Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Citroën C4 Aircross 1,8 HDI Exclusive 4x4

Thursday, 30. 08. 2012 - 22:34, Ivan Václavík   

Citroën C4 Aircross 1,8 HDI Exclusive 4x4

Pohodlný a rozšafný do terénu i na cesty: Spojenie terénneho automobilu, vhodného aj do mesta, s možnosťou prevážania športového náčinia (napríklad bicykla) je pre určitú skupinu potenciálnych zákazníkov prioritnou podmienkou. Presvedčili sme sa o tom, keď sme sa rozhodli absolvovať 90-minútové cyklistické preteky na autodróme Slovakia Ring. V ústrety nám vyšiel slovenský importér tejto francúzskej značky.

c4-aircross-7043g.jpg

Ale tento Citroën je vhodný aj pre 4-člennú rodinu, bez toho, aby sa jej členovia vzdali náležitého pohodlia. Športovo úžitkové vozidlo C4 Aircross je skutočne univerzálne, pričom spĺňa celú paletu náročných požiadaviek - a to konštatujeme s maximálnym dôrazom na objektivitu nášho pohľadu.

c4-aircross-7041g.jpg

Citroën C4 Aircross, ktorý mal svetovú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve 2012, nám ponúkol pri svojej dĺžke 4,34 m dostatočne veľký vnútorný priestor, pričom základný objem kufra 442 litrov sme sklopením sedadiel podstatne zväčšili až na 1 952 l. Zároveň sme získali rovnú podlahu, na ktorú sme mohli bez problémov uložiť bicykel bez toho, aby sme demontovali koleso. ivko-bike-sk-ring7062g.jpg
Bezkľúčový vstup do vozidla je veľkou výhodou, rovnako aj štartovanie motora tlačidlom. Komfortne naladený podvozok citeľne vylepšuje jazdné vlastnosti; pasažieri nepociťujú nerovnosti vozovky, majú dobrý výhľad z vozidla, šofér po prvých kilometroch vníma výbornú ergonómiu. Príjemnú atmosféru v kabíne dotvára ticho a taktiež podsvietenie interiéru.

c4-aircross-7044g.jpg

Rovnako patrí k príjemným prekvapeniam, že C4 Aircross spoľahlivo drží zvolenú stopu v zákrute. Brzdy reagujú účinne a pri cúvaní vypomôže parkovacia kamera v 5. dverách, respektíve senzory, ktoré sú aj vpredu. Na dostatočne veľkom monitore sa po zaradení spiatočky premietne verný (farebný) obraz za vozidlom, ako aj vodiace línie.

c4-aircross-7057g.jpg

Keď spomíname monitor, načim zdôrazniť, že ovládanie navigácie je veľmi jednoduché, skrátka perfektné. Navigačný systém s dotykovou obrazovkou nemá chybu. Pred vodičom je navyše malý monitor, na ktorom sa ukazuje (súbežne s väčšou obrazovkou) priemerná spotreba, dojazd a ďalšie dôležité údaje.

c4-aircross-7056g.jpg

Zároveň má šofér k dispozícii indikátor odporúčaného radenia prevodových stupňov, ako aj ukazovateľ momentálnej spotreby. Posuvný pásik je zelený, až kým nepríde k trojuholníčku, od ktorého sa sfarbí na bielo. Spomínaný trojuholníček označuje aktuálnu priemernú spotrebu. Systém Stop&Start taktiež napomáha zníženiu spotreby.

c4-aircross-7045g.jpg

Tú sme v celkovom priemere udržali na hranici 6,5 litra - pravda, za cenu vyslovene úspornej jazdy po rovine s tempomatom (mimochodom, ovládanie na volante by mohlo byť prehľadnejšie). Len čo sme zhrešili razantnou jazdou, lebo akcelerácia pohladí dušu športovo založeného motoristu, spotreba sa pri rýchlosti 130 km/h vyšvihla na 7,5 litra. Pri rekreačnej stovke bola len 5,5 litra. Na aute, ktoré malo najazdených tesne nad 10 000 km sme mali dojazd tesne nad 700 km.

c4-aircross-7046g.jpg

Skúsili sme si aj prejazd v ľahšom teréne a elektronický uzáver medzinápravového diferenciálu nám pomohol vytvoriť optimálne podmienky na jazdu. Podľa stavu terénu a rýchlosti auta sa krútiaci moment systematicky rozdeľuje medzi kolesá prednej a zadnej nápravy. Navyše vodič si môže pomocou otočného ovládača v susedstve radiacej páky ľubovoľne meniť nastavenie jedného z troch jazdných režimov. Pri nastavení 4WD sa dá využívať pohon všetkých kolies, pričom až 98 % krútiaceho momentu sa môže prenášať na kolesá prednej nápravy. Ak sa zhoršia adhézne podmienky, uplatní sa rovnaký podiel newtonmetrov na oboch nápravách.

c4-aircross-7052g.jpg

Režim s označením LOCK zabezpečuje pohyb vozidla v náročných podmienkach presunom krútiaceho momentu v pomere 50:50. Kto chce ušetriť palivo, ten si prepne na pozíciu 2WD s pohonom výlučne prednej nápravy. Tento režim sme využívali takmer stále - nebolo potrebné ho meniť ani v ľahšom teréne.

c4-aircross-7042g.jpg

Pochvaľovali sme si tiež priemer otáčania iba 10,6 metra, čo nám uľahčilo najmä manévrovanie na parkovisku, respektíve v úzkych mestských uličkách. SUV C4 Aircross sa v sťažených podmienkach preplieta s ľahkosťou tanečnice na javisku.

c4-aircross-7060g.jpg

Aby sme neobišli interiér: v ňom nás upútalo viacero odkladacích - aj vyslovene malých - priestorov. Ale v tomto aute sú aj veľké, napríklad vo dverách a medzi prednými sedadlami na nápoje; odkladacia priehradka pred spolujazdcom je takisto dostatočne veľká. Na rádiu si môžete uložiť do pamäte 3 x 6 staníc FM. Predné sedadlá (vyhrievané, elektricky nastaviteľné) poskytujú telu dostatočnú oporu v zákrutách. Niekomu sa môže zdať, že radiaca páka sa zbytočne týči do priestoru, no ak má vodič ruku opretú na lakťovej opierke v strede, páka mu takpovediac sama padne do ruky.

c4-aircross-7059g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Citroën C4 Aircross 2,0

Objem motora (cm3) 1 798
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 198
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,6

Cena testovanej verzie 29 490 €
Najlacnejšia verzia 18 000 €

+ Plusy
Ticho v kabíne, podvozok výborne tlmí nerovnosti
Priaznivá spotreba, výborná akcelerácia, pohon 4x4
Výborná navigácia s komfortným ovládaním
- Mínusy
Vyslovené nedostatky sme nenašli

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri