Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Audi Q3 2,0 TFSI quattro S-tronic

Friday, 17. 02. 2012 - 20:06, Ivan Václavík   

Audi Q3 2,0 TFSI quattro S-tronic

Príťažlivý spoločník pre nežné pohlavie: Muži, prosím, neľakajte sa a nedajte sa zmiatnuť konštatovaním v titulku. Hoci toto Audi vyrábajú v Španielsku, jeho príslušnosť k nemeckej značke je zrejmá. Spredu čiastočne kopíruje väčší model Q5. A v skutočnosti je jeho menším bratom. Na dĺžku meria 4,4 metra. Za menej peňazí tak môžete mať pocit, že sa veziete vo veľkom SUV. Hoci technika je rozdielna.

q3dscn6150g.jpg

Denné svietenie s efektným pásom diód obkolesuje predné reflektory a ešte pôsobivejšie sú zadné svetlá. Pozdĺžne diódové smerovky sa rozsvietia v objatí roztvorených nožníc koncových svetiel. Efekt je dokonalý. V kabíne sme však našli niekoľko maličkostí, ktoré zbytočne kazia prvotné nadšenie. Napríklad v testovanom aute sme museli štartovať kľúčom, monitor v strede prístrojového panelu sa sklápa a vyklápa ručne, na ovládanie dvojzónovej klimatizácie v susedstve radiacej páky si treba nejaký čas zvykať. Pokyny pre tempomat zadáva šofér na páčke pod volantom, jej ovládanie je bezproblémové. Na volante sú tlačidlá, ktorými sa ovláda obsažný informačný systém.

q3dscn6141g.jpg

Veľmi príjemným prvkom príplatkového vybavenia je vnútorné osvetlenie bielymi diódami, ktoré v noci vytvorí v interiéri príjemnú atmosféru. Ovládanie navigácie je na netradičnom mieste v hornej časti stredovej konzoly, rovnako aj audiosystém, pričom ovládanie hlasitosti rádia je duplicitne aj na volante.

q3dscn6143g.jpg

Športové sedadlá vyzerajú dobre, sú vyhrievané a pri rýchlom prejazde zákrut dostatočne podržia telo. Šofér má trošku vyšší posed a teda výborný výhľad z auta všetkými smermi; nevdojak máme dojem, že Q3 je určený najmä ženám. Tým viac, že v skutočnosti je to malé veľké auto. Pehou na tvári interiéru je síce dizajnovo pekne tvarované, ale z hľadiska hustej premávky malé vnútorné (možno kozmetické?) zrkadielko, cez ktoré toho dozadu nie je veľa vidieť.

q3dscn6139g.jpg

Na stredovej konzole je niekoľko užitočných tlačidiel. Jedným z nich sa dá vypnúť systém Štart&Stop, ktorý - keď sme ho nechali v akcii - pracoval pohotovo, bez oneskorovania a stačilo iba presunúť chodidlo na plynový pedál. Ďalším sa aktivuje asistent parkovania, ktorý rozlišuje vozidlá zaparkované kolmo alebo v smere jazdy.

q3dscn6142g.jpg

Samostatnú zmienku si zasluhuje tlačidlo Drive select, ktorým si šofér navolí jeden z režimov Auto / Dynamic / Efficiency / Comfort. Navyše je k dispozícii režim S (volený radiacou pákou) a nechýbajú ani páčky pod volantom na manuálne preraďovanie rýchlostných stupňov. Až nám zišlo na um, či to nie je príliš prekombinované. V reálnej premávke nám vyhovoval režim Comfort a keď sme zatúžili po športovejšej jazde, prepli sme na Dynamic. Alebo jednoducho viac prišliapli plynový pedál a Q3 pohotovo zrýchlila.

q3dscn6145g.jpg

Dvojlitrový štvorvalec s turbom však poctivo spaľuje benzín, a to až do takej miery, že v mrazivých zimných dňoch, počas ktorých sme Q3 testovali, sa naša spotreba vytrvalo pohybovala nad 10 litrov. Celkový priemer sme zaznamenali 10,2 litra na 100 km a dojazd pri úspornej jazde 750 km. Z tohto hľadiska je určite výhodnejšia dieselová alternatíva. Vyššia hmotnosť a pohon všetkých kolies sa totiž nezmazateľne zapísali pod vyššiu spotrebu - nech sme robili, čo sme robili.

q3dscn6148g.jpg

No pre úplnosť načim dodať, že pri ustálenej rýchlosti 100 km/h a zapnutom tempomate bola na rovine spotreba iba necelých 7 litrov benzínu. Na diaľnici pri 130 km/h však stúpla na 9,4 litra. Ochota podraďovať je takpovediac rezervovaná a bežný rozjazd je skôr vlažný. Na rýchlejšiu akceleráciu - napríklad pri predbiehaní - je potrebné razantnejšie šliapnuť na plynový pedál. Potom však elektronika motor zbytočne ženie do otáčok a spotreba rýchlo stúpa.

q3dscn6152g.jpg

Aj pri maximálnej povolenej rýchlosti na diaľnici zostáva v kabíne ticho, jazda je hladká, veľmi príjemná. Dokonca sme si vychutnali i koncert vážnej hudby - kabína je výborne odhlučnená a jazda s automatickou prevodovkou plynulá. Ani pri silnom nárazovom vetre sa neprejavili problémy s aerodynamikou.

q3dscn6155g.jpg

Mestský SUV s pohonom quattro nás príjemne prekvapil a určite ho môžeme odporúčať najmä nežnému pohlaviu. Jednoducho nesklame - či na zasneženej ceste, v teréne, na diaľnici alebo v meste. A určite bude vyhovovať aj objem batožinového priestoru 460 litrov.

q3dscn6153g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Audi Q3 2,0 TFSI

Objem motora (cm3) 1 984
Výkon (kW/k) 155/210
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 230
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 6,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,7

Cena testovanej verzie 35 700 €
Najlacnejšia verzia 29 600 €

+ Plusy
Výborné odhlučnenie kabíny, tlmenie nerovností
Výhľad spoza volantu, dobrá aerodynamika
Pestrá ponuka jazdných režimov
- Mínusy
Malé vnútorné spätné zrkadielko

Fotogaléria Audi Q3 Vail



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri