Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

VW Jetta 2,0 TDI

Monday, 03. 10. 2011 - 11:08, Ivan Václavík   

VW Jetta 2,0 TDI

Európska verzia prevyšuje americkú. Patrí medzi modely Golf a Passat, nazvali ju Jetta a výrobný závod sídli v Mexiku. Reč je o sedane s emblémom VW, ktorý patrí v USA k relatívne malým, no cenovo dostupným sedanom, kým pre Európanov je imidžovým automobilom - obrazne povedané menším Passatom. Hoci s dĺžkou 4,6 metra a šírkou 1,8 m nepatrí v premávke medzi malé autá.

vw-jetta5661g.jpg

Na starom kontinente je to príjemná limuzína do mesta i na diaľnicu. Z akejkoľvek strany ju pozorujete, nová Jetta vyzerá vždy dobre. Jej športová silueta, zaujímavé proporcie bočných línií a športová maska chladiča jej dodávajú príťažlivý vzhľad.

vw-jetta5664g.jpg

Okrem zvyčajných prvkov patrí do štandardného vybavenia aj sústava elektronických systémov ESP, ABS s EBV, ASR, EDS, MSR, ako aj asistent rozjazdu do kopca. Hmlové svetlá disponujú tzv. odbočovacou funkciou - teda v noci sa rozsvietia po natočení volantu do zákruty. Elektromechanický posilňovač riadenia s meniacim sa účinkom pracuje v závislosti na rýchlosti vozidla.

vw-jetta5669g.jpg

Dôkazom vyššej hodnoty európskej verzie sú okrem iného mäkšie plasty prístrojového panelu, ktorý má zmenený tvar. Nová Jetta poslúži svojmu majiteľovi nadpriemerným priestorom, a to od miesta vodiča, cez zadné sedadlá až po batožinový priestor s objemom 527 litrov. Vďaka umnému riešeniu kabíny sa z dostatočne veľkého priestoru v oblasti kolien tešia nielen pasažieri na predných, ale ja na zadných sedadlách. Ich operadlá sa dajú pri väčšom množstve batožiny sklopiť.

vw-jetta5666g.jpg

Predné sedadlá majú anatomický, športový tvar. Pod stredovou lakťovou opierkou medzi nimi sa nachádza odkladací box, pred ním 2 držiaky na poháre a vzadu dva samostatné ventilačné otvory. Samozrejmosťou je dvojzónová klimatizácia. Ak vodiča oslňuje za ním idúce vozidlo, pomôže automaticky stmievané vnútorné spätné zrkadlo. Chválime tiež podrobný informačný systém, ktorého displej má vodič v priamom pohľade.

vw-jetta5663g.jpg

Na želanie dodávaná regulácia diaľkových svetiel Light Assist zabezpečuje prostredníctvom automatickej regulácie diaľkových svetiel vyššiu bezpečnosť v premávke. Informácie o ostatných účastníkoch cestnej premávky a verejnom osvetlení registruje kamera umiestnená vo vnútornom spätnom zrkadle a informuje systém regulácie diaľkových svetiel Light Assist. Od rýchlosti 60 km/h sa v tme aktivuje systém, ktorý zapne diaľkové svetlá. Ak sa pred vaším autom objaví iné vozidlo - vo vašom smere alebo oproti, svetlá sa automaticky stlmia. Vyskúšali sme si to a funguje to bezchybne.

vw-jetta5654g.jpg

Štandardne dodávaný asistent rozjazdu do kopca pomáha v stúpaní pri rozbiehaní auta. Prostredníctvom zásahu do brzdovej sústavy (spolu s hydraulickým komfortným brzdovým asistentom a riadením prevodovky) zabráni vozidlu posúvať sa dozadu. Vodičovi pri rozbiehaní v kopci ponúka jednoduché a komfortné ovládanie vozidla, keďže zabráni jeho cúvaniu alebo zhasnutiu motora.

vw-jetta5667g.jpg

Predovšetkým na dlhých cestách poskytuje vodičovi veľký komfort tempomat (štandardne od stupňa výbavy Comfortline) tým, že pri jazde nemusí byť šofér sústredený na plynový pedál, ale v Jette si systém zapamätá zvolenú rýchlosť a konštantne ju udržiava. Pritom rýchlosť sa dá manuálne zvýšiť alebo znížiť o potrebnú hodnotu. Funkciu tempomatu zruší šofér stlačením brzdového alebo spojkového pedála, prípadne ľahkým posunom ovládača na páčke stieračov.

Užitočnou drobnôstkou sú funkcie Coming-home a Leaving-home, pomocou ktorých sa dajú svetlá vozidla využiť na osvetlenie chodníka pri ceste k domu, prípadne od domu k autu.

vw-jetta5657g.jpg

Hladina vnútorného hluku je aj pri vyšších rýchlostiach nepatrná. Osvedčený dieselový dvojliter má aj v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou nízku spotrebu, výborné sú brzdy a stabilita auta pri rýchlom prejazde série zákrut. S palivovou nádržou na 55 litrov nafty sme mali dojazd 850 km, pričom displej nám ukázal priemernú spotrebu v kombinovanom režime 5,4 l/ 100 km. Ak sme jazdili s tempomatom po rovine stovkou, priebežná spotreba klesla na 4,5 litra, na diaľnici pri 130-ke to bolo 5,8. Rozumným kompromisom bola rýchlosť 120 km/h a vtedy sa spotreba ustálila na hranici piatich litrov.

vw-jetta5660g.jpg

Na tejto limuzíne sme dlho hľadali nejaké nedostatky - a napokon sme predsa len našli. Síce nepatrné, no z hľadiska imidžu značky zbytočne znehodnocujú prvotriedny výrobok. Z vnútornej strany veka odkladacej priehradky pred spolujazdcom sú dva nezmyselné výčnelky na uchytenie pera, ktoré mohli byť jednoducho zapustené do plastu. Takto vyčnievajúce ľahko porania prsty pri odkladaní čohokoľvek. Druhou maličkosťou sú nechránené koncovky držiakov zadnej kapoty a chýbajúce čalúnenie na strope batožinového priestoru. Oba nedostatky môžu spôsobiť zranenie prstov.

vw-jetta5670g.jpg

Základné údaje testovaného auta

VW Jetta 2,0 TDI
Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 208
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,8

Cena testovanej verzie 21 770 €
Najlacnejšia verzia 14 920 €

+ Plusy
Úsporný a tichý dieselový motor TDI
Dostatok priestoru v kabíne i v kufri
Komfortná 6-stupňová automatická prevodovka

- Mínusy
Nechránené koncovky držiakov zadnej kapoty
Nezmyselné výčnelky na uchytenie pera

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri