Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Audi A1 1,6 TDI

Sunday, 05. 12. 2010 - 23:14, Ivan Václavík   

Audi A1 1,6 TDI

Automobilka Audi sa zapísala do povedomia verejnosti ako tvorca luxusných limuzín, prípadne veľkých automobilov. Len raz za čas sa prezentovala malými automobilmi, akým bol napríklad Audi 50 (predchodca VW Polo) v rokoch 1975 - 1978 alebo nedávno vo verejnosti s rozpakmi prijaté Audi A2 (1999 - 2005).

a1-ps24838g.jpg

Do tretice všetko najlepšie - povedali si zrejme v automobilke so štyrmi kruhmi - a svetlo sveta uzrel konkurent pre Alfu Romeo MiTo, Citroën DS3, či Mini. Číselné označenie napovedá, že Audi A1 je z kategórie najmenších automobilov. V skutočnosti však nie je až taký mini, ako by sa mohlo zdať.

audi-a1-3770g.jpg

Okrem iného tomu nasvedčujú i vonkajšie rozmery - na dĺžku štyri metre. Svetlomety si zachovávajú typický poznávací prvok značky Audi - svetlá na denné svietenie sú zostavené z mierne zvlneného pásu diód.

audi-a1-3777g.jpg

Interiér je riešený jednoducho, prístrojová doska je horizontálne členená a na stredovom paneli sú prehľadné ovládacie prvky rádia a klimatizácie. Výhradu máme voči nerovnomernému vyhrievaniu interiéru v mrazivých dňoch (smerom na nohy alebo na čelné sklo), ak nie je aktivovaná automatická klimatizácia. Za príplatok môžete mať systém MMI so samostatným výklopným displejom v hornej časti palubnej dosky. Je dobre členený a prehľadný. Oválne spätné zrkadlo je na prvý pohľad malé, ale v skutočnosti je v ňom dobrý prehľad o situácii za autom.

audi-a1-3767g.jpg

Na volante je ovládanie rádia a údajov informačného displeja, pod volantom je vhodne umiestnená páčka tempomatu, ktorý má logické a jednoduché ovládanie. Predné vyhrievané sedadlá sú anatomicky tvarované, takže do nich vkĺznete ako do vaničky, zatváranie dverí si však vyžaduje prekvapujúco viac sily, než sme pôvodne očakávali. Ťažkými dvermi sme museli poriadne buchnúť, aby sa zavreli.

audi-a1-3783g.jpg

Úprimne povedané, najviac nás zlostil systém start/stop, ktorý neraz účinkoval v najmenej vhodnej chvíli a raz sme dokonca zostali trčať v strede križovatky. To vtedy, keď sme na vedľajšej najprv zastavili a potom sa potrebovali rýchlo rozbehnúť. Systém však usúdil, že budeme s autom stáť a tak motor stíchol. Informácia na displeji nám radila, aby sme naštartovali. Podobne sa vypínal motor aj pri posúvaní sa v kolóne. Tak sme tento systém tlačidlom vyradili z činnosti, no po každom vypnutí motora sme ho museli opätovne vypínať - nedal sa totiž vypnúť natrvalo.

audi-a1-3772g.jpg

Okrem týchto drobných peripetií sme však samotnú jazdu vychutnávali v príjemnom rozpoložení, akcelerácia osvedčeného dieselového agregátu bol výborná, stabilita vozidla v zákrute takisto, brzdy reagovali ostro a udržiavali si sviežosť aj pri dlhšom a častom brzdení. Výborným pomocníkom v testovanom aute boli cúvacie senzory a páčilo sa nám tiež, že po zaradení spiatočky sa zvuk rádia automaticky stíšil.

audi-a1-3776g.jpg

Hoci Audi A1 s motorom TDI sme testovali v zimnom mrazivom počasí, často sme využívali klimatizáciu a jazdili sme prevažne v meste alebo na diaľnici, priemernú spotrebu sme udržali na hranici 5,5 litra na 100 km. Pri rýchlosti 90 km/h na tempomat bola spotreba 3,8 litra, pri 120-ke tesne nad päť litrov, ale potom sa už citeľne zvyšovala. Dojazd 700 km v náročných zimných podmienkach považujeme za slušný, v lete by bol istotne dlhší.

audi-a1-3779g.jpg

Audi A1 vyrábajú v bývalej továrni Volkswagenu neďaleko Bruselu. Investície do prestavby továrne dosiahli 300 miliónov eur, z toho podstatná časť bola určená na výstavbu novej karosárne. Ak chcete, aby sa vaša A1 odlišovala od ostatných, môžete si objednať lakovanie strešného oblúka v kontrastnej farbe, ktorá zvýrazní oblúky nad dvermi a dodá vášmu autu nápadnejší vzhľad.

audi-a1-531g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Audi A1 1,6 TDI

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 77/105
Krútiaci moment (Nm) 250
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,9

Cena testovanej verzie 19 300 €
Najlacnejšia verzia 15 990 €

+ Plusy
Jazdné vlastnosti, výborné brzdy
Anatomicky tvarované sedadlá
Prehľadne zoradené ovládače

- Mínusy
Diskutabilný systém Stop/Start
Dvere treba silnejšie pribuchnúť
Nerovnomerné vyhrievanie v mrazivých dňoch



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri