Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Insignia 2,0 CDTi 4x4

Friday, 24. 06. 2011 - 11:53, Ivan Václavík   

Opel Insignia 2,0 CDTi 4x4

Lákadlo s vejárom príjemných návnad. Zaujímavá kombinácia pohonu všetkých kolies a  príjemne znejúceho vznetového motora s prekvapujúco plynulým záberom je v limuzíne Opel Insignia silným lákadlom, ktoré istotne osloví široký okruh zákazníkov. S dynamickým dizajnom na 18" kolesách môže byť tento liftback v centre pozornosti okolia určite viac ako konzervatívny VW Passat, či Ford Mondeo.

insignia-4x4n5161-g.jpg

My sme testovali Insigniu s výbavou OPC Line a teda v aute sme mali i niektoré prvky príplatkového vybavenia. Bežný šofér to počas jazdy nepostrehne, po technickej stránke je však jazda s Insigniou maximálne vyvážená. Pri rozjazde sa Haldex zapne automaticky a auto vystrelí dopredu bez preklzávania kolies. Šofér môže pri jazde využiť režim Sport a tí, ktorí chcú jazdiť na spotrebu, majú k dispozícii režim Tour.

insignia-4x4n5152-g.jpg

Pripájanie pohonu zadnej nápravy má na starosti štvrtá generácia medzinápravovej spojky Haldex. Opel ju dopĺňa aktívnym zadným diferenciálom eLSD, čo sa prejavuje na rozdielnej trakcii zadných kolies. Druhá viaclamelová spojka jednoducho zadný diferenciál v Insignii zamkne.

insignia-4x4n5156g.jpg

Aj rýchlejší prejazd zákrutou je bezpečný, trakcia i v náročných poveternostných podmienkach je dostatočná. Nemali sme síce možnosť jazdiť so štvorkolkou na snehu, no na mokrej ceste sa s ňou dá akcelerovať rýchlo a bezpečne. Aj brzdy reagujú výborne, podvozok je príjemný a zrýchlenie zodpovedá očakávaniam.

insignia-4x4n5154-g.jpg

Optimistická priemerná spotreba deklarovaná výrobcom (6,7 l) je v reálnych podmienkach nedosiahnuteľná; po odjazdení 850 km na jednu nádrž nám displej ukázal priemernú spotrebu 7,5 litra. S aktívnym tempomatom sme na rovine dosiahli pri rýchlosti 100 km/h aktuálnu spotrebu 5,4 litra, pri 130 km/h to bolo 7,1. Samozrejme, po prepnutí na športový režim stúpla spotreba zhruba o pol litra.

insignia-4x4n5159-g.jpg

Anatomicky tvarované sedadlá dobre podržia telo aj pri razantnej jazde; vhodným bonusom je možnosť predĺženia sedáku na oboch predných sedadlách. Šofér si môže uložiť do pamäte dve polohy nastavenia, čo je veľmi komfortné riešenie - napríklad pre manželov. Jeho sedadlo je elektricky nastaviteľné.

insignia-4x4n5153-g.jpg

Verzia liftback nového modelu Opel Insignia zdôrazňuje jeho športový charakter. Svetlomety disponujú funkciou denného svietenia. Veľkú optickú šírku karosérie pri pohľade spredu ešte viac zvýrazňujú vystupujúce oblúky blatníkov. Karoséria má hladké, estetické tvary, prelis na boku vozidla pripomína čepeľ noža. Pretiahnutá zadná časť karosérie s dynamickou, plynulou líniou strechy pripomína kupé.

insignia-4x4n5163-g.jpg

Nový Opel strednej triedy pôsobí energicky a zároveň elegantne. Má jeden z najnižších súčiniteľov aerodynamického odporu v strednej triede. Automobilka Opel praktizuje voliteľnú výbavu do najmenších podrobností, čo pre niekoho môže byť výhodou, no pre iného nemusí.

insignia-4x4n5167-g.jpg

Interiér s elegantným a zároveň športovým dizajnom, v kombinácii s kvalitnými materiálmi, chrómovými doplnkami a výraznejšími farbami pôsobí na cestujúcich prívetivo a útulne. Určite spĺňa tie najvyššie štandardy v oblasti ergonómie a komfortu. Údaje na monitore sú prehľadne usporiadané. Na volante je ovládanie tempomatu, rádia a telefónu. Vetracie otvory sú aj pre zadné sedadlá, takže každý pasažier si môže vytvoriť prostredie, aké mu bude na dlhej ceste vyhovovať.

insignia-4x4n5160-g.jpg

Všetky hlavné povrchy prístrojového panelu sú pokryté príjemne mäkkým materiálom, vďaka čomu môžu cestujúci vnímať luxusnú kvalitu interiéru aj hmatom. Palubná doska sa stáča do plynulého oblúku, na ktorý nadväzujú tvarované výplne dverí, čo interiéru dodáva dojem veľkej šírky a priestrannosti. Na zadných sedadlách však vyšší pasažieri pocítia nad hlavami blízkosť stropu, aj keď na nohy majú dostatok miesta.

insignia-4x4n5166-g.jpg

Naopak, predný spolujazdec má v palubnej doske pred sebou dostatok priestoru i veľkú úložnú skrinku. Airbag spolujazdca sa totiž podarilo umiestniť - vďaka veľkému sklonu čelného skla - bez obmedzovania priestoru. Vo väčšej karosérii bolo možné zväčšiť aj celý vnútorný priestor vozidla vrátane batožinového priestoru.

insignia-4x4n5157-g.jpg

Otázny je vnútorný dizajn z pohľadu vodiča, ktorý je obklopený a trošku stiesnený vysokým čalúnením na dverách. Vonkajšie zrkadlá sú príliš malé, ba žiada sa napísať, že až katastrofálne malé. Nevedno, prečo sa Opel takto opičí po značkách VW, Škoda. Počas testovacieho týždňa sme si museli najmä v prvých dňoch zvykať, že v mŕtvom uhle môže byť iné auto. Jednoducho sme ho tam doslova hľadali... Za nedostatok považujeme aj labilné oko na otváranie filcovej podlahy v kufri nad rezervným kolesom.

Základné údaje testovaného auta

Opel Insignia 2,0 CDTi
Objem motora (cm3) 1 956
Výkon (kW/k) 118/160
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 215
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,7

Cena testovanej verzie 34 150 €
Najlacnejšia verzia 21 250 €

+ Plusy
Pružný motor s plynulým záťahom
Priestranný interiér s puncom luxusu
Nízky súčiniteľ aerodynamického odporu
- Mínusy
Katastrofálne malé vonkajšie zrkadlá
Šofér má sťažený výhľad cez pravý stĺpik
Vyššia reálna priemerná spotreba

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri