Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Čo by na to povedal Tazio Nuvolari?

Monday, 31. 10. 2016 - 12:12, Ľuboš Kašický   

Čo by na to povedal Tazio Nuvolari?

Tretí cieľom v Mexiku prešiel Verstappen, no trofej na pódiu si prevzal Vettel, aby ju následne odovzdal Ricciardovi, ktorý došiel na piatom mieste!

Športovými komisármi na mexických pretekoch F1 boli bývalý americký pretekár F1 Danny Sullivan (vyhral aj 500 INDY v r.1985) a skúsení Garry Connelly a Silvia Bellotová. V nedeľu sa na ich ramená zosypalo nečakané množstvo udalostí, ktoré museli riešiť.

fer2.jpg

Najprv na štarte kolidovali Gutierrez s Wehrleinom a Ericssonom, čo bolo označené, ako závodný incident. Hneď v prvej šikane sa na seba natlačili Verstappen s Rosbergom a Nico sa musel uhnúť mimo trať. Ani toto neodmenili penalizáciou a bez trestu hodnotili aj Hamiltonove skrátenie si trate v prvej zákrute. „Mal som podchladenú pravú prednú brzdu, zablokovalo sa mi koleso a bol som rád, že som nevletel do bariéry. Viedol som a nezískal som žiadnu výhodu. Len som si zničil koleso, ktoré potom spôsobovalo vibrácie," vysvetľoval Hamilton.

r3-4.jpg

Ešte v prvom kole však Carlos Sainz vytlačil v tretej zákrute Alonsa mimo trať a za toto už dostal päť sekundovú penalizáciu a jeden trestný bod. Skutočné eldorádo však pre komisárov nastalo v závere pretekov, keď sa rýchly Vettel dotiahol na Verstappena a mladý sa tvrdo bránil. Podľa komisárov si skrátil trať a hoci cieľom prešiel tretí, tak ho odmenili 5-sekundovou penalizáciou a trestným bodov (už má iba štyri).

r22-4.jpg

„Max nezískal žiadnu výhodu," tvrdí jeho šéf Christian Horner. „Evidentne prebrzdil, vyšiel mimo trať a vrátil sa pred Vettela. Pochopil by som trest, keby jazdili vedľa seba, alebo by ho Max predbiehal. Podľa mňa to bolo rovnaké, ako Hamiltonova situácia v prvej zákrute za ktorú nebol potrestaný. Žiadali sme o vysvetlenie vedenie pretekov a oni povedali, že si to musia preveriť a tak sme Maxa nechali na jeho pozícii pred Sebastianom."

r-pir-pit-sumar.jpg

Vďaka tomuto súboju medzi Holanďanom a Nemcom sa však na oboch dotiahol Ricciardo, ktorý mal lepšie pneumatiky a štyri kolá pred koncom aj zaútočil. Vettel však počas brzdenie zmenil dráhu a Austrálčana poriadne nahnevalo. „Vyzeralo to najprv, že mi nechal miesto. Tak som tam vošiel a potom zmenil smer a ja som zrazu nemal kam ísť. Myslím si, že pretekanie je o tvrdosti aj o troche kontaktu, no toto bola jasná zmena smeru počas brzdenia," vyhlasoval všade Ricciardo.

r-results-korekcia.jpg

Tvrdšie pravidlá prišli v tomto ohľade práve po minulotýždňovej udalosti s Verstappenom, ktorý je na takúto agresívnu jazdu ala Schumacher zvyknutý. Vettel však nie je žiadna výnimka. Lenže, ako násobný svetový šampión si ťažko uznáva chyby. „Na mäkších pneumatikách som vydržal dlhšie, ako ostatní. Boli sme rýchlejší a tak som dostal Verstappena pod tlak. Nebolo však ľahké predbehnúť ho. Urobil však chybu, skrátil si trať a nevrátil pozíciu späť. K súboju s Danielom. Veľmi ho rešpektujem. Nikdy nie je ľahké, keď na vás Daniel tlačí. Ja som sa tvrdo bránil, no myslím, že som mu nechal dosť priestoru," jednoznačne verí vo svoju spravodlivosť Nemec.

fia-vettel.jpg

Na upozornenie tímu RedBull sa komisári začali zaoberať aj touto situáciou a predvolali si oboch pretekárov. Chvíľu to potom trvalo, kým zhodnotili všetky dostupné informácie a nakoniec asi tri hodiny po pretekoch penalizovali aj Vettela.

fer3.jpg

Nemec dostal desaťsekundový trest a trestné dva body (stále ich však má ešte šesť)! Jeho jazdu označili za nebezpečnú a odobrali mu tretie miesto aj trofej. Nečakane bude teda na treťom mieste nakoniec figurovať Daniel Ricciardo, ktorý si tak vlastne potvrdil aj tretie miesto v priebežnom poradí majstrovstiev sveta.

nuvolari.jpg

Dobré je, že sa komisári nakoniec snažili byť čo najspravodlivejší ku všetkým, lebo už to vyzeralo, že zabudli na rovnaký meter. Na druhej strane je to už trochu čudné, keď je pretekanie tak zošnurované, že sa pomalší nemôže brániť svojim technickým majstrovstvom (aj keď niekedy nie najčestnejším). Ostáva mu tak stále nechať predbehnúť rýchlejšieho bez trochu tvrdej obrany, aby nedostal penalizáciu. Čo by asi na takú formulu jeden povedal Tazio Nuvolari, ktorý vďaka tomu dokázal udržať za sebou v ľútych bojoch brutálne silné nemecké mašiny v tridsiatych rokoch?

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri