Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

VW Tiguan 2,0 TDI 4motion Sport & Style

Wednesday, 07. 12. 2011 - 16:39, Ivan Václavík   

VW Tiguan 2,0 TDI 4motion Sport & Style

Elektronické eldorádo s rodinným potenciálom. V nemeckom Wolfsburgu sa rozhodli kozmeticky upraviť svoje SUV, ktoré je po Nissane Qashqai (vyrábanom v Anglicku) najpredávanejším modelom v Európe. A z modelov značky VW patrí takisto k obľúbeným - po Golfe, Passate a Pole je štvrtým najpredávanejším. Teoreticky teda nebolo potrebné robiť veľké zásahy do dizajnu. Stačilo vyladiť detaily a osviežiť dizajn.

Copyright manufacturer;db2011au00185-medium.jpg

Predné svetlá s denným osvetlením i maska chladiča pripomínajú väčší Touareg, vzadu je moderná diódová grafika svetiel. Zmenený je tvar nárazníka a toto dohromady signalizuje, že s Tiguanom sa môžete bez problémov vybrať aj do terénu, kde je však vhodnejšia verzia Track & Style. My sme testovali Tiguan Sport & Style.

Copyright manufacturer;db2011au00186-medium.jpg

Logicky zostal zachovaný mimoriadne priestorný, variabilný interiér s viacerými dobre využiteľnými odkladacími priehradkami. Napríklad spomeňme zásuvky pod prednými sedadlami, či veľký batožinový priestor so základným objemom 470 litrov. Variabilné usporiadanie kabíny umožňujú posuvné zadné sedadlá. Po ich sklopení sa objem kufra zväčší na 1 510 litrov.

Copyright manufacturer;db2011au00671-medium.jpg

Takisto ergonómia v kokpite znesie i tie najprísnejšie kritériá. Ozdobou interiéru je kovové tlačidlo na štartovanie a zastavenie motora s podsvietenými písmenami, ktoré nájde šofér na spodku stredovej konzoly, kde je istotne poruke. Namiesto ostrého červeného podsvietenia kruhových prístrojov zvolili vo Volkswagene vhodnejšie riešenie - biele číslice a čierne podfarbenie.

Copyright manufacturer;db2011au00285-medium.jpg

S volantom sa príjemne manipuluje, dobre sa drží a na jeho ramenách sú ovládače rádia, ako aj informačného systému. Kombinácia tmavej a svetlej farby v kokpite je síce elegantná, avšak s udržaním žiarivej čistoty na svetlých častiach zrejme budú problémy. Mäkké čalúnenie prístrojového panelu pôsobí na dotyk príjemnejšie. Výklopné plastové stolíky pre pasažierov sediacich vzadu sú zozadu na operadlách predných sedadiel.

vw-tiguan5920g.jpg

Samostatnú zmienku si zaslúži parkovací asistent - ten signalizuje všetky prekážky okolo auta vrátane odstupu od vozidiel vedľa. Elektronicky kontrolované automatické parkovanie do voľnej medzery je najmä pre menej skúsených šoférov (šoférky) priam darom z neba. Systém automatického parkovania vás totiž bezpečne dostane tam, kam potrebujete - či už zamýšľate zaparkovať pozdĺžne alebo kolmo k chodníku. Smer jazdy napovedá elektronika, rovnako plne kontroluje aj otáčanie volantom. Šofér jednoducho zaradí na automatickej prevodovke D alebo R; samozrejme, ešte musí stláčať plynový a brzdový pedál. Všetko ostatné sa deje automaticky vrátane bleskového krútenia volantu na obe strany.

Copyright manufacturer;db2011au01129-medium.jpg

Medzi prednými sedadlami je okrem ovládania ručnej elektronickej brzdy aj systém Hold. To znamená, že pri zastavení auta a dôraznom stlačení brzdového pedála netreba aktivovať elektronickú brzdu ručne - pri státí v kolóne alebo pred semaforom (a to aj v kopci) je vozidlo bezpečne pribrzdené. Len čo pridáte plyn, auto sa rozbehne.

vw-tiguan5928g.jpg

Výhodou je, že nemusíte stále držať stlačený brzdový pedál. Ak si želáte, aby sa motor pri dlhšom státí zastavil - jednoducho nechajte nohu na brzdovom pedáli. Vypínateľný systém Stop&Start je pripravený zasiahnuť. Pri pomalom posúvaní auta v kolóne však odporúčame tento systém vypnúť.

vw-tiguan5931g.jpg

V testovanom Tiguane, ktorý disponoval najvyšším stupňom vybavenia, sme mali všetky elektronické systémy - okrem spomínaných aj nastavenie tvrdosti podvozka (Normal, Comfort, Sport). Podvozok v režime Comfort celkom dobre tlmí nerovnosti vozovky, v kabíne je pomerne nízka hladina hluku. Ovládacie tlačidlá, ktoré sú zázemím pre elektronické eldorádo veľmi užitočných systémov sú sústredené na stredovej konzole pred radiacou pákou - teda ideálne v dosahu šoféra.

Copyright manufacturer;db2011au00172-medium.jpg

V interiéri sme si všimli ešte jednu zaujímavosť: vo Wolfsburgu si zrejme povedali, že majú na to, aby viacero prvkov vytvorili dvojmo. Takže napríklad vetracích otvorov pred prednými sedadlami je celkovo osem (namiesto zvyčajných štyroch), dvojmo sú rozmiestnené štrbinky na mince, či na karty... Darmo, čo neurobí VW pre svojho klienta?

Copyright manufacturer;db2011au00170-medium.jpg

No už je najvyšší čas, aby sme sa dostali aj k pocitom z jazdy. Tiguan je určite vhodné auto pre rodiny s deťmi, ale aj ako viacgeneračný automobil na odvezenie rodičov, svokrovcov a podobne. Nastupuje sa do neho veľmi komfortne, dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla. Nad hlavami pasažierov je presklená strecha, ktorá sa dá vyklápať, či odsúvať. Ku komfortu tiež patrí možnosť uloženia 24 rádiostaníc do pamäti a chladená odkladacia priehradka pred spolujazdcom.

vw-tiguan5932g.jpg

Pri nízkych otáčkach motor nie je veľmi ochotný pohotovo akcelerovať, necháva si okamih na rozmyslenie. Až keď zvýšite otáčky k hodnote 2 000 – razantne vyrazí vpred alebo vzad. Taký nečakane náhly pohyb však môže menej skúsenému šoférovi narobiť problémy – najmä pri cúvaní v blízkosti pevnej prekážky. Napríklad na parkovisku... Rušivým momentom je tiež dlhé držanie nízkych otáčok, keď - podľa zvuku motora -  by sme v prípade mechanickej prevodovky už preradili na nižší stupeň.

Copyright manufacturer;db2011au01330-medium.jpg

Brzdy majú ostrý nábeh a môžete sa na ne plne spoľahnúť. Aj v zákrute má Tiguan dobrú stabilitu, nezaznamenali sme výrazné nakláňanie vozidla. Dvojlitrový dieselový motor je štandardne spojený so 7-stupňovou prevodovkou DSG a disponuje pohonom všetkých kolies 4Motion. Výrobca deklaruje zrýchlenie z pokoja na stovku za 10 sekúnd, no keď sme využili športový režim, v praxi bola akcelerácia ešte dynamickejšia.

Copyright manufacturer;db2011al00962-medium.jpg

Na jednu palivovú nádrž najazdí rozvážny šofér približne 800 kilometrov. Keď sme jazdili po rovine s aktivovaným tempomatom rýchlosťou 100 km/h, priebežná spotreba nafty bola bola okolo šesť litrov. Na diaľnici pri 130-ke to bolo mierne nad osem litrov a priemernú spotrebu v kombinovanom režime sme mali sedem litrov.

vw-tiguan710g.jpg

Tiguan ponúka už v základnom vybavení viacero zaujímavých položiek, ale stále ich zostáva dosť za príplatok. A tak najlacnejšiu verziu dostanete za 21 370 €, Tiguan s motorom 2,0 TDI so 7-miestnou prevodovkou DSG za 32 590 €, no rovnaký automobil so všetkými príplatkovými položkami, aký sme testovali, stojí až 41 000 €. Nevedno, či je pre klientov výhodná takáto politika s množstvom príplatkových položiek.

Copyright manufacturer;db2011au00677-medium.jpg

Základné údaje testovaného auta

VW Tiguan 2,0 TDI 4motion
Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 188
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,0

Cena testovanej verzie 41 000 €
Najlacnejšia verzia 21 370 €

+ Plusy
Veľkorysý priestor v interiéri, variabilita
Dostatok odkladacích plôch, kufor
Elektronické systémy urobia za vás všetko

- Mínusy
Politika množstva príplatkových položiek
Zdĺhavé zrýchlenie pri nižších otáčkach motora

Galéria Volkswagen Tiguan



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri