Zlatá Glava Zete
Preteky automobilov do vrchu sú veľmi populárne na Balkáne a po úspešnom štarte na kopci pri macedónskom Vodne, bodovali jazdci bratislavského EMS MOTORSPORTU aj v Čiernej Hore na kopci Glava Zete. Peter Jureňa skončil v bodovaní FIA CEZ celkovo tretí a vo svojej kategórii produkčných áut, v N-kách, opäť zlatý.
Petra Jureňu sme telefonicky odchytili na ceste do Poľska, no práve mal bezpečnostnú prestávku, tak sme ho poprosili o zhodnotenie čiernohorských pretekov, na ktorých sa EMS MOTORSPORT zúčastnil ako jediný tím zo Slovenska.
„Trať pri Glava Zete mi neskutočne sadla, je z dvoch tretín technická a z jednej veľmi rýchla, čo vyhodovalo najmä môjmu pohonu Mitshubishi Evo 9 s pohonom všetkých kolies. Trať má približne sedem kilometrov, je to nádherná jazda."
- ako hodnotíš konkurenciu?
„V skupine N sme boli piati, v tréningoch bol mojim najväčším rivalom macedónec Igor Stefanovski na Honde Civic, no v pretekoch skončil v celkovom poradí až ôsmy so stratou asi osem sekúnd, voči môjmu času. Musím sa však pochváliť, oproti roku 2009 som si zlepšil svoj osobný rekord na tejto trati o dve a pol sekundy."
- kam smerujú tvoje ďalšie kilometre?
„Som na ceste do poľskej Limanowej, kde sa jazdia ďalšie preteky automobilov do vrchu. Chcem stíhať čo najviac pretekov do bodovania FIA CEZ. Je to nová trať a ja sa na jej štart postavím po prvý krát."
A my budeme Petra Jureňu sledovať a keď sa z Poľska vráti, prinesieme Vám jeho postrehy a zážitky aj odtiaľ.
V rozhovore sme pokračovali s manažérom tímu EMS MOTORSPORT a aj jeho jazdcom, Petrom Ambrúzom, ktorý pretekal aj so Sergiom Škarpíškom v kategórii E1.
„Som veľmi rád, že sme bodovali do rebríčka FIA CEZ v Glava Zete všetci traja jazdci, takže ako manažér tímu som s reprezentovaním Slovenska na kopci v Čiernej Hore spokojný."
- preberme najprv Sergia Škarpíška, ako jazdil a čo jeho auto?
„Sergiová sezóna 2011 je zatiaľ o ladení auta, pretože má novú prevodovku, no na Čiernej Hore zaštrajkovala a štvrtý rýchlostný stupeň nešiel zaradiť, už ju máme rozobratú a pracujeme na jednotlivých ozubeniach."
- neodradilo to Sergia do ďalších bojov?
/smiech/ „Určite nie, jazdil aj napriek tomu, že musel radiť z trojky na päťku, zrýchlil oproti sezóne 2009 o 10 sekúnd a pilne pracuje na tom, aby pretekal so svojou dvojlitrovou Astrou GSI Turbo aj ďalej."
- ty jazdíš sezónu 2011 na Opli Calibra 2.0 16 V, ako sa zžívaš so svojim novým autom?
„Konečne som mal možnosť novú Calibru vyskúšať naplno a teším sa, že sme svoju premiéru zvládli excelentne. V tréningových časoch som bol tretí, no asi päť minút pred ostrou jazdou sme zistili, problém v brzdovom systéme, no nestíhali sme to už rozobrať, tak som zvolil radšej opatrnejšiu jazdu. Skôr som išiel na brzdy, než so svojou starou Astrou. Napriek tomu som sa oproti sezóne 2009 na tejto trati zlepšil o 20 sekúnd. S Calibrou sa už dostávam do kategórie superturismo."
- Peter Jureňa mal v celkovom hodnotení tretí najlepší čas, 4:09.597, čiernohorec Darko Bakrac 4:03.573, aký je vlastne rekord na trati Glava Zete?
„Rekord trate drží ďalší černohorec, náš dobrý priateľ, Dragan Milič jazdiaci na Audi A4 Superturismo a jeho čas je 3:50.000."
- no a záverečný sumár slovenskej výpravy EMS MOTORSPORT-u na Glava Zete 2011 znie?
„Jednoznačne fantastické preteky, výborná konkurencia v podaní balkánskych pretekárov, super organizácia a starostlivosť organizátorov o jazdcov a tímy a jednoznačne zlato Petra Jureňu, našej tímovej jednotky."
Ďakujem za rozhovor.
Maroš Palesch
EMS MOTORSPORT Bratislava, Peter Ambrúz