Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mazda5 2,0i

Thursday, 28. 07. 2011 - 17:15, Ivan Václavík   

Mazda5 2,0i

Rodinná priateľka s významnými prednosťami. Na podvozkovej platforme modelu Mazda3 vznikol 7-miestny jednopriestorový automobil, ktorý osloví najmä početnejšie rodiny. K piatim štandardným miestam si môžete pridať dve núdzové sedadlá, ktoré vyklopíte v batožinovom priestore. Tým síce citeľne zmenšíte kufor s objemom 427 litrov na skromných 158 l, ale prepravíte viac osôb - a to aj na stredne dlhé vzdialenosti.

mazda5-5365g.jpg

Pre úplnosť treba dodať, že v druhom rade sedadiel je na strednej pozícii miesta len poskromne, takže pri preprave dospelých počítajte skôr s obsadením štyroch miest vrátane šoféra. V takomto prípade však môžete plne využiť systém sklápania, posúvania (až o 27 cm!) a polohovania štyroch komfortných sedadiel. Predné sedadlá majú lakťové opierky, tie sú však uzučké a skôr prekážajú. My sme ich preto radšej nechali vo zvislej polohe.

mazda5-5366g.jpg

Usporiadanie interiéru je rýchle a pomerne jednoduché. Dozadu sa nastupuje pohodlne, bez akýchkoľvek ťažkostí, na čom majú zásluhu aj veľké posuvné dvere. Ovládajú sa elektricky - buď potiahnutím za kľučku alebo diaľkovo. Stačí impulz a všetko ostatné obstará elektrina.

mazda5-5364g.jpg

Šofér krátko po nasadnutí za volant pocíti výbornú ergonómiu, dôležité ovládače na klasickom paneli známom z iných modelov Mazdy sú poruke. Na stredovom paneli dominujú kruhové ovládače ventilácie a klimatizácie. Kruhové prístroje sú prehľadné, podsvietené príjemným bielym svetlom. Stav paliva v nádrži ukazuje digitálny ukazovateľ, zostavený z 12 štvorčekov, ktoré sa postupne strácajú. Po štarte indikuje studený motor modrá kontrolka. Na volante sú tlačidlá pre rádio a tempomat.

mazda5-5367g.jpg

Radiaca kulisa je výborne prispôsobená, samotné radenie ide hladko a príjemne. Spojka zaberá komfortne, takže jazda je skutočne príjemná. Tým viac, že podvozok výborne filtruje nerovnosti vozovky a do kabíny sa neprenáša takmer žiadny hluk. Pochvalu si zaslúži aj presné riadenie, výborné brzdy, stabilný podvozok v zákrute. Mazda5 sa bez problémov udrží vo zvolenej stope, stabilitu auta sme si vychutnávali aj pri prejazde serpentínami na Babe. Vďaka veľkým vonkajším zrkadlám má vodič dobrý prehľad o situácii okolo neho.

mazda5-2011-action-28g.jpg

Slabinou, ktorú sme čoskoro odhalili, je iba priemerné zrýchlenie. Kto chce razantne predbiehať, musí častejšie podradiť a radikálne zvýšiť otáčky motora, čo sa v konečnom dôsledku prejaví na vyššej spotrebe. Ale netreba sa báť podradenia, hoci aj na dvojku. Motoru to neublíži, vozidlo s celkovou hmotnosťou 2 125 kg vás však svojou dynamikou určite neoslní a občas ho treba tlačiť očami...

mazda5-5370g.jpg

Ak sa nechcete ochudobniť o pôžitok z rozvážnej jazdy, odporúčame pokojný rozjazd a mimo obce skoré zaradenie šestky - v cieli potom zostanú príjemné pocity z oddychovej jazdy a viac benzínu v nádrži. Odporúčame využívať indikátor radenia prevodových stupňov, pričom na displeji sa zreteľne ukazuje zaradená rýchlosť, ako aj systém i-stop; po zastavení auta sa vypne motor, po stlačení spojky sa opäť naštartuje. Systém pracuje spoľahlivo, reaguje pohotovo, pričom agregát naskočí aj po stlačení príslušného tlačidla, ktorým sa inak dá tento systém kedykoľvek vypnúť.

mazda5-5368g.jpg

Dvojlitrový benzínový motor pracuje v celom rozsahu otáčok v tichosti, občasný vír v nádrži sa však vzápätí prejaví na celkovej spotrebe. Kým sme jazdili s aktivovaným tempomatom po rovine - na šiesty prevodový stupeň - priebežná spotreba sa pohybovala v rozpätí 5,9 - 6,9 litra. Len čo sme rýchlosť zvýšili na 130 km/h, konzumácia stúpla na 7,7 litra, ba aj viac. Ani pri veľkej snahe o úspornú jazdu sa nám celkový priemer (po najazdení 600 km na jednu nádrž) nepodarilo stlačiť pod 7,5 litra.

mazda5-2011-action-12g.jpg

Mazda5 je optimistické auto, čo zdôrazňuje i jeho usmievavá maska chladiča. Určite nesklame početné rodiny, ktoré dávajú prednosť pohodlnej, rozvážnej jazde. Táto Mazda však nie je určená tým, ktorí majú prehnané športové ambície; na takéto zámery vôbec nebola stavaná. Motoru viac vyhovuje ustálená, pokojná jazda. Hoci aj s touto Mazdou sa dá jazdiť svižnejšie, je to predovšetkým vyslovene kultivovaná priateľka, akoby členka rodiny...
Napokon môžu byť pri rozhodovaní o kúpe tohto MPV silným motívom elektricky a diaľkovo ovládané posuvné bočné dvere. Výrazne uľahčujú nielen prístup k detským sedačkám, ale aj nastupovanie seniorom, prípadne nakladanie väčších predmetov.

Základné údaje testovaného auta

Mazda5 2,0
Objem motora (cm3) 1 999
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 191
Max. rýchlosť (km/h) 194
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,9

Cena testovanej verzie 21 690 €
Najlacnejšia verzia 16 790 €

+ Plusy
Komfortné radenie, presné riadenie
Nevtieravý zvuk motora, ticho v kabíne
Elektricky ovládané posuvné bočné dvere
- Mínusy
Len priemerné zrýchlenie, hmotnosť auta
Malý kufor pri využití 3. radu sedadiel

Fotogaléria Mazda 5



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri