to bolo 6,3 litra a dojazd 900 km na jednu nádrž paliva patrí medzi lepšie hodnoty spomedzi testovaných vozidiel.

astra-st5624g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Opel Astra ST 1,7 CDTi
Objem motora (cm3) 1 686
Výkon (kW/k) 92/125
Krútiaci moment (Nm) 280
Max. rýchlosť (km/h) 192
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,5

Cena testovanej verzie 18 220 €
Najlacnejšia verzia 15 240 €

+ Plusy
Elegantný dizajn, dobré jazdné vlastnosti
Variabilný batožinový priestor s priehradkami
Úsporný motor, dobrý dojazd
- Mínusy
Plynový pedál je hlboko pod brzdovým

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri