Subaru Legacy 2,0 D Sport VC

Päťmiestna limuzína v tom najlepšom svetle - také je Subaru Legacy. Poskytuje dostatok miesta štyrom pasažierom (na zadných sedadlách v strede sa núdzovo odvezie aj piaty dospelý), každý z nich si môže naložiť do objemného kufra všetku potrebnú batožinu. Batožinový priestor s objemom 486 l uspokojí aj náročnejších majiteľov. Okrem toho je v kabíne viacero praktických a veľkých odkladacích priestorov.
Tieto základné atribúty plnohodnotnej limuzíny rozvíja japonská automobilka ďalej a inžinieri vytvorili príjemný interiér, kde najmä šofér má poruke všetko, čo potrebuje. Ergonómia je príkladná, použité sú kvalitné materiály a ich lícovanie je bezchybné. Kruhové prístroje majú denné a nočné osvetlenie, k dispozícii je duálna klimatizácia, vyhrievané sedadlá, intenzívne ofukovanie čelného skla a na prvý pohľad upútajú extrémne veľké vonkajšie zrkadlá. Niekomu sa môžu zdať priveľké, ale z hľadiska bezpečnosti sú jednoznačne prínosom. Vodič sa v nich v hustej premávke veľmi dobre orientuje okolo seba.
Dokonca sa dajú akceptovať aj archaické kolíčky na ovládanie informačného displeja, keďže sú vhodne rozmiestnené po okrajoch prístrojov a teda ľahko prístupné. Pohodlnejšie (pre vodiča) by však bolo využiť niektoré z tlačidiel na ramenách volantu. Skromný informačný displej nad stredovou konzolou obsahuje len dojazd, priemernú a momentálnu spotrebu.
Vyhrievané sedadlá majú anatomické tvarovanie a v zákrutách výborne stabilizujú telo. Nevedno prečo je dotykové ovládanie okien len na strane vodiča, pri ostatných troch oknách treba tlačidlo držať do konca. Tlačidlami na volante sa ovláda rádio (ľavé rameno) a tempomat (vpravo).
Štvorvalcový dieselový motor s usporiadaním valcov proti sebe (boxer) sa inžinierom Subaru mimoriadne vydaril. Má kultivovaný tichý chod, nízku spotrebu a dokáže výborne akcelerovať. Radenie 6 prevodových stupňov je veľmi príjemné a presné. My sme testovali verziu s dvojlitrom, avšak pod vyššie zdvihnutou prednou kapotou je dostatok miesta aj pre mohutnejší agregát. Možno tam raz bude...
Pri rýchlosti 100 km/h sa naša spotreba uskromnila s hodnotou 4,5 litra, pri 120-ke to bolo 5,5 litra a s využitím rýchlostného limitu na diaľnici šesť. Aj celkový priemer v kombinovanom režime 6,6 l/100 km potvrdzuje, že Legacy je veľmi úsporný rodinný automobil. Okrem toho má výborné brzdy a vďaka pohonu všetkých kolies s ním môžete jazdiť aj v ostrejších zákrutách bez obáv a razantne. Majiteľa určite poteší celkový dojazd 1 000 kilometrov na jednu nádrž.
Hoci papierové hodnoty (110 kW, 350 Nm) nevypadajú nijako závratne, jazda s naftovým boxerom je naozaj veľmi príjemná. Motor sa vôbec nebojí otáčok, ba naopak, vďaka dobrej pružnosti sa nechal vytáčať aj do vyšších obrátok a neraz prejavil schopnosť podávať veľmi dobré výkony.
Z hľadiska bezpečnosti Legacy disponuje okrem Symmetrical AWD (stály pohon kolies) aj elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, systémom VDC (elektrická stabilizácia dynamiky jazdy) a elektrickou trakčnou kontrolou (TCS). Vonkajší imidž, ale aj výbornú adhéziu zabezpečujú kolesá s priemerom 18", na ktorých sú pneumatiky 225/45.
Základné údaje testovaného auta
Subaru Legacy 2,0 D
Objem motora (cm3) 1 998
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 206
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3
Cena testovanej verzie 34 990 €
Najlacnejšia verzia 28 490 €
+ Plusy
Mimoriadne priestorný interiér
Príjemný motor s nízkou spotrebou
Tradičný pohon štyroch kolies, brzdy
- Mínusy
Skromný informačný displej
Dotykové ovládanie okien len u vodiča
Diskusia k článku
Najnovšie galérie





















