Frankfurtské premiéry značky Mazda
Na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte sa vo svetovej premiére predstavuje úplne nový model Mazda CX-5, prvý z novej generácie vozidiel Mazda pýšiacich sa pokrokovými technológiami SKYACTIV a príťažlivým dizajnom v štýle nazvanom „KODO - Duša pohybu". Nový kompaktný crossover CX-5 má úplne nové motory, prevodovky, podvozok i karosériu. Skvelo sa riadi a pritom je ako úsporný, tak aj šetrný k životnému prostrediu.V expozícii značky Mazda bude tiež možné vidieť inovovanú Mazdu3, ktorá je najpredávanejším modelom Mazdy.
Modernizovaná verzia sa vyznačuje novým vzhľadom prednej časti, hodnotnejšie pôsobiacim interiérom, zdokonalenou ergonómiou a vyššou úrovňou komfortu i jazdných vlastností. Novinkou v ponuke motorizácií je zážihová verzia MZR 1,6 l so samočinnou prevodovkou a novou výbavou.
Mazda CX-5 - Radosť z jazdy v pokročilom podaní úplne nového kompaktného crossoveru značky Mazda - Prvá úplná implementácia technológií SKYACTIV a dizajnového jazyka „KODO - Duša pohybu"
Svetovou premiérou úplne nového modelu Mazda CX-5 na autosalóne v nemeckom Frankfurte nad Mohanom začína nová éra značky Mazda. Tento nový kompaktný crossover dostal ako prvý zo sériových modelov Mazdy kompletný súbor technológií SKYACTIV a tiež atraktívny dizajn v štýle nazvanom „KODO - Duša pohybu". Vozidlo bude k dispozícii s tromi úplne novými motormi, ktoré sa vyznačujú rekordnou hodnotou kompresného pomeru 14:1. Platí to ako pre vznetový SKYACTIV-D 2,2 l, preplňovaný dvoma turbodúchadlami a ponúkaný v dvoch stupňoch výkonu, tak pre zážihový SKYACTIV-G 2,0 l s priamym vstrekovaním benzínu. Pohonná jednotka môže v závislosti od konkrétnej verzie spolupracovať buď s novou priamo radenou prevodovkou SKYACTIV-MT, alebo s novou samočinnou prevodovkou SKYACTIV-DRIVE. Obe majú šesť rýchlostných stupňov.
Uvedené technológie sa stretávajú na novej platforme s pevnou, pritom však veľmi ľahkou konštrukciou karosérie i podvozka. Pre vozidlo je charakteristická vysoká aerodynamická účinnosť a vynikajúci jazdný prejav spolu s mimoriadne priaznivými environmentálnymi a bezpečnostnými vlastnosťami. Zákazník môže voliť medzi pohonom dvoch alebo všetkých štyroch kolies. Cieľová hodnota emisií CO2 pre model Mazda CX-5 so vznetovou motorizáciou SKYACTIV-D 2,2 l Standard Power, pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou činí iba 120 g/km.
Vnútri ponúkne CX-5 veľkorysý priestor pre cestujúcich i pre batožinu. Napríklad hodnota priestoru pre nohy na zadných sedadlách bude patriť k najlepším v danom segmente. Interiér sa pýši vysokou kvalitou spracovania, prepracovanou funkčnosťou a nízkou úrovňou hluku, to všetko v záujme čo najpríjemnejšieho zážitku z jazdy pre všetkých cestujúcich. O vysokej úrovni bezpečnosti svedčí prítomnosť technológií ako systém RVM pre monitorovanie mŕtvych uhlov spätných zrkadiel*, úplne nový protikolízny systém SCBS*, asistent diaľkových svetiel HBC* alebo systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu*. To všetko završuje fantastický nový dizajn, vyjadrujúci silný dojem agility a vitality. Až bude začiatkom roku 2012 uvedená na európske trhy, sľubuje Mazda CX-5 nastaviť nové meradlá v kategórii kompaktných vozidiel pre aktivity vo voľnom čase.
Mazda3 Facelift - Viac dynamiky, menej CO2
Modernizovaná verzia najpredávanejšieho modelu značky Mazda získala svalnatejší vzhľad. Má novú prednú časť, nový dizajn predného nárazníka a nové vzory kolies so stočenými lúčmi. Vnútri je inovovaná Mazda3 ešte prívetivejšia ako doteraz vďaka novým kombináciám farieb a materiálov, ľahšiemu ovládaniu dôležitých funkcií, rozšírenej výbave a dokonalejšiemu odhlučneniu.
Paleta motorizácií zahŕňa sedem doterajších pohonných jednotiek (z toho dve zážihové s priamym vstrekovaním a tri vznetové), spolupracujúcich s päťstupňovou či šesťstupňovou priamo radenou prevodovkou, prípadne s päťstupňovou samočinnou rýchlostnou skriňou. Novinkou pre európsky trh je ponuka samočinnej prevodovky Activematic pre menší zo zážihových motorov.
Zdokonalené bolo tiež správanie vozidla na ceste, Mazda3 má teraz ešte harmonickejší jazdný prejav. K tomu prispievajú nové výstuhy karosérie, nové tlmiče pruženia, inovované riadenie s elektrohydraulickým posilňovačom (EHPAS) a tuhšie kolesá. Vo výbave vozidla pribudol indikátor radenia a nový navigačný systém Mazda*, založený na technológii TomTom®. Aj po facelifte si Mazda3 pochopiteľne zachovala vynikajúcu bezpečnostnú výbavu doterajšieho modelu. Systém sledovania jazdných pruhov spoločnosti Mazda (Rear Vehicle Monitoring, RVM), ktorý je k dispozícii vo vozidle Mazda3, získa na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte (IAA) uznávané ocenenie „Euro NCAP* Advanced".
*V závislosti od konkrétneho trhu a stupňa výbavy