Malé písmeno i znamená veľký pokrok
Pod nenápadným označením „i" vstupuje BMW Group do povedomia automobilovej verejnosti dvoma novými automobilmi. Prvým z nich je BMW i3 Concept - prvé sériovo vyrábané plne elektrické vozidlo značky, doteraz známe ako Megacity Vehicle. Je zamerané sa jazdu v mestskom prostredí.
Druhým je BMW i8 Concept, športové auto s najmodernejšou formou všestrannosti - pokrokové, inteligentné a inovatívne. Jeho pohon typu plug-in hybrid spája spaľovací motor a elektrický systém, pričom sa vyznačuje extrémne nízkou spotrebou paliva.
BMW i3 je všestranný koncept, inovatívna architektúra LifeDrive mu prináša ľahkosť, bezpečnosť, priestrannosť a dynamiku. Využitie inteligentných ľahkých konštrukcií umožňuje dostatočne dlhý dojazd na jedno nabitie batérií, ale zároveň poskytuje špičkovú ochranu v prípade kolízií a prináša vysokú mieru jazdnej dynamiky. Elektrický motor nad zadnou nápravou generuje výkon 125 kW (170 k) a okamžite od rozjazdu pozoruhodný krútiaci moment 250 Nm. Taktiež má malý polomer otáčania. BMW i3Concept zrýchli z pokoja na 60 km/h za menej než štyri sekundy a na 100 km/h za menej než osem sekúnd.
Modul zvaný Life vytvára v kabíne pocit veľkorysejšieho priestoru, než dokážu ponúknuť aj tie najmodernejšie modifikácie vozidiel. Vyberané materiály prepožičiavajú interiéru pocit ako v salóniku. Použitie obnoviteľných surovín je ďalšou z určujúcich charakteristík interiéru. Časti palubnej dosky a panelov dverí sú vyrobené z viditeľných prírodných vlákien, na to nadväzuje prírodná povrchová úprava koženého čalúnenia. So štyrmi sedadlami, široko proti sebe sa otvárajúcimi dverami, kapacitou batožinového priestoru približne 200 litrov a ďalším funkčným priestorom v prednej časti je BMW i3 Concept dostatočne vybavený na každodenné využitie.
Diaľkové funkcie, dostupné cez smartfóny, umožňujú používateľovi nájsť svoje vozidlo, vyhľadať najbližšiu nabíjaciu stanicu, umožniť nabíjanie a odhad výdrže batérie na povel tlačidla, a tiež dodávať informácie o aktuálnom stave vozidla.
BMW i8 Concept je stelesnením vízie moderného športového automobilu. Jeho inovatívny pohon typu plug-in hybrid kombinuje modifikovaný elektrický pohonný systém BMW i3 Concept - namontovaný nad prednou nápravou - s výkonným trojvalcovým spaľovacím motorom. Ten dosahuje výkon 164 kW (220 k) a krútiaci moment 300 Nm. Tandemová spolupráca umožňuje maximálne využiť danosti oboch pohonných systémov a vytvoriť vysokú dynamiku športového vozidla, ale so spotrebou malého automobilu.
Akcelerácia z 0 na 100 km/h za menej než päť sekúnd pri kombinovanej spotrebe v testovacom cykle EÚ menej než tri litre na 100 kilometrov sú čísla, ktoré nedosahuje žiadne vozidlo, poháňané porovnateľne výkonným klasickým spaľovacím motorom. Vďaka lítium-iónovej batérii, ktorá sa dá dobíjať z domácej elektrickej siete, dokáže BMW i8 Concept absolvovať na čisto elektrický pohon až 35 kilometrov. Kabína s usporiadaním 2+2 poskytuje dostatok miesta pre štyri osoby a vysokú mieru praktickej každodennej využiteľnosti.
Architektúra LifeDrive v BMW i8 Concept bola starostlivo prispôsobená vysokovýkonnému športovému charakteru s výraznou jazdnou dynamikou. Elektromotor v module prednej nápravy a spaľovací motor v zadnej sú prepojené „energetickým tunelom", v ktorom je uložená vysokonapäťová batéria. Tak sa dosiahlo nízko uložené ťažisko vozidla a z toho prameniace dynamické benefity. Umiestnenie elektromotora a spaľovacieho motora nad nápravami je priestorovo úsporné a prináša tiež dokonalé rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50/50.
BMW i8 Concept dáva jasne najavo svoje kvality aj emotívnym dizajnom. Jeho dynamické proporcie športového auta pokračujú aj v interiéri, ktorý je prispôsobený vodičovi a poskytuje úplne nový, unikátny zážitok z jazdy. Určite znesie označenie športový automobil novej generácie...
Integrálnou súčasťou samotnej koncepcie vozidiel BMW i budú tiež doplnkové služby mobility, využiteľné aj nezávisle od samotných vozidiel. Pozornosť sa zameriava na lepšie využitie parkovacích miest, na inteligentné navigačné systémy s miestnymi informáciami, intermodálne plánovanie trasy a prémiový program prenájmu vozidiel. Okrem servisných balíkov z vlastného vývoja rozvíja BMW Group aj spoluprácu s partnerskými spoločnosťami a strategickými kapitálovými investormi spomedzi poskytovateľov služieb mobility. S týmto cieľom bola založená spoločnosť BMW i Ventures. Zameria sa na dlhodobé rozširovanie portfólia BMW i prostredníctvom partnerstva s vysoko inovatívnymi poskytovateľmi služieb mobility ako sú MyCityWay alebo ParkatmyHouse.
BMW i3 Concept a BMW i8 Concept predznamenávajú sériový model BMW i3, ktorý vstúpi do produkcie v roku 2013 a BMW i8, ktorý sa začne vyrábať o rok neskôr. BMW Group preinvestuje v továrni v nemeckom Lipsku približne 400 miliónov eur a vytvorí asi 800 nových pracovných miest. V rámci celkovej stratégie udržateľnosti rieši dokonca vlastný zdroj obnoviteľnej energie: skúma možnosť vybudovania veternej elektrárne priamo v areáli tohto výrobného závodu.
Na rozdiel od doterajšieho prístupu, pri ktorom sa elektrické komponenty integrovali do vozidiel, pôvodne vytvorených pre aplikáciu spaľovacieho motora, inovatívna architektúra LifeDrive nových vozidiel BMW i sa od základu priamo zameriava na požiadavky elektrického pohonného reťazca. To umožňuje ideálne umiestnenie elektromotora aj batérie. V kombinácii s využitím inteligentných ľahkých konštrukčných technológií a materiálov sa elektrifikácia vozidla dá dosiahnuť bez nutnosti komplexných zmien vo vozidle, ktoré spravidla zvyšujú hmotnosť. Takýmto spôsobom architektúra LifeDrive spája celkovo nízku hmotnosť, napomáhajúcu predĺženiu dojazdu, s veľkorysým priestorom, špičkovými jazdnými výkonmi a vysokou mierou bezpečnosti pre batériu aj pasažierov.
Na rozdiel od konvenčných vozidiel s jednoliatou samonosnou karosériou využíva koncepcia LifeDrive dve samostatné nezávislé funkčné jednotky. Modul Drive (pohon) je integrovaný v podvozku vozidla. Zahŕňa do celkovej konštrukcie, vyrobenej prevažne z hliníka, zavesenie kolies, batériu, pohon, ako aj štrukturálne a nárazové funkcie.
Jeho partner, modul Life (život), primárne pozostáva z vysoko pevnej a extrémne ľahkej štruktúry, vytvárajúcej priestor pre posádku. V tomto prípade je prevažujúcim materiálom plast, zosilnený uhlíkovými vláknami (CFRP). Použitie týchto high-tech materiálov vo veľkých sektoroch vozidla je zárukou mimoriadne nízkej hmotnosti modulu Life, čo tiež prispieva k pozoruhodnej dynamike a dojazdu.
Touto inovatívnou koncepciou povyšuje BMW Group technológiu ľahkých konštrukcií, architektúry vozidla a ochrany pri nehode, na úplne novú úroveň. Priestor pre posádku z uhlíkových vlákien poskytuje (podobne ak monokok Formuly 1) extrémne silne chránený priestor pre prežitie. Nárazy do stĺpov, bočné nárazy, aj testy prevrátenia potvrdili pozoruhodný bezpečnostný profil tohto výnimočne pevného materiálu.