Peugeot 4008 spája silu a štýl
Svetový trh terénnych vozidiel pod skratkou SUV od roku 2005 výrazne rastie. V Rusku je prevaha terénnych áut daná historicky a dnes predstavuje ich predaj 1/5 z celkového trhu, pričom väčšinu tvoria vozidlá v segmente kompaktných SUV. V Číne a v západnej Európe dosiahli SUV 10% podiel na trhu, ale spĺňajú rôzne očakávania. V Európe sa zvýšil podiel SUV v segmente C a D, na úkor SUV v segmente E.
V Číne boduje najmä prestížny vzhľad automobilu, v Európe zase túžba po výraznom, avšak univerzálnom a kompaktnom vozidle, ktorého vplyv na životné prostredie je porovnateľné so sedanom. Peugeot 4008 dokonale kopíruje vývoj na týchto trhoch a francúzska značka jednoznačne ukazuje svoje ambície dobyť s týmto automobilom medzinárodné trhy.
Po svetovej premiére na Ženevskom autosalóne v roku 2012 sa začne model 4008 od jari 2012 predávať prioritne na medzinárodných trhoch. Je to v súlade so stratégiou modernizácie a rozvoja značky Peugeot, pričom predaj na zahraničných trhoch bude predstavovať 70 % celkového predaja.
Vďaka svojmu charakteristickému a štýlovému vzhľadu, ako aj vlastnostiam SUV s pohonom 4 x 4, je 4008 modernou odpoveďou na požiadavky zákazníkov terénnych automobilov v segmente s vysokým rastom. Presklená panoramatická strecha zabezpečuje dostatok svetla na palube vozidla a príjemné nočné osvetlenie poskytujú cestujúcim LED svetlá umiestnené po bokoch automobilu.
Platforma 4008 je sčasti prevzatá od modelu 4007 a bola skrátená klamlivým zmenšením predných a zadných dverí (-30 cm na dĺžku). Jej dlhý rázvor a široký rozchod sú však zachované, aby sa dodržala dobrá vnútorná priestrannosť pre predné aj zadné sedadlá. Tieto vlastnosti a vonkajšie rozmery (dĺžka 4,34 m, šírka 1,80 m a výška 1,63 m) robia z Peugeotu 4008 obzvlášť univerzálny automobil.
Vo verzii s pohonom všetkých kolies má vodič na výber z troch spôsobov pohonu: pohon na dve kolesá 2WD, pohon štyroch kolies 4WD a permanentný pohon štyroch kolies LOCK. V oboch režimoch pohonu všetkých kolies 4WD a LOCK je rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu riadené elektronicky. V režime LOCK je pohon všetkých štyroch kolies permanentný a krútiaci moment je z väčšej časti smerovaný na zadné kolesá. Tento typ pohonu bude predstavovať vyše 80 % objemu predajov 4008.
Nové SUV 4x4 značky Peugeot bude v niektorých krajinách vrátane Európy ponúkané len vo verzii 4x4. K dispozícii budú štyri motory - dva benzínové 1,6 l 85 kW (116 k) / 152 Nm, resp. 2,0 l 113 kW (150 k) / 198 Nm a dva dieselové 1,6 l HDi FAP 82 kW (112 k) / 270 (280) Nm s funkciou overboost alebo 1,8 l HDi FAP 110 kW (150 k) / 300 Nm.