Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Vyskúšajte si kotol na Hockenheimringu

Thursday, 28. 07. 2016 - 19:33, Ľuboš Kašický   

Vyskúšajte si kotol na Hockenheimringu

Pred týždňom Hamilton prvýkrát v sezóne preskočil Rosberga na čele priebežného poradia a tak sa Nemec zastrája na nemeckú odvetu na Hockenheimeringu.

Okruh v Hockenheime bol postavený v roku 1932 ako motocyklová trať. V období Hitlerovej podpory automobilového športu v tridsiatych rokoch bol doplnený o automobilový oval a definitívnu prestavbu na autodróm absolvoval v roku 1957. Prvá Grand prix F1 sa tu jazdila v roku 1970 a vyhral ju Jochen Rindt, ktorý sa o mesiac neskôr zabil na Monze a ako jediný získal titul šampióna F1 in memoriam.

Pravidelne sa formula jeden na Hockenheime jazdí od roku 1977, keď sa sem presunula po Laudovej havárii na zastaralom Nurburgringu. A práve legendárny dvadsaťdvakilometrový Nurburgring bol dovtedy pravidelným dejiskom konania vtedajšej Veľkej ceny Nemecka, keď ho iba v roku 1959 nahradil raz Avus a v roku 1970 zasa Hockenheim. Tento rok sa bude v Hockenheime jazdiť F1 po 35-krát. (Celkovo je to 62 GP Nemecka).

Martin Trenkler;s1i1105.jpg

Hockenheim bol do prestavby nielen najdlhším okruhom v F1 (6823 metrov), ale zároveň aj najrýchlejšou traťou celého šampionátu, keď rýchlosti pred vjazdom do takzvaného štadióna, ktorý sa stal základom dnešnej upravenej trate, dosahovali hodnotu až 365 km/h! Trať žiaľ v roku 2002 prestavbou stratila svoj pôvodný charakter, pretože dve dlhé rovinky, ktoré pôvodne lomila iba „východná zákruta" boli v polovici prepojené a skrátili dĺžku trate do dnešných 4574 metrov. Táto trať sa jazdí teraz na 67 kôl (306 km). Pre našinca je to síce ďalej ako na RedBullring, či na Hungaroring, no v Nemecku má F1 veľkú podporu a zázemie, ako aj atmosféra „veľkého kotla" v cieľovej rovinke poskytuje nezabudnuteľný zážitok. Skúste niekedy. Je tu tiež úžasné múzeum motoristického športu, veľa podporných akcií a ponuka suvenírov sa nedá ani porovnať s tým, čo býva v Maďarsku.

11-germany-selected-sets-per-driver-4k-en.jpg

Naposledy sa tu jazdilo pred dvoma rokmi a vyhral tu Nico Rosberg, ktorý išiel na dve zastávky, keď štartoval na supersoftoch a potom prezúval na softy. Asfalt je tu veľmi hladký a opotrebenie pneumatík je tu nízke. Pirelli doviezli sem medium, soft a supersoft zmesi, čo ešte viac otvára možnosti. Zatiaľ však nad Hockenheimom máme premenlivé počasie a hoci predpovede hlásia, že do nedeľa by sa malo vyčasiť, tak nie je vylúčené, že aj tu môže spŕchnuť. Každopádne počas nemeckej GP tento víkend, ktorá je poslednou pred zaslúženým dovolenkový obdobím paddocku F1, by sme mali vidieť strhujúci duel medzi Rosbergom, ktorý sa chce vrátiť do čela šampionátu, a Hamiltonom, ktorý už nevie čo so sebou a myslí si, že Nemca porazí ľavou zadnou. Nuž si teda na to počkajme.

Martin Trenkler;s0i4677.jpg

Drobnosťou je, že rovnú stú GP F1 počas víkendu odjazdí Daniel Ricciardo, ktorý je spolu s Vettelom najvážnejším vyzývateľom Mercedesov.

A pretože sa jazdí v Európe, tak azda ani netreba pripomínať, že štart pretekov je v nedeľu o 14.00 nášho času.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri