Volvo V60 T3 Ocean Race 1,6
Pohodlie si podáva ruku so športovým imidžom: Navonok vzbudzuje svojimi rozmermi náležitú úctu, pod prednou kapotou sa však skrýva objemovo najmenší benzínový motor, aký poháňa kombi značky Volvo. To - spojené do jedného celku - vyvoláva oprávnenú zvedavosť. V čom sú prednosti modelu V60 s označením T3?
Jeho dizajn je tradične švédsky, modrou metalízou i nápismi pripomína preteky plachetníc naprieč oceánom (Ocean Race). Teraz na chvíľku zabudnime na model, ktorý nám poskytol na testovanie slovenský importér švédsko - čínskej značky, aby sme pripomenuli, čo má na výber zákazník so záujmom o Volvo 60 zo segmentu strednej triedy.. Po vstupe do showroomu Volvo si totiž môže vyberať z dvoch druhov karosérií (sedan a kombi), pestrej škály motorov a prevodoviek, ako aj bohatej palety komfortných a bezpečnostných systémov.
Kto sa rozhodne pre kombi Volvo V60 T3 Ocean Race s objemom motora 1,6 litra, dostane príjemné auto s viacerými benefitmi. Podvozok je pripravený na náročné úlohy veľmi dobre. V zákrutách je stabilný, spoľahlivo tlmí nerovnosti vozovky a brzdy majú dostatočný účinok aj pri hmotnosti auta 1,6 tony. Kabína je veľmi dobre odhlučnená, aerodynamický hluk posádka takmer nevníma. Pri rovnakej dĺžke ako má sedan získate voľbou kombi pridanú hodnotu 692 litrov v objeme batožinového priestoru. Daňou za zníženú strechu je však pomerne malá výška pod roletou vzadu (40 cm), respektíve od podlahy kufra po strechu (64 cm).
Na predných, kožených a vyhrievaných sedadlách je dostatok miesta, okná zadných dverí si môžete zatieniť roletkami. Iná je však situácia na zadnej lavici. S jej obsadením tromi osobami radšej nepočítajte. Reálne sa tu pohodlne usadia iba dvaja dospelí, kým pasažier v strede sa bude opierať o tvrdú lakťovú opierku, integrovanú do zadného operadla. Navyše mu bude prekážať stredový tunel. Ak má šofér svoje sedadlo nastavené maximálne dole - rozsah jeho výškového nastavenia je prekvapujúco veľký - nezostane cestujúcemu za ním prakticky žiadne miesto na chodidlá.
Interiér je riešený v duchu najmodernejšieho škandinávskeho dizajnu, oslovuje kvalitou materiálov a veľmi dobrým spracovaním. Niektoré detaily však pôsobia rozpačito - najmä je nepochopiteľný iba jediný otvor ventilácie v hornej časti stredovej konzoly. Namiesto druhého je monitor. Počas jazdy v mrazivých dňoch nám trvalo nečakane dlho, kým sme interiér ako tak zohriali. Nepáčili sa nám ani neprehľadne usporiadané tlačidlá na stredovej konzole vrátane miniatúrneho „panáčika" na regulovanie prívodu vzduchu.
Štvorvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva má zásluhou krútiaceho momentu 240 Nm výborný záber, no samotné zrýchlenie patrí iba k lepšiemu priemeru. Darmo, vyššia hmotnosť auta nedovolí nejaké výrazné športové šantenie. Ale to neznamená, že kombi V60 nedokáže v prípade nutnosti slušne zrýchliť. Jazdné vlastnosti sme už spomínali - sú na výbornej úrovni po všetkých stránkach.
Dojazd 750 km patrí k dobrému priemeru, priemerná spotreba v kombinovanom režime sa vyšplhala na 8,3 litra na 100 km. Šesťstupňová prevodovka je dobre odstupňovaná, s aktivovaným tempomatom bola priebežná spotreba na rovine pri rýchlosti 100 km/h len 6,2 litra, no na diaľnici (130 km/h) stúpla na 8,5 litra.
Pri dĺžke 4,6 metra stojí za povšimnutie rázvor až 2,77 metra. Práve väčší rázvor sa podpísal pod priestranný interiér. Znižujúca sa strecha dodáva tomuto kombi imidž športovca, sympatické sú tiež malé previsy karosérie na jej koncoch. Kombi Volvo V60 je vďaka svojmu dizajnu, originálnemu a kvalitne spracovanému interiéru praktickejšie ako sedan S60. Jeho prednosťou je tiež to, že dokáže spojiť pohodlie so športovým imidžom a dynamickým štýlom jazdy. Ku komfortu patrí aj možnosť naladenia 2 x 10 staníc s frekvenciou FM a svetlá, ktoré osvetľujú zákrutu.
Základné údaje testovaného auta
Volvo V60 T3 1,6
Objem motora (cm3) 1 596
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 205
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,7
Cena testovanej verzie 34 070 €
Najlacnejšia verzia 30 240 €
+ Plusy
Komfortná jazda, dobre odhlučnený interiér
Anatomicky tvarované predné sedadlá
Ovládanie tempomatu na volante
- Mínusy
Neprehľadné tlačidlá na stredovej konzole
Minimalisticky riešené vetracie otvory v kabíne