Nastupuje SLK s dieselovým motorom
Mercedes-Benz svoj športový roadster SLK prvý raz ponúka s dieselovým motorom. Dieselový pohon a svižný roadster, to predsa nejde dohromady - takto znel doterajší predsudok. Štvorvalcový agregát so zdvihovým objemom 2 143 kubických centimetrov má výkon 150 kW (204 k) a posúva dvojmiestne vozidlo na prvú priečku vo svojej triede v niekoľkých disciplínach.
So spotrebou 4,9 litra na 100 kilometrov je to najúspornejší roadster v segmente. Vďaka ohromnému krútiacemu momentu 500 newtonmetrov zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a dobré výsledky dosahuje tiež v zrýchlení z 80 na 120 km/h. Poskytuje tak suverénne potešenie z jazdy na vidieckych cestách plných zákrut, ako aj na dlhších diaľničných úsekoch. Rovnako ako ostatné modely najmladšej rodiny SLK, ktoré boli predstavené v januári 2011, spája športový temperament s kvalitnou výbavou a vynikajúcim komfortom.
So sériovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS (6-stupňová manuálna prevodovka sa začne dodávať v druhom štvrťroku 2012) dosiahne SLK 250 CDI maximálnu rýchlosť 243 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy umožňuje suverénne a bezpečné predbiehanie.
SLK 250 CDI je aj najúspornejší (a tým najekologickejší) roadster vo svojom segmente. Na 100 kilometrov mu stačí iba 4,9 litra motorovej nafty (kombinovaná spotreba podľa NEFZ - Nový európsky jazdný cyklus). To zodpovedá emisii CO2 len 128 g/km. Povedané inými slovami: dieselové SLK kombinuje výkonnosť čistokrvného športového vozidla so spotrebou malého autíčka. To zaručuje vysoké potešenie z jazdy pri vysokej hospodárnosti.
Priaznivé hodnoty v súvislosti s výkonom a charakteristikou krútiaceho momentu, hospodárnosťou a emisiami výfukových spalín, ako aj pozoruhodne pokojný chod dieselového agregátu sú výsledkom použitia celého balíka moderných technológií. Sem patria okrem iného technika Common Rail štvrtej generácie so vstrekovacím tlakom 2 000 barov a s precíznym časovaním vstrekovania, ako aj dvojstupňové preplňovanie. Okrem toho je v SLK 250 CDI - tak ako vo všetkých modeloch SLK - sériovo nainštalovaný systém ECO štart - stop.
Nízka spotreba robí z Mercedesu SLK 250 CDI auto s výbornými kvalitami na dlhé vzdialenosti. Obrazne povedané, môžete sa od Severného mora vydať opaľovať k Stredozemnému moru bez jedinej zastávky. Veľmi pohodlné športové sedadlá, komfortný podvozok a najväčší batožinový priestor tejto triedy vytvárajú na to dobré podmienky.
Vďaka rovnakým génom, ako majú ostatní členovia úspešnej rodiny SLK, aj SLK 250 CDI zjednocuje svižný športový charakter so štýlovým komfortom, výrazným dizajnom športového automobilu, ktorý je vhodný aj na každodenné používanie.
Aj v prípade SLK 250 CDI sú na výber tri rôzne verzie strechy Variodach - medzi nimi aj panoramatická strecha Variodach s funkciou Magic Sky Control. Túto sklenú strechu možno stlačením tlačidla spriehľadniť alebo stmaviť. Čo sa týka podvozku, na výber sú tri vyhotovenia: s konvenčným oceľovým pružením, s tvrdšími pružinami a tlmičmi ako máva športový podvozok, alebo s elektronicky regulovaným, plne automatickým systémom tlmenia. Je súčasťou balíka dynamiky jazdy, ktorý zahŕňa aj priame riadenie a brzdový systém Torque Vectoring Brake z dielne Mercedes-Benz na mimoriadne agilné a ľahko zvládnuteľné jazdné vlastnosti.
Zvonka sa nové SLK 250 CDI neodlišuje od benzínových modelov. Dokonca si zachovalo aj dvojvetvovú výfukovú sústavu a ponúka tak rovnako príťažlivý vzhľad, ktorým sa vyznačujú všetky modely SLK. Nový Mercedes SLK 250 CDI sa dá aj u nás objednávať od 13. septembra 2011.