Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Volvo S60 R-design 2,0 T5

Tuesday, 05. 07. 2011 - 19:28, Ivan Václavík   

Volvo S60 R-design 2,0 T5

Ako stvorené pre fanúšikov športovej jazdy. Ostrá červená farba korešponduje so športovým duchom modelu S60 s dizajnom R, ktorý práve v tejto farbe obohacuje portfólio dynamických automobilov chýrnej švédskej značky. Nová generácia modelu S60 debutovala na ženevskom autosalóne 2. marca 2010.

volvo-s60-r-design5180g.jpg

Do veľmi silne obsadeného segmentu strednej triedy prináša elegantný dizajn, pripomínajúci kupé, dynamické jazdné vlastnosti a tiež (za príplatok) revolučný asistenčný bezpečnostný systém na detekciu chodcov - s automatickým zastavením do maximálnej rýchlosti 35 km/h.

volvo-s60-r-design5178g.jpg

Nedajte sa pomýliť označením T5 na zadnej kapote - pod prednou kapotou nenájdete päťvalcový, ale iba štvorvalcový benzínový agregát. Má objem presne dva litre a sľubný výkon 177 kW. O to väčšie bolo naše očakávanie.

volvo-s60-r-design5181g.jpg

Začnime však od začiatku. Otváranie auta i štartovanie je bezkľúčové, štartuje sa tlačidlom. Športový dizajn interiéru korešponduje s dynamickými vlastnosťami verzie R-design. Na kruhových prístrojoch dominuje modrá farba, lemovaná striebornými okrajmi. Stredový panel je mierne natočený k šoférovi a dosť široký; ovládače na ňom teda mohli byť trošku väčšie. Samozrejmosťou je dotykové ovládanie všetkých štyroch okien a trojnásobné blikanie smeroviek po dotyku páčky.

volvo-s60-r-design5187g.jpg

Dôležitými prvkami komfortu v kabíne sú ľahko prístupné odkladacie priestory. Volvo S60 má odkladací priestor za stredovou konzolou a ďalší v stredovej lakťovej opierke. Vo dverách sú priehradky na knihy, mapy a fľaše alebo plechovky s nápojmi.

volvo-s60-r-design5182g.jpg

Tím dizajnérov firmy Volvo nazýva svoj výtvor Racetrack design (R-design) - čo možno preložiť ako tvar pretekovej trate. Znamená to, že jednotlivé línie karosérie sa nekončia odrazu, ale organicky pokračujú, pripomínajúc zákruty pretekovej trate.

volvo-s60-r-design5189g.jpg

Inžinieri použili technológiu svietiacich diód LED (Light Emitting Diode) na vytvorenie elegantných charakteristických predných a zadných svetiel, umožňujúcich jednoznačnú identifikáciu S60 aj v tme.

volvo-s60-r-design5193g.jpg

Štíhle predné stĺpiky šoférovi vôbec neprekážajú vo výhľade a predné sklo zasahuje vysoko do stropu, čo je taktiež chvályhodné. Oproti základnej verzii má Volvo S60 R-design znížený podvozok, systém varovania pri neželanom opustení jazdného pruhu, signalizáciu vozidla v tzv. mŕtvom uhle, čo je vynález automobilky Volvo, ako aj systém na udržiavanie bezpečnej vzdialenosti od vozidla pred vami s automatickým pribrzďovaním. Za motorom je medzi tlmičmi decentne umiestnená subtílna rozperná tyč.

volvo-s60-r-design5184g.jpg

Anatomické sedadlá sú výborne tvarované, nastaviteľné v dostatočnom rozsahu, príjemne sa v nich sedí, ale prístup k ružici na ovládanie sklonu operadla je nepochopiteľne sťažený. Objem batožinového priestoru 380 litrov považujeme za dostačujúci.

volvo-s60-r-design5172g.jpg

Výborne reagujú brzdy. Funkcia Fading Brake Support využíva hydraulický systém na postupné zvyšovanie tlaku pri dlhom, intenzívnom brzdení. Tým sa znižuje riziko slabnutia bŕzd v dôsledku ich prehriatia (fading). Motor v kabíne počuť len minimálne, takže niekomu môže chýbať charakteristická odozva.

volvo-s60-r-design5188g.jpg

Automatická prevodovka tomuto autu nesvedčí, chvíľami zareaguje miernym trhnutím, zdá sa nám, že sekvenčné radenie je vhodnejšie. No najvýhodnejším riešením by určite bola manuálna prevodovka.

volvo-s60-r-design5171g.jpg

Keď sme jazdili so zapnutým tempomatom rýchlosťou 100 km/h, na rovine nám displej ukázal aktuálnu spotrebu 6,6 litra, na diaľnici (130 km/h) to bolo vyše osem litrov. Reálny dojazd je 650 km. Naša priemerná spotreba 9,6 litra na 100 km citeľne presiahla údaj výrobcu. Nuž ale kto by auto s výraznými športovými génmi držal na uzde?

volvo-s60-r-design5176g.jpg

Prvá generácia modelu Volvo S60 debutovala v roku 2000. Už onedlho sa stala najpopulárnejším modelom spoločnosti Volvo Cars s celosvetovou obľubou. Najlepší predaj dosiahla v roku 2002 s počtom 110 000 kusov. Dodnes sa predalo na celom svete približne jeden milión kusov S60.

volvo-s60-r-design5196g.jpg

Počiatočný celosvetový ročný plán novej generácie modelu Volvo S60 je 90 000 kusov a zákaznícka báza je rozložená nezvyčajne pravidelne po celom svete. Na Európu (vrátane Ruska), Severnú Ameriku a na zvyšok sveta má pripadnúť podiel približne po jednej tretine. Päť najväčších jednotlivých trhov majú predstavovať Veľká Británia, USA, Čína, Rusko a Švédsko. Nové Volvo S60 sa vyrába v závode Volvo Cars v belgickom Ghente.

volvo-s60-r-design5194g.jpg

Dnešná limuzína S60 pripomína zaoblením štíhlej strechy štvordverové kupé - je športovejšia a elegantnejšia, než akékoľvek Volvo doteraz. Verzia S60 R-design je mimoriadne príjemné auto s výraznou dynamikou, ktorého športové gény sú badateľné od prvej chvíle. Pre fanúšikov dynamickej, športovej jazdy ako stvorené...

volvo-s60-r-design5190g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Volvo S60 R-design 2,0 T5
Objem motora (cm3) 1 999
Výkon (kW/k) 177/240
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 230
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,9

Cena testovanej verzie 39 440 €
Najlacnejšia verzia 28 500 €

+ Plusy
Jazdné vlastnosti, podvozok, brzdy
Výborne tvarované anatomické sedadlá
Celkový imidž
- Mínusy
Sťažený prístup k ružici predných sedadiel
Trhnutie automatickej prevodovky pri zrýchlení

Fotogaléria Volvo S60



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri