Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Life Style

Wednesday, 28. 12. 2011 - 23:17, Ivan Václavík   

Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC Life Style

Zreteľný akord na komfortnú tému. Najnovší facelift modelu Accord s celkovou dĺžkou 4,7 m a rázvorom 2,7 m sa týka najmä prednej časti (maska, bi-xenónové reflektory s automatickým nastavením). Okrem toho sú zmeny na aute len minimálne: hrubšie sklá na oknách, pribudlo elektrické zatváranie kufra, parkovacie senzory vpredu i vzadu a osvetlenie zákruty po natočení volantu.

Copyright manufacturer;ac-10-sc02-a.jpg

V Európe sa aktuálna ôsma generácia Accordov predáva len krátko (od roku 2008), no už si získala viacero prívržencov. Napríklad aj preto, lebo má dômyselný systém xenónových výbojok, ktoré majú nielen funkciu natáčania do zákruty, ale aj automatické prepínanie diaľkových a hlavných svetlometov. Ak ide v protismere iné auto alebo sa váš Accord približuje v noci k pomalšiemu vozidlu, diaľkové svetlá sa automaticky prepnú na klasické osvetlenie a naopak. Teda ak ste mali diaľkové svetlá, na prázdnej ceste sa automaticky rozsvietia. Systém registruje autá dokonca aj pred výjazdom zo zákruty, takže stlmenie diaľkových reflektorov nastáva včas. Pod stropom má vodič samostmievacie vnútorné spätné zrkadlo.

Copyright manufacturer;03-exterior.jpg

Azda budete súhlasiť, že dizajn Accordu Tourer je mimoriadne vydarený. Nielen zvonka, ale aj v interiéri - azda s výnimkou malých tlačidiel. Za volantom s malým priemerom a hrubým vencom sa šofér ihneď cíti „ako doma", pričom má dostatočné možnosti nastavenia volantu i komfortných sedadiel. Tie sú čalúnené kvalitnou kožou, respektíve prvotriednymi materiálmi. Sú vyhrievané, s perfektným bočným vedením tela. Na volante je ovládanie rádia (vľavo) a tempomatu. Takisto je tu tlačidlo ovládania obsažného informačného systému.

Copyright manufacturer;07-interior.jpg

Jednotlivé ovládače sú ergonomicky rozmiestnené, príjemné je modré podsvietenie v kabíne. Takéto prostredie prispieva k tomu, že ani na dlhých cestách nepocítite únavu, či samotu.

accord-tourer5957g.jpg

Niekoho môže prekvapiť objem batožinového priestoru - v základnom usporiadaní len 467 litrov, čo na kombi nie je veľa. V skutočnosti však s týmto kombíkom odveziete všetko, čo potrebujete vrátane nábytku. Priestor má pravidelný tvar, nerušia ho neprehľadné zákutia, pričom na šírku má v zadnej časti slušných 110 cm. Ložná plocha v základnom usporiadaní meria na dĺžku 107 cm, po sklopení zadných operadiel je to 169 cm. Veľkou devízou je šírka kabíny, kde nájdu všetci pasažieri dostatok priestoru, ako aj spomínané elektrické ovládanie veka kufra.

Copyright manufacturer;2pe10011kg.jpg

Čo sa týka jazdných vlastností, Honda nás utvrdila v presvedčení, že stále dokáže konštruovať špičkové luxusné automobily s výborným, vyváženým podvozkom, dobrou dynamikou a účinným brzdovým systémom. V zákrutách sedí Accord Tourer aj pri ostrejšom prejazde ako prilepený. Plynový pedál reaguje veľmi citlivo, čiže aj s kombi si môžu športovejšie založení vodiči užívať. Už klasický Accord považujeme za špičku medzi autami s pohonom predných kolies a Tourer ide nečakane ešte vyššie.

accord-tourer5964g.jpg

Motor reaguje plynule už od 1600 otáčok a nechá sa vytočiť až k 5 000 ot.min-1, pričom má len minimálny turboefekt a pracuje veľmi ticho. Dobrým pomocníkom je indikátor radenia prevodových stupňov. Ak sme jazdili s aktivovaným tempomatom po rovine rýchlosťou 100 km/h, motor sa uspokojil s piatimi litrami. Pri diaľničných 130 km/h to bolo na šestku 6, respektíve najviac sedem litrov - podľa toho akú ťažkú nohu má šofér. Podľa výrobcu je v meste spotreba iba 7,5 litra; avšak testovanie v zime a v reálnej premávke túto hodnotu zdvihlo a konzumácia sa pohybovala tesne pod hranicou 10 litrov. Celkový priemer v kombinovanom režime - teda ak sme jazdili vyslovene úsporne (na diaľnici s tempomatom rýchlosťou 120 km/h) - sa nám podarilo stlačiť na 6,9 litra. Dojazd 1 000 kilometrov hovorí za všetky komentáre.

Copyright manufacturer;01-exterior.jpg

Základné údaje testovaného auta
Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC

Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 207
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9

Cena testovanej verzie 32 165 €
Najlacnejšia verzia 24 150 €

+ Plusy
Pohodlné sedadlá s optimálnym tvarovaním
Dynamika jazdy, priaznivá spotreba, dojazd
- Mínusy
Vzhľadom na rozmery auta pomerne malý kufor
Pomalé odhmlievanie predného skla
Zbytočne malé tlačidlá na stredovej konzole

Fotogaléria Honda Accord Tourer



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri