Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 308 2,0 HDI Allure

Tuesday, 31. 01. 2012 - 10:01, Ivan Václavík   

Peugeot 308 2,0 HDI Allure

Malý francúzsky elegán je súci aj na dlhšie trasy. Kým s mimoriadne úsporným dieselovým motorom 1,6 e-HDI vraj dosiahne Peugeot 308 pri vyslovene úspornej jazde dojazd až 1 300 km, jeho väčší súrodenec s objemom dva litre, ktorý sme mali pod kapotou testovaného vozidla, skonzumuje o trošku viac paliva. Preto aj dojazd má menší (reálne 800 km), no na druhej strane disponuje väčšou dynamikou jazdy.

peugeot-308-429g.jpg

Tento model predstavil Peugeot pred rokom na jarnom salóne v Ženeve. Predná maska sa zúžila a tvarovo priblížila väčšiemu modelu 508, po jej stranách sú predné hmlovky, lemované pásom diód na denné svietenie. Znížené ťažisko a rozšírený rozchod kolies sú základom výborných jazdných vlastností.

peugot-308-736g.jpg

Do auta sa nastupuje veľmi pohodlne aj vďaka veľkým dverám, otváraným vo veľkom uhle a vyššej karosérii. Vpredu majú pasažieri k dispozícii nadpriemernú vnútornú šírku, nájdu tiež dostatok miesta v pozdĺžnom smere a veľkoryso dimenzované sedadlá s dobrým bočným vedením sú dostatočne pohodlné. No aj na zadných sedadlách je dostatok miesta - na nohy i nad hlavou.

peugot-308-737g.jpg

Praktické ovládanie rádia a tempomatu na tradičných satelitoch pod volantom patrí k osvedčenému štandardu automobilov značky Peugeot. Honosne pôsobí elegantne tvarovaný prístrojový panel, ktorý čiastočne pripomína kokpit vozidiel strednej triedy. Šírka a vzdušnosť kabíny je na hornej časti panelu doplnená výklopnou obrazovkou.

peu308n6098gg.jpg

Radenie 6 prevodových stupňov je príjemné, na pocit mäkké a zároveň presné. Pred šoférom je indikátor radenia, ktorý napomáha úspornej jazde. Na ceste s dobrým povrchom je v kabíne ticho, ktoré zostáva i pri vyššej rýchlosti na diaľnici. Bez únavy teda pohodlne zvládnete aj dlhšiu trasu. Pri voľnobehu si dieselový dvojliter pradie ako mačička, po vyradení rýchlosti ho prakticky nevnímate.

peugeot-308-432g.jpg

Na nerovnostiach však 308-ka už nie je až taká komfortná, otrasy sú citeľnejšie, podvozok sa prejavuje ako tvrdý. A pri razantnej jazde v zákrute auto poskakuje ako rozšantené dieťa. Čo sme si však veľmi pochvaľovali, boli výborné brzdy; s veľkými kotúčmi pri všetkých kolesách sú reakcie brzdového systému naozaj veľmi dobré.

peugeot-308-427g.jpg

Taktiež pripisujeme veľké plus spomínanému príjemnému radeniu a mimoriadnej zotrvačnosti, ktorá môže výrazne napomôcť úspornej jazde. Pri stabilnej rýchlosti 100 km/h sme s aktívnym tempomatom zaznamenali na rovine spotrebu len okolo štyroch litrov, na diaľnici pri 130 km/h to bolo necelých šesť litrov. V kombinovanom režime - pri preferovaní pokojnejšej jazdy - sme dosiahli celkový priemer 5,9 litra na 100 km. Prijateľná spotreba v spojení s nečakane dobrým výkonom a dostatočnou dynamikou - to sú hlavné prednosti Peugeotu 308.

peu308n6087g.jpg

No vráťme sa ešte do interiéru. Sklená strecha po celej dĺžke umožňuje romantickým dušiam v noci pozorovať hviezdy a počas dňa sa kochať belasou oblohou, respektíve vnímať padajúce kvapky dažďa. Kto nemá náladu, jednoducho elektricky zatiahne posuvnú clonu. Drobným, avšak o to užitočnejším detailom je samostatná malá priehlbina na držadlách dverí, ktorá uľahčuje ich pritiahnutie pri zatváraní. Na stredovej konzole sú síce malé tlačidlá, ale pomerne rýchlo sa v nich zorientujete. Batožinový priestor má dostatočný objem i variabilitu.

peu308n6094g.jpg

Medzi prednými sedadlami je posuvná lakťová opierka, ale nevýhodou je absencia jej aretácie, takže sa síce voľne posúva vo veľkom rozsahu, no dá sa fixovať iba v krajných polohách. Trošku nás prekvapili malé vonkajšie (sklápateľné) zrkadlá, v ktorých toho vodič veľa nevidí a ľahko sa mu stratí iné auto v mŕtvom uhle. A tiež absencia držiakov na nápoje.

peu308n6093g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Peugeot 308 2,0 HDI
Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 205
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9

Cena testovanej verzie 20 350 €
Najlacnejšia verzia 13 640 €

+ Plusy
Tichý a úsporný motor, komfortné odpruženie
Priestorný interiér, pohodlné nastupovanie
Veľké sedadlá s dobrým bočným vedením
- Mínusy
Posuvná lakťová opierka vpredu bez aretácie
Malé vonkajšie zrkadlá, chýba držiak na nápoje

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri