Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

VW Passat 2,0 TDI 4Motion DSG

Friday, 28. 05. 2010 - 19:47, Ivan Václavík   

VW Passat 2,0 TDI 4Motion DSG

Možno sa to niekomu ani nezdá, no prvý test Volkswagenu Passat sme absolvovali v roku 1973. V súčasnosti je toto vozidlo v konkurencii áut strednej triedy medzi najlepšími a najmä vo flotilách firiem zohráva významnú úlohu. Niet sa čo čudovať, pretože poskytuje vysoký komfort, pohodlie pri jazde aj na dlhých trasách a vzhľadom na jeho výbornú ergonómiu si ho obľúbili viacerí manažéri.

vw-passat01147-g.jpg

Do štandardného vybavenia patria bixenónové reflektory s natáčaním v smere jazdy, parkovacie senzory vpredu i vzadu (odlíšené zafarbením zvuku), dotykový displej, alarm, športovo tvarované komfortné predné sedadlá (obe vyhrievané), výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, duálna klimatizácia a stmavené sklá. Predné hmlovky sú k dispozícii za príplatok.

vw-passat2633g.jpg

Už tento krátky výpočet zabezpečuje Passatu dominantné postavenie medzi konkurenciou, a tak sme s napätím očakávali, ako sa verzia s prívlastkom Business prejaví v priebehu zvyčajného týždňového testu. Po usadnutí za volant si uvedomujeme, že všetko potrebné je usporiadané logicky. Na ramenách volantu sú tlačidlá na ovládanie rádia a informačného palubného počítača. Všetko je z hľadiska ovládania jednoduché a prehľadné. Aj ovládanie tempomatu páčkou pod volantom (vľavo) je maximálne pohodlné a pohotové. V kabíne je niekoľko praktických odkladacích priehradiek.

vw-passat2648g.jpg

Nastupovanie je pohodlné, počas jazdy však šoféra v slnečnom počasí budú vyrušovať odlesky striebornej lišty na bočnom skle a v ľavom zrkadle. Škoda, je to ako škrabanec na peknej tvári... Dostatočne veľký priestor na odloženie tašky s dokladmi nachádzame pod polohovateľnou lakťovou opierkou medzi prednými sedadlami a takisto kufor s objemom 565 litrov istotne uspokojí každého užívateľa auta. V interiéri je dostatok priestoru pre všetkých pasažierov - ideálne je obsadenie štyrmi osobami.

vw-passat2641g.jpg

Prehľadný informačný displej nám poskytuje všetky potrebné údaje, oceňujeme anatomicky tvarované sedadlá s protišmykovým čalúnením a kožou po okrajoch. Drobným, ale veľmi užitočným detailom sú vešiačiky na stredných stĺpikoch. Pod stropom je výklopný „válovček" na okuliare, avšak je taký miniatúrny, až je zbytočný.

vw-passat2646g.jpg

Osvedčený dvojlitrový dieselový agregát mal počas jazdy tichý chod aj vo vyšších otáčkach, Passat s ním výborne akceleroval, avšak s malým oneskorením (turbo). Nepomáhalo ani prepnutie do režimu Sport. Dokonca sme museli čeliť oneskoreniu aj pri cúvaní - nešlo všetko tak rýchlo, ako si to dynamický vodič predstavuje. Oceňujeme však, že pri zaradení spiatočky sa automaticky vypne rádio, aby nič nerušilo bezpečné zacúvanie.

vw-passat2651g.jpg

Samotná jazda bola jednoznačne komfortná, brzdy reagovali dostatočne rýchlo a účinne, podvozok výborne tlmil nerovnosti vozovky. Dvojspojková prevodovka zaručuje dynamické zrýchlenie bez citeľnej odozvy v podobe rázov na volante. Aj pri rýchlom prejazde zákrut Passat presne kopíruje zvolenú stopu. Nečudo, pohon na všetky kolesá je silnou zbraňou tejto limuzíny za prijateľnú cenu.

vw-passat2638g.jpg

Doslova tromfom je priaznivá spotreba nafty - pri rýchlosti 100 km/h len 4,1 litra (!), pri ustálenej rýchlosti a zapnutom tempomate na diaľnici (130 km/h) nám displej ukázal iba 5,5 l/100 km a celkový priemer 6,1 litra na sto kilometrov sme mali dokonca lepší ako udáva výrobca. Istotne sa prejavilo i to, že motor už mal najazdených 17 300 km. K nim sme na jednu nádrž pridali ďalšiu tisícku, čo je takisto veľmi dobrá hodnota.

vw-passat2642g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

VW Passat 2,0 TDI
Objem motora (cm3) 1 968
Výkon (kW/k) 125/170
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 217
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4

Cena testovanej verzie 39 880 €
Základná verzia 29 060 €

+ Plusy
Priestor v kabíne i v kufri
Nízka hladina aerodynamického hluku
Priaznivá spotreba najmä mimo mesto

- Mínusy
Odlesky striebornej lišty v ľavom zrkadle
Oneskorená reakcia pri zrýchlení a cúvaní

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri