Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

VW Beetle 1,2 TSI Design

Thursday, 23. 02. 2012 - 07:52, Ivan Václavík   

VW Beetle 1,2 TSI Design

Chrobák 21. storočia sa vracia do života: Bolo to dávno - v roku 1940. Jeden malý nápad zmenil automobilový svet. Zrodil sa chrobák (na štyroch kolesách), ktorý sa na prvý pohľad vymykal dovtedajším zvyklostiam. Jeho aerodynamická karoséria a jednoduchý vzduchom chladený motor pod zadnou kapotou sa postupne - najmä po druhej svetovej vojne - stali ikonou, ktorá prilákala milióny fanúšikov.

vw-beetle6158g.jpg

V roku 1980 už Volkswagen hlásil 20 miliónov vyrobených kusov! A produkcia pokračovala ďalej... Keď sa napokon skončila, nedalo to niektorým dizajnérom spávať. Avšak prvý pokus o repliku legendárneho Chrobáka (The Beetle) prijala motoristická verejnosť s určitými rozpakmi a nepomáhala ani nápadná podobnosť s legendou, ani romantická kvetinka na prístrojovom paneli.

vw-beetle6157g.jpg

Nezameniteľný pôvodný dizajn Chrobáka ho však už v minulom storočí preslávil po celom svete a dnes je tu opäť - v novom šate 21. storočia. Modernejší ako kedykoľvek predtým. Druhá verzia New Beetle je určite oveľa príťažlivejšia ako prvá, o čom svedčia aj otáčajúce sa hlavy divákov na chodníku, keď popri nich prejde Beetle zo súčasnej produkcie.

vw-beetle6187g.jpg

Jeho silueta s predĺženou prednou kapotou, dozadu posunutým a kolmejším čelným sklom i plochou líniou strechy mu dodáva dynamiku, porovnateľnú so športovým modelom kupé. Zatiaľ čo okrúhle svetlomety, výrazne klenuté bočné plochy vrátane blatníkov a jemný prechod z bokov ku streche vychádza z klasického tvaru Chrobáka, detaily ako koncové svetlá, otvory pre prívod vzduchu pod predným nárazníkom alebo plochá línia spodnej hrany karosérie jednoznačne prezentujú nový charakter automobilov značky Volkswagen.

vw-beetle6159g.jpg

Letmý pohľad do kabíny takisto veľa napovedá. Hračky vystriedal športový, výsostne ergonomický interiér. Aj keď z pôvodného Chrobáka predsa len niečo zostalo: charakteristický tvar priehradky pred spolujazdcom.

vw-beetle6184g.jpg

Prístrojový panel je moderný, prehľadný, obsahuje všetky potrebné tlačidlá a ovládače. Trojramenný volant (výškovo i pozdĺžne nastaviteľný) dodáva interiéru svieži nádych. Svojským usporiadaním upúta monitor v strede prístrojového panelu s dotykovým ovládaním, na ktorom sa jednotlivé ikony pohybujú do polkruhu. Napríklad vyhľadávanie rozhlasových staníc je veľmi praktické, jednoduché, ba chvíľami sa stáva i malou zábavkou. Podobne je to i s nastavením navigácie.

vw-beetle6177g.jpg

Na stredovej konzole pod monitorom sú tlačidlá a kruhové ovládače klimatizácie. Informačný systém a rádio majú ovládanie na ramenách volantu, kým ovládanie tempomatu je sústredené na páčke pod volantom vľavo. Aktivácia, či deaktivácia tempomatu je veľmi jednoduchá a jednoznačne prispieva ku komfortnej jazde.

vw-beetle6175g.jpg

Vari jediné, čomu v interiéri prideľujeme mínus, je sťažený prístup k predným bezpečnostným pásom - pre vodiča je totiž zle prístupný vzadu za sedadlom. Vodič si musí doslova vykrútiť ruku, aby na neho dosiahol. Je to daň veľkým dverám a dozadu posunutému stĺpiku B. Dve zadné sedadlá sú skôr núdzové, aj keď nad hlavou majú cestujúci potrebné miesto. Menej priestoru im však zostáva na nohy.

vw-beetle6160g.jpg

Beetle ponúka dva balíky náladového osvetlenia, ktoré vytvárajú príjemnú atmosféru. Malý balík pri výbave Sport má chladnú bielu farbu v obložení dverí. Veľký balík osvetlenia, dodávaný na želanie so zvukovým systémom Fender, disponuje priamo viditeľným svetelným kruhom okolo mriežky reproduktorov, pričom ponúka na výber tri farby osvetlenia: bielu, modrú a červenú.

vw-beetle6167g.jpg

Na želanie dodáva výrobca klimatizáciu Climatronic (je štandardom pri výbave Sport), ktorá umožňuje vďaka dvojzónovej regulácii teploty individuálne nastavenie teploty pre vodiča a spolujazdca.

vw-beetle6181g.jpg

Z hľadiska bezpečnosti mysleli technici pri modeli Beetle na všetko. V sériovom vybavení sa dodáva elektronický stabilizačný program ESP a protiblokovací systém ABS vrátane komfortného brzdového asistenta, ďalej ASR, EDS a MSR. Vo vzájomnej symbióze zabezpečujú vynikajúce jazdné vlastnosti aj v zložitých situáciách. Vďaka rýchlemu zásahu týchto systémov do brzdovej sústavy a riadiacej jednotky motora zostáva nový Beetle suverénne vo svojej stope aj pri rýchlejšom prejazde zákruty. Stabilitu sme si doslova vychutnávali.

vw-beetle6174g.jpg

Štandardné vybavenie obsahuje (okrem ESP, ABS s EBV, ASR, EDS a MSR) aj asistent rozjazdu do kopca, hmlové svetlá s tzv. odbočovacou funkciou, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a sklápacím kľúčom. Ale tiež výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, elektromechanický posilňovač riadenia s meniacim sa účinkom v závislosti od rýchlosti, palubný počítač a tempomat. Na monitore sa môže vodič zistiť teplotu oleja v motore i teplotu chladiacej kvapaliny.

vw-beetle6169g.jpg

No to ešte stále nie je všetko; v základnom vybavení sú štandardne elektricky ovládané predné okná a vonkajšie spätné zrkadlá, ktoré sú vyhrievané a na vodičovej strane asférické. Pochvalu si zaslúži stropné osvetlenie interiéru s oneskorením vypnutia, pričom druhé bodové svetlo smerujúce k spolujazdcovi vôbec neoslepuje vodiča.

vw-beetle6172g.jpg

Stredová lakťová opierka rúk plní po odklopení funkciu uzavretého odkladacieho boxu, vpredu sú 2 držiaky na poháre a 12V zásuvka, ktorá je aj vzadu. Operadlá zadných sedadiel sú symetricky delené a sklopné, za nimi je batožinový priestor s objemom 310 litrov, ktorý sa dá zväčšiť až na 905 litrov. Parkovacie senzory sme mali na testovanom vozidle vpredu i vzadu. Užitočnú funkciu plní tiež vanička s protišmykovou podložkou v strede prístrojového panelu.

vw-beetle6166g.jpg

Predné sedadlá sú dobre anatomicky tvarované, vyhrievané a výškovo nastaviteľné. V zákrute spoľahlivo držia telo. Kabína je dobre odhlučnená a podvozok dostatočne tlmí nerovnosti vozovky. Zrýchlenie je primerané objemu motora, najmä ak využijete jeho vyššie otáčky. Brzdový systém hodnotíme ako dostatočne účinný. Chválime, že po zaradení spiatočky sa automaticky stíši zvuk rádia.

vw-beetle6164g.jpg

Štvorvalcový benzínový motor má objem iba 1 197 cm3. Technológia TSI vo VW Beetle spája systém priameho vstrekovania benzínových motorov a najlepšie vlastnosti dieselového TDI vrátane úspornosti. Motor TSI pre Beetle využíva osvedčený princíp znižovania zdvihového objemu (downsizing), pri súčasnom preplňovaní, čo je momentálne najefektívnejšia možnosť, ako ušetriť palivo. Najlepšie na tom je, že napriek nižšiemu zdvihovému objemu dosahuje agregát väčší výkon (v porovnaní s bežným motorom 1,2 l) a dokáže sviežo zrýchľovať. Pravda, Beetle s malým motorom vystačí s dychom len do rýchlosti 140 km/h, potom zvädne. V slovenských podmienkach, pri povolenej rýchlosti 130 km/h, to však postačuje.

vw-beetle6188g.jpg

Zmerali sme aj spotrebu pri jazde mimo mesta, respektíve na diaľnici. S využitím tempomatu sa dá jazdiť rýchlosťou 100 km/h za necelých 6 litrov, pri 130 km /h to bolo 6,8 litra a v kombinovanom režime sme dosiahli priemer 6,5 l / 100 km. Pravda, tento raz sme jazdili v meste len minimálne. Inak by zrejme bola priemerná spotreba nad sedem litrov. Dojazd na jednu nádrž paliva bol 700 kilometrov.

vw-beetle6178g.jpg

Základné údaje testovaného auta

VW Beetle 1,2 TSI
Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 77/105
Krútiaci moment (Nm) 175
Max. rýchlosť (km/h) 180
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9

Cena testovanej verzie 16 140 €
Najlacnejšia verzia 15 200 €

+ Plusy
Príťažlivý dizajn zvonka i vnútri
Vybavenie auta, ergonómia, komfort
Úsporný motor pri stredných otáčkach
- Mínusy
Sťažený prístup k predným bezp. pásom
Vyššia cena v porovnaní s konkurenciou

Fotogaléria Volkswagen Beetle



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri