Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Kangoo Express Maxi 1,5 dCi

Sunday, 21. 11. 2010 - 22:21, Ivan Václavík   

Renault Kangoo Express Maxi 1,5 dCi

Renault je už dvanásť rokov číslom jeden na európskom trhu úžitkových automobilov. V roku 2009 si z koláča predaných áut tejto kategórie ukrojil v západnej Európe 14,8 percenta (15,7 % na konci augusta 2010). Už od roku 1901, po uvedení svojej jednovalcovej dodávky, je Renault jedným z hlavných hráčov v segmente ľahkých úžitkových vozidiel.

ren-kangoo-maxi3684g.jpg

Je úspešný aj vďaka permanentnému zvyšovaniu kvality, stále „zelenším" autám a znižovaniu splodín CO2, či používaniu biopalív. Až 95 % dielcov na konci životnosti vozidla sa dá recyklovať.

ren-kangoo-maxi3683g.jpg

Tohto roku pridal Renault k dvom modelom malých dodávok Kangoo tretiu, najdlhšiu verziu Express Maxi. Na Slovensku ju predstavili na jar 2010 a vzápätí aj uviedli na náš trh. Súčasne s Expresom Maxi začal Renault symbolicky predávať aj väčšie úžitkové modely - nový Master a modernizovaný Trafic.

ren-kangoo-maxi3681g.jpg

Tento raz sme sa v teste venovali dlháňovi, určenému najmä na pracovné cesty, na čo je Kangoo Express Maxi priam predurčený. Ide o predĺženú verziu základného modelu Kangoo, avšak s vlastným dizajnom. Vyrábajú ho výlučne vo Francúzsku, v meste Maubeuge.

ren-kangoo-maxi3661g.jpg

Na dĺžku meria najdlhšie Kangoo Maxi 4,6 metra (o 40 cm viac ako meria základné Kangoo), rázvor je 3,1 m. Dĺžka ložnej plochy sa predĺžila na 2,9 m (+40 cm). Keďže na výšku meria 1,8 m, dá sa s ním vojsť aj do verejných parkovacích garáží s výškovým limitom dva metre. Rázvor je až tri metre. V základnej výbave majú všetky verzie pravé posuvné dvere, ľavé sú za príplatok.

ren-kangoo-maxi3655g.jpg

Počas testovania sme sa presvedčili, že skutočne ide o výnimočné úžitkové vozidlo, veľmi praktické pri preprave tovaru a zároveň pohodlnejšie, než sme boli doteraz zvyknutí... Viacúčelové dvojmiestne dodávkové auto novej generácie poskytuje vodičovi i spolujazdcovi aj pri jazde na dlhšiu vzdialenosť dostatočný komfort. Reklamný agent by poznamenal, že Kangoo Express pozná potreby profesionálov.

ren-kangoo-maxi3656g.jpg

Skutočne, z hľadiska nakladania a vykladania tovaru je všetko usporiadané tak, aby ste šetrili čas i námahu. Prístup cez posuvné bočné dvere alebo cez zadné krídlové dvere, ktoré sa otvárajú až do 180 stupňov, je veľmi pohodlný. Šírka ložnej plochy nákladového priestoru je 1,2 m, jeho dĺžka 2,1 metra.

ren-kangoo-maxi3675g.jpg

Podvozok výborne tlmí nerovnosti, ostré brzdy zaberajú nekompromisne, takže jazdné vlastnosti hodnotíme jednoznačne znamienkom plus. Aj s prihliadnutím na presné vedenie vo zvolenej stope v zákrute. Pochvalu si tiež zaslúži zrýchlenie, hoci podľa údajov na internete importéra to z pokoja na stovku trvá 16 sekúnd. Naša skúsenosť bola oveľa lepšia - približne 12 - 13 sekúnd.

ren-kangoo-maxi3680g.jpg

Čiže do mesta je toto Kangoo s prívlastkom Express Maxi ako ušité. Dokáže rýchlo vyštartovať z križovatky, dobre zrýchľovať aj pri predbiehaní, no rovnako bezpečne zabrzdiť v kritickej chvíli. Výhradu máme k tomu, že do auta namontovali len päťstupňovú prevodovku. Tá sa nepriamo podieľa aj na citeľne vyššom hluku v kabíne pri rýchlosti nad 100 km/h.

ren-kangoo-maxi3657g.jpg

Renault Kangoo Express Maxi, ktorý sme testovali, bol bez otáčkomera, chýbal nám tiež informačný displej. Len jednoduché vybavenie kabíny síce znižuje konečnú cenu, avšak náročného vodiča zjavne neuspokojí. Napríklad sme sa museli zmieriť len s ručným nastavovaním vonkajších zrkadiel, či sťahovaním okien kľučkou.

ren-kangoo-maxi3649g.jpg

Iba slabou náplasťou bolo ovládanie rádia na satelite (vpravo pod volantom) a otváranie dverí takmer až do pravého uhla, čo veľmi uľahčuje nasadanie do auta. V strede prístrojového panela je kaplnka, pod ktorou sa nachádza, okrem iného, aj maličkosť: účelne vytvarované korýtko na odloženie pera. Netradične tvarovaná páka ručnej brzdy pripomína kokpit lietadla.

ren-kangoo-maxi3667g.jpg

Ventilačná sústava účinkuje nezvyčajne intenzívne, takže občas sme museli ventilačné otvory zavrieť, aby nám prúd vzduchu neatakoval oči. Na druhej strane je zahmlievanie okien vo vlhkom počasí výrazne eliminované. Rozmrazovanie čelného skla sme si ani napriek pokročilému novembru nemohli vyskúšať, lebo teploty sa držali nad nulou.

ren-kangoo-maxi3665g.jpg

Ak sa šofér s autom pohne a nemá zapnuté bezpečnostné pásy, rádio sa krátko po rozjazde vypne a súčasne sa ozve akustický signál. Tento stav trvá, až kým si šofér pásy nezapne. Takéto prefíkané riešenie jednoznačne prispieva k bezpečnej jazde.

ren-kangoo-maxi3673g.jpg

Motor 1,5 dCi s výkonom 63 kW (85 k) spotrebuje v kombinovanom režime len 5,3 l nafty na 100 km. V meste sa dá jazdiť podľa importéra za šesť litrov. Keďže v testovanom aute sme nemali merač spotreby, môžeme priemernú spotrebu len odhadovať. Náš reálny dojazd na plnú nádrž bol 800 km.

ren-kangoo-maxi3679g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Kangoo Express 1,5 dCi
Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 63/85
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 159
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 16,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9

Cena testovanej verzie 9 490 €
Najlacnejšia verzia 14 890 €

+ Plusy
Komfortný podvozok, ostré brzdy
Praktická dodávka na prepravu tovaru
Dĺžka ložnej plochy

- Mínusy
Len päťstupňová prevodovka
Vyšší hluk v kabíne nad 100 km/h

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri