Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Volvo C70 2,0 D4 Summum

Sunday, 28. 11. 2010 - 22:16, Ivan Václavík   

Volvo C70 2,0 D4 Summum

Volvo C70 je nádherne jednoduché, teda – jednoducho nádherné. Tak nejako vás presviedča prospekt švédskej (dnes aj čínskej) automobilky. A veru mieri presne do čierneho stredu. Na prvý pohľad dizajn karosérie v podobe kupé naozaj pôsobí jednoducho.

volvo-c70-interior-01g.jpg

No ako kabriolet má jednoznačne svoju príťažlivosť. Spojenie kupé s kabrioletom v jednom vozidle je dnes moderným trendom a zároveň veľmi výhodne. Majiteľ má vlastne dve autá za cenu jedného, takže sa niet čo čudovať, že automobily v podobe kupé-kabriolet majú v súčasnosti veľkú obľubu.

volvo-c70-3743g.jpg

Napríklad aj medzi tými, ktorí chcú v lete vychutnávať pomalšiu jazdu v priamom kontakte s prírodou, ale zároveň chcú jazdiť aj v zimnom období. Dokonca najväčší fajnšmekri si už zvykli sťahovať strechu i v zime, a tak výrobcovia v týchto rokoch usilovne vyvíjajú modely označené CC.

volvo-c70-3727g.jpg

Volvo C70 má strechu z troch častí, pričom na jej zloženie alebo opätovné natiahnutie je potrebné zošliapnuť brzdu a pridržať tlačidlo medzi prednými sedadlami. Bzučiaci elektromotor nadvihne veko batožinového priestoru a oceľová strecha sa na ceste do kufra prelomí na tri časti. Tie sa postupne poskladajú tak, aby strecha o chvíľu zmizla pod zadnou kapotou. Celý proces trvá približne 30 sekúnd, čo síce nie je oslnivý čas, ale konečný efekt kabrioletu je zaručený. Pred vami je totiž komfortný, luxusný a zároveň rýchly kabriolet.

volvo-c70-exterior-11g.jpg

To isté platí aj o kupé, ktorého pevnosť overili v niekoľkých testoch. Pocit bezpečia vytvárajú napríklad robustné dvere. Premyslený je tiež systém ochrany pasažierov pri prevrátení vozidla, keď je vo verzii kabriolet. Výrobca deklaruje na zadných sedadlách dve  miesta, pre vyššie postavy tu však zostáva len núdzový priestor.

volvo-c70-exterior-10g.jpg

Naopak vpredu majú pasažieri dostatok miesta, sedačky príjemne obopínajú telo, optimálne podopierajú stehná a  pomáhajú udržať vodiča so spolujazdcom pevne v sedadlách i v zákrutách. Mimochodom, predné sedadlá sú vyhrievané a elektricky nastaviteľné. Objem kufra je 200 litrov.

volvo-c70-3741g.jpg

Charakteristickým poznávacím prvkom nových modelov značky Volvo je tenká stredová konzola a nechýba ani vo Volve C70. Drobné tlačidlá nás síce nenadchli, no na druhej strane sme ocenili špičkovú ergonómiu i niekoľko milých drobností. Medzi ne patrí napríklad „vlnka“ na okrajoch slnečných clôn, ktorá spoľahlivo udrží tenký list papiera, či obálku. Pochvaľovali sme si aj tvar primerane veľkého volantu, ktorého obvod je sploštený a v spodnej časti skosený. Manipulácia s ním je veľmi príjemná. Štartovacia procedúra je netradične citlivá, pretože kľúčikom sa neotáča až na doraz, ale už na polceste motor potichu naskočí.

volvo-c70-3739g.jpg

Výborný pomocníkom najmä pri jazde po viacpruhovej diaľnici je systém BLIS, ktorý upozorňuje na prítomnosť iného vozidla v tzv. mŕtvom uhle. V hustej mestskej premávke v noci sme však BLIS vypli, lebo sústavné blikanie diódy pôsobilo rušivo. Z hľadiska bezpečnosti sa žiada vyzdvihnúť špeciálne a už niekoľko rokov tradičné riešenie – a to osvetlenie vozidla po bokoch (vpredu oranžové, vzadu červené svetielko), čo je veľmi užitočné najmä v tmavej noci, ak auto prichádza kolmo z vedľajšej na hlavnú. Bez tohto osvetlenia by ste ho nezbadali a je veľmi chvályhodné, že Volvo tento systém uplatňuje na svojich modeloch už dlhé roky. Ktovie, prečo dosiaľ nie je bočné osvetlenie povinne predpísané. Najmä v prípade dlhých limuzín a kombíkov by to bol významný krok ku zvýšeniu bezpečnosti premávky.

volvo-c70-3750g.jpg

Široké, nízkoprofilové 18“ pneumatiky 235/40, ktoré sme mali na testovanom aute, síce v lete výborne držia zvolenú stopu, avšak na zimné cesty nie sú dvakrát vhodné. Najmä vo vyjazdených koľajach sa auto ťahalo zo strany na stranu a volant sme museli pevne držať v rukách.

volvo-c70-exterior-01g.jpg

Testovali sme Volvo C70 s najvyšším vybavením Summum, kde je navyše k bohatej základnej výbave kožené čalúnenie interiéru, ďalej bixenónové svetlomety s automatickým nastavením, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou a ostrekovače svetlometov.

volvo-c70-3740g.jpg

Dvojlitrový motor spolupracoval s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá reaguje rýchlo a dynamika jazdy nás uspokojila. Ani spotreba nebola nijako dramatická – pri 90-ke okolo šesť litrov, na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou, kde je rýchlosť obmedzená na 110 km/h, konzumoval motor len sedem litrov a keď sme tempomat nastavili na 120 km/h, na rovine sme zaznamenali príjemnú spotrebu 7,5 litra na 100 km.

volvo-c70-exterior-07g.jpg

Na auto s celkovou hmotnosťou vyše dvoch ton je to priaznivý údaj. Ďalšie zrýchľovanie však už znamenalo citeľné zmeny vo vyššej spotrebe – doslova po litroch. Displej nám napokon ukázal celkový priemer 7,9 litra a dojazd pri úspornej jazde by bol takmer 800 km. V skutočnosti sme mali reálny dojazd 600 – 700 km, avšak jazdili sme viac športovým štýlom.

volvo-c70-3731g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Volvo C70 2,0 D4

Objem motora (cm3)    1 984
Výkon (kW/k)        130/177
Krútiaci moment (Nm)    400
Max. rýchlosť (km/h)    215
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4

Cena testovanej verzie 47 900 €   
Najlacnejšia verzia 31 800 €

+ Plusy
Vydarený dizajn kabrioletu
Komfortne naladený podvozok
Premyslená konštrukcia strechy

- Mínusy
Malé tlačidlá na stredovej konzole
Málo priestoru na zadných sedadlách



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri