Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Latitude 2,0 dCi Initiale

Wednesday, 20. 07. 2011 - 16:17, Ivan Václavík   

Renault Latitude 2,0 dCi Initiale

Šľachtic s francúzskou noblesou. Nástupca limuzíny Safrane prichádza po 11 rokoch. Veľký sedan vyššej strednej triedy s dĺžkou takmer päť metrov sa nazýva Latitude. Už pri prvom pohľade je zrejmé, že ponúka veľkú dávku komfortu - a zdanie vôbec neklame.

ren-latitude5311g.jpg

Už samotný dizajn karosérie vyvoláva atmosféru pokoja; v interiéri je to všetko umocnené maximálnym pohodlím. Do auta sa vstupuje s kartou vo vrecku, stačí potiahnuť za kľučku a dvere sú odistené. Štartuje sa tlačidlom, pričom sedadlo vodiča sa ihneď nastaví do jednej z troch zvolených pamäťových polôh. Nastavovanie je elektrické vo všetkých smeroch a navyše je v operadle sedadla vodiča inštalované masírovacie zariadenie so štyrmi masážnymi režimami. Sedadlá sú vhodne anatomicky tvarované, vyhrievané a veľmi pohodlné.

ren-latitude5337g.jpg

Vypínač obmedzovača rýchlosti a tempomatu je dobre v dosahu, hneď na okraji stredového tunela. V minulosti sme u iných modelov značky Renault niekoľkokrát kritizovali, že bol kde-kade ukrytý a v noci ťažko nahmatateľný. Teraz ho má vodič poruke, rovnako ako aj ovládacie tlačidlá tempomatu na ramenách volantu. Manipulácia s nimi je maximálne jednoduchá, pohotová, čo určite prispieva k bezpečnej jazde. Pod volantom je na samostatnom satelite ovládanie rádia. Žiaľ, trojblik smeroviek u Renaulta stále absentuje a výnimkou nie je ani luxusný Latitude.

ren-latitude5340g.jpg

No vráťme sa ku chválospevom. Viac súkromia v kabíne si môžete zabezpečiť roletkami pri zadných bočných oknách, ako aj pod zadným sklom. Na stredovom paneli je prehľadné ovládanie ventilácie a klimatizácie, aj keď rôznych tlačidiel a ovládačov je tu nadmieru. Niektoré, čo by mali byť väčšie, sú malé a naopak. Napríklad, stačí sa zamyslieť nad zbytočne obrovskými tlačidlami, ktorými sa ovláda ionizátor vzduchu v porovnaní s častejšie používanými miniatúrnymi tlačidlami na rádiu alebo ovládanie ventilácie. Avšak celkovo je ergonómia dobrá a po oboznámení sa s pozíciami tlačidiel určite nebudete tápať.

ren-latitude5338g.jpg

Medzi prednými sedadlami je tradičné ovládanie navigácie. Vonkajšie zrkadlo na šoférovej strane sa po zaradení spiatočky automaticky sklopí k vozovke, mnohí by však sklápanie viac privítali na pravej strane, kde obrubník pri pohľade do zrkadla vôbec nevidieť. Okrem senzorov v nárazníkoch (vpredu i vzadu) pomáha vodičovi pri cúvaní aj farebný monitor s vyznačenými čiarami a zvuková i vizuálna signalizácia prekážok.

renault-latitude39g.jpg

Samostatnú zmienku venujeme signalizácii aktivovaného tempomatu. Pred vodičom je na displeji pod sivou alebo zelenou klenbou výborne spracovaná grafika tejto činnosti. Podklad číselného údaju (nastavenej rýchlosti) sa sfarbuje na sivo alebo červeno.

ren-latitude5354g.jpg

V druhom prípade je to vtedy, ak šofér ignoruje tempomat a začne zrýchľovať bez jeho vypnutia. Samotná klenba nad číselným údajom sa sfarbuje na zeleno, ak je aktívny tempomat - inak je v sivej farbe.

ren-latitude5331g.jpg

Dizajn interiéru v Renaulte Latitude jednoznačne patrí k tým krajším a zaujímavejším. Nič tu výrazne nestrpčuje vodičovi, ani pasažierom život, tlačidlá sú dostatočne veľké a logicky usporiadané. Spomínané vymoženosti sú v základnej výbave, teda bez príplatku.

ren-latitude5316g.jpg

Hoci Latitude má predný pohon, čo sa zdalo pri jeho hmotnosti (temer 1,8 tony) ako hendikep, ani na mokrom povrchu predné kolesá nepreklzávajú. V zákrute sa trošku nakláňa, je mierne nedotáčavý, ale vždy spoľahlivo drží stopu. Na brzdy sa môžete spoľahnúť, účinkujú okamžite a dobre, takže päťmetrovú limuzínu dokážu spoľahlivo spomaliť.

ren-latitude5315g.jpg

Pri pokojnej jazde sa dá priebežná spotreba udržať na rozumnej hranici. V priebehu testovania v rôznych režimoch, nevynímajúc horské úseky, sem zaznamenali celkový priemer 8,0 l / 100 km a dojazd 800 km. Na rovine sme jazdili so zapnutým tempomatom rýchlosťou 100 km/h a displej nám ukázal aktuálnu spotrebu 5,5 litra, na diaľnici pri 130 km/h to bolo 7,3 litra.

ren-latitude5314g.jpg

Latitude sa netvári ako Rolls Royce, či BMW, no patrí k veľmi pohodlným limuzínam na dlhé cesty. Pasažieri z neho vystúpia aj po 1 000 kilometroch svieži a dobre naladení. Tento štvorkolesový koráb výborne tlmí nerovnosti vozovky, hoci voči veľkým výtlkom nie je imúnny. Je výborne odhlučnený a jediným vážnym nedostatkom na testovanom vozidle bolo občasné trhanie automatickej prevodovky po zaradení spiatočky.

ren-latitude5318g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Renault Latitude 2,0 dCi
Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 127/173
Krútiaci moment (Nm) 360
Max. rýchlosť (km/h) 205
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,5

Cena testovanej verzie 31 590 €
Najlacnejšia verzia 19 900 €

+ Plusy
Výborné odhlučnená kabína
Príťažlivá grafika, ovládanie tempomatu
Komfortný podvozok, brzdy
- Mínusy
Trhanie spiatočky automatickej prevodovky
Renault stále ignoruje trojblik smeroviek
Málo odkladacích priestorov v kabíne

Fotogaléria Renault Latitude



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri