Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot RCZ 1,6e THP 200 k

Thursday, 24. 11. 2011 - 19:00, Ivan Václavík   

Peugeot RCZ 1,6e THP 200 k

Efektný a na dlhší čas nezabudnuteľný. Polemická otázka, či bolo Audi TT priamou inšpiráciou pri tvarovaní karosérie Peugeotu RCZ asi zostane nezodpovedaná. Je podobnosť týchto dvoch športiakov náhodná alebo úmyselná? A ktoré z týchto kupé je krajšie?

peug-rcz-5885g.jpg

Faktom zostáva, že Peugeot RCZ s 19" čierne lakovanými hliníkovými kolesami je nádherný. A  zadné sklo s dvojitým zaoblením i výsuvný spojler na zadnej kapote - ovládaný tlačidlom medzi sedadlami - sú pozoruhodné detaily, ktoré umocňujú nevšedný dojem z tohto unikátu na našich cestách. Nehovoriac o poriadne vyklenutých blatníkoch, ktoré vytvárajú masívne oblúky nad kolesami. Pri každom pohľade do vonkajšieho spätného zrkadla pripomínajú šoférovi silu a potenciál unikátneho modelu RCZ.

peug-rcz-5886g.jpg

Luxusný interiér je špičkovo spracovaný, svojím elegantným dizajnom dokáže potešiť dušu, avšak reálne je len dvojmiestny, hoci vzadu nechýbajú tzv. núdzové sedadlá. Dostať sa však na ne, no najmä z nich (von z auta) je priam neprekonateľným problémom. Nehovoriac o tom, že strop je vzadu prekliato nízko a dospelý človek nemá miesto ani na nohy.

peug-rcz-5887g.jpg

Pre šoféra je nepríjemný odlesk reproduktorov a pozdĺžneho ventilačného otvoru na prednom skle, čo zrejme spôsobuje svetlé čalúnenie prístrojového panelu. V čiernej farbe by bol zrejme menej nápadný. Priemer volantu, ktorý je v spodnom kruhu skosený, nám pripadal zbytočne veľký. Tým skôr, že na volante nie sú žiadne ovládacie prvky. Prínosom je dvojzónová klimatizácia. Medzi prednými sedadlami je nastaviteľná lakťová opierka.

peug-rcz-5880g.jpg

Celkovo je ergonómia prvotriedna, v kruhových prístrojoch sa rýchlo zorientujete. Šesť rýchlostných stupňov sa zaraďuje krátkou pákou - v kulise s krátkymi a presnými dráhami - naozaj precízne. Predné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy znesú i prísnejšie kritériá. Sú výborne anatomicky tvarované, vyhrievané, elektricky nastaviteľné a sedadlo šoféra má dve pamäte nastavenia.

peug-rcz-5892g.jpg

Veľké dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, lenže v stiesnených pomeroch na parkovisku je vystupovanie z auta sťažené, lebo dvere sú doslova obrovské a keď blízko pri vašom parkuje iné auto, nedokážete ich otvoriť viac ako v 30°uhle.

peug-rcz-5896g.jpg

Príjemne prekvapuje pomerne veľký batožinový priestor s objemom 321 litrov - po sklopení zadných sedadiel až 639 l. Zadné a predné parkovacie senzory (za príplatok) informujú vodiča o prekážke na palubnom monitore graficky i zvukovo. K športovému imidžu auta patria hliníkové strešné oblúky, zadné sklo s dvojitým zaoblením, ako aj pedále a prahy dverí z hliníka.

peug-rcz-5889g.jpg

Za príplatok 1 500 € môžete mať čiernu karbónovú strechu, za ďalších 900 € xenónové svetlá a natáčacie reflektory (AFS) s automatickým výškovým nastavením svetlometov. Na testovanom Peugeote RCZ sme mali 19" čierne hliníkové disky (+500 €) s nízkoprofilovými pneumatikami 235/40.

peug-rcz-5900g.jpg

Pri ostrom prejazde zákruty eliminuje tvrdý podvozok akékoľvek nakláňanie vozidla, takže v športovom sedadle šofér dobre cíti, čo sa deje a môže presne a včas reagovať. Nedotáčavosť je minimálna a pretáčavosť prakticky nehrozí - pokiaľ šofér rešpektuje zákony fyziky.

peug-rcz-5891g.jpg

Brzdy reagujú dostatočne ostro, zrýchlenie je nekompromisné a RCZ bez protestov akceleruje aj na šestke už od 1 700 otáčok. Spoločné dielo Peugeotu a BMW - preplňovaný motor THP s objemom len 1,6 litra - sa skutočne vydarilo a do kupé RCZ jednoznačne pasuje.

peug-rcz-5884g.jpg

Krútiaci moment sa v režime overboost dokáže pri 1 700 otáčkach zvýšiť z 255 na 275 Nm. Turboefekt prakticky nepocítite, odozva na stlačenie plynového pedálu je nečakane rýchla. Každé pridanie otáčok motora sa prejaví v nádhernom zvuku, ktorý prenikne do kabíny.

peug-rcz-5898g.jpg

RCZ rozhodne nie je zrodená len na efekt, ale majiteľovi i pasažierovi na vedľajšom sedadle prináša skutočne nezabudnuteľné zážitky z jazdy. Športových nadšencov istotne nevyvedie z miery ani priemerná spotreba 9 litrov, no ak sme jazdili po rovine s tempomatom, pri stovke sme priebežnú spotrebu udržali na 6 litroch a na diaľnici (130 km/h) na 8 litroch.

peug-rcz4766xg.jpg

Začiatkom mája 2011 sme testovali dieselový RCZ, teraz sme ochutnali športovejšiu benzínovú verziu. Môžeme teda porovnávať. Apetít dvojlitrového dieselového agregátu s turbom sa uskromnil s hodnotou 7,3 litra - hoci sme naplno vychutnávali razantný športový štýl. Pri rýchlosti 100 km/h sme zaznamenali na rovine, s aktivovaným tempomatom, len 4,5 litra, na diaľnici (130 km/h) len 5,5 litra. Napokon sme v kombinovanom režime dosiahli priemernú spotrebu 6,8 litra a na jednu nádrž paliva sme absolvovali takmer 900 kilometrov, čo je na športovo ladené auto výborný výsledok.

peug-rcz-5883g.jpg

S benzínovým motorom bol dojazd 600 km a priemerná spotreba približne o 1,5 litra väčšia. Ale pôžitok z rýdzo športovej jazdy bol s benzínovou verziou predsa len výraznejší.

peug-rcz-5893g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Peugeot RCZ 1,6e THP 200 k
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 147/200
Krútiaci moment (Nm) 255
Max. rýchlosť (km/h) 235
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,9

Cena testovanej verzie 38 260 €
Najlacnejšia verzia 26 850 €

+ Plusy
Atraktívny dizajn, veľmi dobré jazdné vlastnosti
Výkonný motor s pekným zvukom
Presné radenie, účinné brzdy
- Mínusy
Nepríjemné odlesky na prednom skle
Na parkovisku sťažujú vystupovanie veľké dvere

Fotogaléria Peugeot RCZ



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri