Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mercedes C 350 Coupé 3,5 V6 Blue Efficiency + video

Friday, 02. 12. 2011 - 23:54, Ivan Václavík   

Mercedes C 350 Coupé 3,5 V6 Blue Efficiency + video

Sebavedomo rozžiarená veľká trojcípa hviezda. Obrazne povedané, veľká trojcípa hviezda svieti nielen na maske chladiča nového kupé triedy C, ale v prenesenom zmysle slova žiari sebavedomo i samotné kupé. Toto konštatovanie opierame o skúsenosti, ktoré sme získali počas zvyčajného testovacieho týždňa s Mercedesom C 350 Coupé, vybaveného najsilnejším motorom s objemom 3,5 litra.

Copyright manufacturer;10c1229-171.jpg

Prevodovka je automatická, sedemstupňová, pričom sa dá prepnúť do športového režimu, na manuálne ovládanie krátkou pákou alebo aj „ušami" pod volantom (vpravo so znamienkom + / vľavo -). Príťažlivé kupé triedy C má výborne športovo vyladený podvozok, ktorý nestráca istotu na hrboľatých okresných cestách, ale o svojich kvalitách presviedča i v zákrutách. Šesťvalcový motor má tichý chod, reaguje dynamicky aj v ekonomickom režime, takže pri bežnej jazde vôbec netreba meniť status ECO. Zásluhou aerodynamickej karosérie je súčiniteľ odporu vzduchu iba 0,28.

Copyright manufacturer;10c1229-110.jpg

Ak sme jazdili pokojným štýlom, tak na rovine s aktivovaným tempomatom sa spotreba pohybovala pri rýchlosti 100 km/h okolo šesť litrov, pri 130 km/h to bolo sedem litrov. Pravda, každé prudšie zošliapnutie pravého pedálu automaticky znamená narastajúcu konzumáciu a napríklad v meste sme mali priemer nad desať litrov. Celkovo nám displej ukázal v kombinovanom režime spotrebu 8,9 litra na 100 km a reálny dojazd je 600 km.

Copyright manufacturer;10c1229-039.jpg

Príjemne nás prekvapila funkcia ECO stop&start. Motor sa vypína automaticky ihneď po zastavení vozidla, ak šofér nechá nohu na brzdovom pedáli. Len čo tento uvoľní, motor sa jemne rozbehne a ihneď je pripravený akcelerovať. Samozrejme, ak je aktivovane ECO, motor sa vypne. Po stlačení plynového pedála sa auto automaticky odbrzdi a rozbieha sa. V kopci je dobrou pomôckou funkcia Hold (pri pretlačení brzdy sa aktivuje elektrická brzda) a pri zaradenom Déčku na prevodovke vozidlo bezpečne stojí pred semaforom, alebo v kopci.

Copyright manufacturer;10c1229-058.jpg

Tempomat sa ovláda veľmi jednoducho subtílnou páčkou vľavo pod volantom, pomocou ktorej sa dá nastaviť aj neprekročiteľný rýchlostný limit. Pri aktivovanom tempomate kupé C 350 automaticky spomaľuje, ak sa bezpečná vzdialenosť od vozidla pred ním nebezpečne zmenšuje. Adaptívne diaľkové svetlá sa pri stretávaní s iným vozidlom stlmia. Po otočení volantu zamieria lúče reflektorov do zákruty.

Copyright manufacturer;10c1229-044.jpg

Rozsiahly je balík, v ktorom je niekoľko asistentov jazdy. Paket Plus (za príplatok 1 950 €) obsahuje aktívny asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu, obojstranný aktívny asistent prítomnosti iného vozidla vo vedľajšom pruhu, v tzv. mŕtvom uhle, ako aj brzdový asistent. Prítomnosť iného vozidla vo vedľajšom pruhu signalizujú červené trojuholníky vo vonkajšom zrkadle, ktoré majú po naštartovaní auta - kým neprekročíte rýchlosť 30 km/h - oranžovú farbu. Takto je vodič informovaný, že sú aktívne.

Copyright manufacturer;10c1254-026.jpg

Z elektronických systémov nás zaujal najmä aktívny asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu, ktorý rezonanciami vo volante signalizuje vodičovi (ak nezapol smerovky), že prechádza do vedľajšieho pruhu. Zámerne sme vybočili cez plnú čiaru, pri ktorej boli panely. Mercedes ihneď signalizoval (akusticky, graficky i rezonanciou) náš omyl, pričom vozidlo automaticky pribrzdilo a vrátilo sa do správneho smeru.

merc350-kupe5901g.jpg

Aktívny asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu reaguje ihneď, ak auto prekračuje plnú čiaru bez signalizácie smerovkami.  Zásahom bŕzd a za pomoci ESP sa vozidlo vráti naspäť do pruhu. Čiže k havárii by vôbec nemalo prísť. Toto platí aj pre asistent mŕtveho uhla.

Copyright manufacturer;10c1229-108.jpg

Ergonómia v kabíne je tradične v duchu značky Mercedes príkladná, k tradícii patrí aj parkovacia brzda ovládaná malým pedálom, umiestneným vľavo, pričom na odbrzdenie slúži plastové tiahlo na ľavej strane vľavo pod volantom. Na ramenách volantu sú tlačidlá na ovládanie infodispleja a mobilu.

merc350-kupe5906g.jpg

Výborné, anatomicky tvarované predné sedadlá dobre držia telo v zákrutách a podčiarkujú ergonomickú vyspelosť interiéru. Môžu byť vyhrievané alebo chladené, teda stopercentne použiteľné v každom ročnom období. Pravda, treba si priplatiť 1 060 €.

merc350-kupe5910g.jpg

Samozrejmosťou je dvojzónová klimatizácia a elektrické ovládanie okien s komfortným zatváraním. Parkovacie senzory a kamera uľahčujú situáciu na preplnenom parkovisku, priemer otáčania 10,8 metra zjednodušuje manévrovanie v stiesnených podmienkach. Bezkľúčová verzia umožňuje otváranie i zatváranie vozidla po dotyku kľučky, motor sa naštartuje tlačidlom.

Copyright manufacturer;10c1229-103.jpg

Milým detailom je ikona šálky horúcej kávy v kruhu rýchlomera, ktorá sa rozsvieti po absolvovaní dlhšej trasy bez zastávky a pripomenie vodičovi, že je vhodné oddýchnuť si. Je to indikátor únavy.  Auto monitoruje prvých dvadsať minút štýl jazdy a zároveň neustále porovnáva jazdu s týmto profilom. Monitoruje sa až 71 parametrov. Ak systém zachytí odchýlku, pošle šoféra na kávu. Na prístrojovom paneli sa rozsvieti veľká šálka a napíše odporúčanie na prerušenie jazdy. Ak je však šofér fit, môže bez obáv absolvovať hoci aj 700 km.

merc350-kupe5905g.jpg

V testovanom kupé sme mali aj panoramatickú posuvnú strechu (1 400 €), ktorá je ovládaná elektricky, rovnako ako clona pod ňou. Pred sedadlom šoféra bol inštalovaný hasiaci prístroj (110 €), ktorý by bol v prípade hroziaceho požiaru pohotovo k dispozícii. Medzi dobré riešenia zaraďujeme tiež bodové svetlá, vhodne umiestnené v kryte spätného vnútorného zrkadla. V noci zbytočne neobťažujú, ale výborne plnia svoj účel.

merc350-kupe5903g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Mercedes C 350 Coupé

Objem motora (cm3) 3 498
Výkon (kW/k) 225/306
Krútiaci moment (Nm) 370
Max. rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,0

Cena testovanej verzie 70 750 €
Najlacnejšia verzia 37 700 €

+ Plusy
Podvozok a jazdné vlastnosti
Ergonómia, anatomické sedadlá
Odhlučnenie interiéru, podvozok
- Mínusy
Široký cenový vejár

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri