Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Jazz 1,4 Sport

Sunday, 17. 07. 2011 - 12:27, Ivan Václavík   

Honda Jazz 1,4 Sport

Okrem ceny sú ako dve hrozná. V krátkom časovom slede sme podrobili nášmu zvyčajnému testu Hondu Jazz vo verzii s hybridným pohonom i klasickým benzínovým. Môžeme teda porovnať ich jazdné vlastnosti tak povediac „z prvej ruky" - s čerstvými zážitkami. Čo sa týka interiéru, odkazujeme na test hybridnej verzie, keďže čisto benzínová je fakticky rovnaká.

jazz-comfort5294g.jpg

Aj v modeli bez hybridného pohonu prispievajú k príjemnej a bezpečnej jazde veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých má šofér náležitý prehľad o situácii v premávke, dobre tvarované, pohodlné sedadlá, dostatok miesta na predných i zadných sedadlách a solídny batožinový priestor s objemom 335 litrov.

Vynikajúci je systém sklápania zadných sedadiel, pričom vzniknutý priestor umožňuje i prevážanie netypických predmetov. V kufri sme pod plató bez problémov umiestnili štyri rozmerné škatule od banánov. Niet sa čomu čudovať - Jazz je povestný veľkorysým priestorovým riešením.

jazz-comfort5299g.jpg

Malý volant s hrubším vencom je aj v Comforte nastaviteľný výškovo i pozdĺžne. Na jeho ramenách sú tlačidlá na ovládanie rádia (vľavo) a informačného displeja (vpravo). Pred spolujazdcom sú dve odkladacie priehradky nad sebou, avšak horná nemá chladenie z klimatizácie, ako je to v prípade hybridnej verzie.

jazz-comfort5297g.jpg

Veľkou prednosťou každej malej Hondy je príjemný podvozok, komfort a tichý motor. Aj testovaná verzia mala v zákrute výbornú stabilitu. Účinok ostrej brzdovej sústavy je excelentný, nástup je rýchly a razancia brzdenia vynikajúca. Dobrým pomocníkom je indikátor radenia prevodových stupňov, vo verzii Comfort však  absentuje tempomat. Kto jazdí ekonomicky, pre toho je „odmenou" zelený signál ECO v kruhovom prístroji. Pri silnejšom zošliapnutí plynového pedálu zhasne.

jazz-comfort5293g.jpg

Pripomeňme, že jazda s hybridným Jazzom je pri aktivovanom režime ECON vyslovene ekonomická, zrýchlenie je v takom prípade zdĺhavé a motor sa dostáva (vďaka automatickej prevodovke) do zbytočne vysokých otáčok. S vypnutým tlačidlom ECON však hybridný Jazz citeľne ožije, dostatočne plynulo zrýchľuje a paradoxne i spotreba sa dá udržať na priaznivej výške. Konkrétne pri stovke s aktivovaným tempomatom nám displej ukázal okamžitú spotrebu necelých päť litrov, na diaľnici sedem. Reálny dojazd bol 700 km, priemerná spotreba na konci testu len 5,5 litra na sto kilometrov.

jazz-comfort5296g.jpg

S klasickou benzínovou verziou 1,4 sme mali dojazd 750 km, priemernú spotrebu v kombinovanom režime 5,6 litra, aj bez tempomatu sme dokázali na rovine jazdiť pri rýchlosti 100 km/h tesne pod päť litrov (chvíľami len 4,5 l) a na diaľnici pri 130 km/h to bolo iba šesť litrov - teda menej ako s hybridným Jazzom.

jazz-comfort5303g.jpg

Výsledky merania spotreby však vyzneli v oboch prípadoch ako znamenité. Pravda, neboli navlas rovnaké poveternostné podmienky, ani sme nemerali spotrebu na tom istom úseku - vzhľadom na rozdielnu hustotu premávky. Ale tieto detaily môžeme v celkovom kontexte ignorovať...

jazz-comfort5301g.jpg

V každom prípade porovnanie dvoch na prvý pohľad rovnakých automobilov Honda Jazz prinieslo zaujímavé zistenia: hybrid bol pri radení rýchlostných stupňov páčkami pod volantom živší, spotreby v jednotlivých režimoch sa líšili len nepatrne a priemerná spotreba bola takmer rovnaká. Výbornému benzínovému motoru sekunduje celkom vydarená päťstupňová prevodovka, dráhy radiacej páky sú krátke, presné a zmena rýchlosti je plynulá. Osobne by som však privítal aj šiesty rýchlostný stupeň.

jazz-comfort5304g.jpg

Vari jediným zreteľa hodným handikepom môže byť nepatrné zvýšenie podlahy, keďže zakrytie akumulátorov si vyžiadalo zmenšenie batožinového priestoru hybridnej verzie. Pri bežnom Jazze po sklopení zadných sedadiel zostáva v kufri rovná ložná plocha.

jazz-comfort5305g.jpg

Pri kúpe teda bude zrejme najviac rozhodovať cena: na špičkovo vybavený hybrid potrebujete zhruba 19 000 €, najdrahší benzínový model 1,4 l kúpite za 17 900 €, ale testovaný vyjde na menej - 15 900 eur. V každom prípade Jazzu zostali silné stránky jeho predchodcov - variabilný, tichý a priestorný interiér, úsporný motor a sympatický vzhľad. K tomu už naozaj niet čo dodať...

jazz-comfort5307g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Honda Jazz 1,4 Comfort
Objem motora (cm3) 1 339
Výkon (kW/k) 73/99
Krútiaci moment (Nm) 127
Max. rýchlosť (km/h) 182
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5

Cena testovanej verzie 15 900 €
Najlacnejšia verzia 11 990 €

+ Plusy
Ticho v kabíne, pohodlné sedadlá
Variabilita zadných sedadiel
Priaznivá spotreba, objem v kufri
Nekompromisné brzdy
- Mínusy
Nutnosť znova zapínať/vypínať svetlá
V porovnaní s konkurenciou vyššia cena

Fotogaléria Honda Jazz



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri