Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Mégane Grandtour 2,0 dCi GT

Wednesday, 08. 02. 2012 - 16:08, Ivan Václavík   

Renault Mégane Grandtour 2,0 dCi GT

Grandtour na veľké cesty. Ani nevľúdne mrazivé počasie začiatkom februára nám neubralo na chuti otestovať kombi Renault Mégane, označované ako Grandtour. Navyše, ak nám importér poskytol verziu s výkonným dvojlitrovým motorom. Najmä nás zaujímalo, nakoľko úsporný bude v drsným zimných podmienkach tento priestorný model.

ren-meg-gr-tour532g.jpg

Vstup do vozidla je bezkľúčový, štartuje sa tlačidlom, ktorého sa stačí zľahka dotknúť a všetko ostatné obstará elektronika. Vrátane nažhavenia pred samotným štartovaním. Hneď po rozjazde sa uvoľní elektronická parkovacia brzda, čo fungovalo aj po mrazivej noci (-15 °C). V takých podmienkach sa ručná brzda neodporúča používať, aby neprimrzli doštičky ku kotúčom; elektronika tento problém nepozná.

ren-meg-gr-tour6120g.jpg

Aj v tomto Renaulte sme mali tradične pohodlné sedadlá, predné s anatomickým tvarovaním a veľkým rozsahom nastavenia na výšku i pozdĺžne. Kruhové prístroje pred vodičom majú nezvyčajne veľký sklon, tento extrém bude viac vyhovovať tým šoférom, ktorí sedia za volantom vyššie. V každom prípade sú však prístroje dobre čitateľné, vrátane malého informačného displeja nad ukazovateľom stavu paliva. Údaje sa menia obojsmerne tlačidlami na páčke stieračov, ovládanie je bez problémov - rovnako ako ovládanie tempomatu veľkými tlačidlami na volante.

ren-meg-gr-tour524g.jpg

Chválime mäkké obloženie elegantného prístrojového panelu, ako aj priestranný interiér. Dobrým pomocníkom je indikátor radenia prevodových stupňov vrátane výraznej signalizácie zelenými šípkami v kruhu otáčkomera. Rádio môže šofér ovládať aj na satelite vpravo pod volantom.

ren-meg-gr-tour6119g.jpgVýhradu máme k malým a neprehľadne usporiadaným tlačidlám na stredovej konzole (klimatizácia, audiosystém). V tomto modeli ešte absentuje trojblik smeroviek, ktorý značka Renault začala konečne používať po rokoch otáľania v modeloch Koleos a Scénic. Nedostatkom je tiež bodové svetlo, ktoré nie je tienené, takže ak si ho spolujazdec rozsvieti, šoféra nepríjemne obťažuje.

ren-meg-gr-tour6115g.jpg

Dve zadné svetlá s originálnym dizajnom prepožičiavajú novému Mégane Grandtour individualitu. Jazda je komfortná, všetci pasažieri sa cítia pohodlne a svojím základným objemom 491 litrov vyhovuje aj batožinový priestor. Po sklopení zadných sedadiel sa jeho objem zväčší na 1 567 litrov. Navigácia na monitore v strede panelu je štandardná, mohla by mať aj modernejšiu grafiku. V rámci navigácie svieti na monitore aj údaj o povolenej rýchlosti na danom úseku - pri prekročení rýchlostného limitu sa dopravná značka rozbliká.

ren-meg-gr-tour530g.jpg

Mégane Grandtour s dieselovým dvojlitrom patrí k veľmi dynamickým vozidlám, podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky, no na novej diaľnici ide auto ako po masle. Jazda s aktivovaným tempomatom umožňuje vodičovi uvoľnenie za volantom, čo je vítané najmä na dlhšej trase. Osobne by som privítal razantnejší účinok brzdového systému, pri športovej jazde, na ktorú testovaná verzia čiastočne nabáda, by boli istotne vhodnejšie.

ren-meg-gr-tour6113g.jpg

Samozrejme, pri rýchlej jazde a ešte navyše v zimných podmienkach je spotreba o čosi vyššia ako v lete, napriek tomu pri pokojnej jazde rýchlosťou 100 km/h nám displej oznámil priebežnú spotrebu 6,2 litra a pri 120 km/h apetít motora neprekročil sedem litrov. Aj s priemernou spotrebou v kombinovanom režime môže byť majiteľ tohto kombíka spokojný - len 6,9 litra na 100 km. Reálny dojazd 750 km sa nám však vidí trošku malý.

ren-meg-gr-tour6114gg.jpg

Na tachometri testovaného auta sme mali na začiatku testu 17 000 km a zásadné nedostatky sme nezaregistrovali. Renault Mégane Grandtour s dieselovým dvojlitrom môžeme odporúčať najmä mladým rodinám, ale bude vyhovovať aj tým, ktorí pracovne cestujú na dlhšie vzdialenosti. Len keby už aj on mal konečne trojnásobné blikanie smeroviek po dotyku páčky. Úprimne povedané - niekedy sa nečudujem, prečo jeho vodič občas nedá smerovkou znamenie, že mení jazdný pruh na diaľnici...

ren-meg-gr-tour526g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Renault Mégane Grandtour 2,0 dCi

Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 118/160
Krútiaci moment (Nm) 380
Max. rýchlosť (km/h) 215
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9

Cena testovanej verzie 22 080 €
Najlacnejšia verzia 12 000 €

+ Plusy
Komfortná jazda, tichý chod motora
Anatomicky tvarované predné sedadlá
Výborná akcelerácia, ovládanie tempomatu
- Mínusy
Nedostatočne tienené bodové svetlo
Malé tlačidlá na stredovej konzole
Absentujúci trojblik smeroviek

Fotogaléria Renault Mégane Sport Tourer



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri