Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

VW Touran 2,0 TDI Highline

Friday, 04. 02. 2011 - 00:12, Ivan Václavík   

VW Touran 2,0 TDI Highline

Uplynulo už osem rokov, čo automobilka Volkswagen predstavila VW Touran. Dnes je na trhu s novým faceliftom a technickou modernizáciou. Spoznáte ho podľa nízkej masky chladiča a zvýrazneného otvoru nasávania vzduchu v spodnej časti nárazníka.

vw-touran3954g.jpg

Výrazným rozlišovacím prvkom sú diódy denného osvetlenia, ktoré lemujú vonkajšie okraje svetlometov. Koncové svetlá majú výraznú grafiku a sú usporiadané vodorovne (predtým boli zvislé), pričom teraz sa polovica krytu svetiel otvorí s piatymi dvermi.  Z konzervatívneho Touranu sa stalo na pohľad celkom moderné auto, navyše sa vizuálne i v skutočnosti zlepšila aerodynamika.

vw-touran3948g.jpg

Päťmiestny rodinný van poskytuje v batožinovom priestore dostatok miesta, takže za druhým radom sedadiel bez problémov uložíte aj kompletnú menšiu kuchyňu v kartónovom balení. Naopak, drobnosti môžete ukladať nielen do rozmernej a chladenej priehradky pred spolujazdcom, ale aj do menšej priehradky v strede palubnej dosky, no veľmi praktické sú tiež dve priehradky pod každým z predných sedadiel. Na posuvných zadných sedadlách majú pasažieri dostatok miesta na nohy i nad hlavou.

vw-touran3945g.jpg

Z hľadiska ergonómie je prístrojový panel dokonale prepracovaný, takže s ním bude spokojný aj náročný motorista. Na stredovej konzole dominuje prehľadný monitor s dotykovým ovládaním rádia, premietajú sa na ňom aj údaje pri nastavovaní režimu ventilácie a klimatizácie. Po krátkom tréningu sa ovládanie všetkých režimov stane bezproblémové. Na monitore má svoje miesto aj optický parkovací systém s vizuálnym i akustickým varovaním.

Na ramenách volantu je ovládanie informačného systému (vpravo) a rádia. Pod volantom sa nachádza na páčke smeroviek jednoduché ovládanie tempomatu, takže práca s ním je pohotová a prispieva ku komfortnej jazde.

vw-touran3949g.jpg

Testovali sme úspornú dieselovú verziu s objemom motora dva litre a výkonom 140 koní. Zvolili sme trasu cez mestá, po diaľnici i cestách druhej triedy. Vychutnávali sme si zákruty okruhu po Záhorí i razantnú jazdu pri rozjazde z križovatky v mestskej premávke. Dojazdom i konečným údajom o spotrebe sme boli príjemne prekvapení. Rovnako pozitívne hodnotíme ostré brzdy, ktoré sa pekne zahryznú, takisto zrýchlenie na stovku pod 10 sekúnd, komfortný podvozok, ktorý veľmi dobre filtruje nerovnosti (výtlky) na vozovke, stabilitu v zákrutách, celkovú dobrú ovládateľnosť vozidla, ako aj nízku hladinu hluku v kabíne.

vw-touran3950g.jpg


Plus pripisujeme anatomicky tvarovaným, vyhrievaným sedadlám (v troch stupňoch) s protišmykovou úpravou. V slnečnom počasí sme si vychutnávali príjemné pocity pod sklenou strechou, ktorá sa nachádza po celej dĺžke stropu. Krycia clona je posuvná taktiež po celej dĺžke strechy. Na druhej strane nás neprekvapili ani mrazivé rána; výrazné odmrazovanie čelného skla bolo otázkou niekoľkých krátkych minút.

vw-touran3955g.jpg

Aby sme však iba nechválili, aj na Tourane sme našli niekoľko drobností, ktoré celkový priaznivý dojem mierne korigujú. Napríklad sa nám nepáči tvrdé radenie šiestich rýchlostných stupňov, otváranie a zatváranie ťažkých piatych dverí, ostrá aretácia predných a zadných dverí, ktoré sa po otvorení ľahko vyšmyknú a môžu poškodiť vedľa stojace vozidlo. Tieto chybičky krásy určite dokážu narobiť starosti najmä vodičkám, ktoré nemajú toľko sily ako ich mužský náprotivok.

vw-touran3952g.jpg

K samotnej jazde z hľadiska spotreby: pri ustálenej rýchlosti 100 km/h na šestke (s tempomatom) bola priebežná spotreba len 4,3 litra, pri 120 km/h päť litrov a pri 130 km/h 5,7 l/100 km. Veľmi priaznivé údaje lichotia motoru TDI a potvrdením mimoriadnej úspornosti bola aj celková priemerná spotreba po dojazde (900 km) 5,6 litra, čo je dokonca pod hodnotou v oficiálnych technických údajoch.

vw-touran3958g.jpg

Základné údaje testovaného auta

VW Touran 2,0 TDI

Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 210
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7

Cena testovanej verzie 31 240 €
Najlacnejšia verzia 26 250 €

+ Plusy
Ostré brzdy, príjemný podvozok, nízka spotreba
Priestor v kabíne i v kufri, odkladacie priehradky
Anatomicky tvarované, vyhrievané sedadlá

- Mínusy
Zbytočne silná aretácia dverí
Tvrdé radenie rýchlostných stupňov

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri