Víťaznú trofej pre Tour de France navrhovali Slováci
Víťaznú trofej pre prestížne cyklistické preteky Tour de France tento rok navrhli Slováci. Pod vedením slovenského šéfdizajnéra spoločnosti ŠKODA AUTO Jozefa Kabaňa uplatnili svoje dizajnérske skúsenosti aj Peter Olah a Lars Kemper. Trofej vyrobili českí sklári v Novém Boru.
"Spojenie Tour de France so ŠKODA AUTO sa stalo už tradíciou a tento rok je automobilka hlavným sponzorom pretekov už po ôsmykrát. Bolo pre mňa veľkou cťou, keď som bol oslovený, aby som navrhol trofej pre víťaza týchto pretekov. Ako materiál sme použili český krištáľ, ktorý práve vďaka svojim vlastnostiam ako je tvárnosť, hodnotnosť a brilantnosť v kombinácii s umením majstrov sklárov je priam predurčený na tvorbu exkluzívnych trofejí," povedal dizajnér Peter Olah.
Autorom dizajnu unikátnej trofeje je dvojica dizajnérov. Pod vedením slovenského šéfdizajnéra ŠKODA AUTO Jozefa Kabaňa sa na vzhľade trofeje spolupodieľali nemecký dizajnér Lars Kemper a Slovák Peter Olah. Trofej sklári vytvorili z jedného kusu krištáľového skla, ktoré bolo následne ručne fúkané a opracované brúsením.
Trofeje boli slávnostne odovzdané v nedeľu, 24. júla 2011 držiteľom všetkých štyroch trikotov - celkovému víťazovi Tour de France, najlepšiemu šprintérovi, najlepšiemu vrchárovi a najlepšiemu jazdcovi do 25 rokov.
ŠKODA AUTO je oficiálnym partnerom cyklistických pretekov Tour de France od roku 2004. Cyklistika je jedným z hlavných pilierov stratégie medzinárodnej firemnej komunikácie ŠKODA AUTO. Spolu s ľadovým hokejom sa cyklistika významným spôsobom podieľa na zvyšovaní povedomia o značke a produktoch značky ŠKODA. Len počas tohtoročných pretekov poskytla rozsiahlu flotilu až 250 vozidiel. Tie poslúžili organizátorom ako oficiálne automobily Tour.