Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Kia pro_Ceed 1,6 CVVT EX

Thursday, 14. 07. 2011 - 16:06, Ivan Václavík   

Kia pro_Ceed 1,6 CVVT EX

Sympatické tvary zvonku i zvnútra. Kia Ceed sa zrodila v Európe pre Európanov, výroba je v Žiline. Z niekoľkých verzií sme si vybrali na test štýlový trojdverový hatchback, ktorý má neprehliadnuteľnú športovú líniu, pričom dizajnéri okolo Petra Schreyera vytvorili model s novým predným nárazníkom, maskou chladiča, nové sú tiež hlavné svetlomety a hmlovky.

kia-ceed5278g.jpg

Kvalitný interiér nás od prvého okamihu presvedčil dobrou ergonómiou (veľké tlačidlá, ich prehľadné usporiadanie, otočné ovládače a pod.), ako aj kvalitnými plastami na prístrojovom paneli i dverách. To všetko si určite zaslúži pochvalu.

kia-ceed5275g.jpg

Pozíciu za volantom, ktorý je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne, nájdete veľmi rýchlo; zásluhou výškovo nastaviteľného sedadla si šofér môže upraviť najvhodnejší posed. K dispozícii má tiež aktívne opierky hlavy s bedrovou opierkou. Výškovo nastaviteľné je tiež predné sedadlo vpravo.

kia-ceed5283g.jpg

Športovo ladenému modelu zodpovedá tvrdší podvozok, ktorý však nemusí každému vyhovovať. Prekvapila nás chýbajúca gradácia výkonu pri zrýchľovaní. To jednoznačne oslabuje športový imidž trojdverového Ceedu a toho, kto hľadá skutočný športový hatchback, núti ku kompromisom. Okrem iného aj preto, lebo radenie rýchlostných stupňov i samotné riadenie sú len odvarom mixu medzi komfortnosťou a športovým zážitkom.

kia-ceed5276g.jpg

Výškovo i pozdĺžne nastaviteľný kožený volant je však silným tromfom: dobre sa drží, má sympatický tvar a sú na ňom všetky potrebné tlačidlá - navyše s výbornou ovládateľnosťou. Konkrétne je doslova príkladné ovládanie tempomatu vrátane jeho aktivácie, nechýba trojblik smeroviek, ovládanie rádia i telefónu tlačidlami a v pravej časti spodného dvojitého ramena je tlačidlo informačného systému, ktorý šoférovi poskytne všetky dôležité údaje. Mimochodom, pri nastavovaní rádia si môžete uložiť do pamäte až 3 x po 6 staníc FM.

kia-ceed5279g.jpg

V testovanej verzii sme mali vyhrievanie predných, anatomicky tvarovaných sedadiel (škoda, že sme nemali aj ich chladenie), dotykové otváranie a zatváranie okien i duálnu klimatizáciu. V horúcich letných dňoch sme si pochvaľovali účinnú ventiláciu prostredníctvom automatickej, či manuálnej klimatizácie.

kia-ceed5285g.jpg

Už od prvých kilometrov sme sa presvedčili, že plynový pedál reaguje veľmi citlivo a spoluprácu so spojkou sme si spočiatku museli trošku natrénovať. Z elektronických systémov je v aute s výbavou EX protiblokovací ABS + EBD (elektronický rozdeľovač) + BAS (brzdový asistent).

kia-ceed5273g.jpg

Brzdy reagujú výborne, ale nad zrýchlením - ako sme už spomenuli - sme pocítili rozpaky. Nebolo totiž také razantné, aké sme očakávali od agregátu s objemom 1,6 litra a deklarovaným výkonom 125 koní. Napokon ani samotný údaj výrobcu (takmer 11 sekúnd z pokoja na stovku) nesvedčí o dramatickom športovom zrýchlení.

kia-ceed5280g.jpg

Keďže trojdverová Kia Ceed má indikátor radenia prevodových stupňov, začali sme ho využívať a v takom prípade sme preraďovali na vyššie stupne oveľa skôr, než by sme to urobili bez tejto nápovedy. Potom sa nám podarilo aj spotrebu citeľne znížiť, čiže s týmto autom sa oplatí zabudnúť na razantné zvyšovanie otáčok motora.

kia-ceed5281g.jpg

Pri zaradenej šestke sme na rovine pomocou tempomatu dosiahli na diaľnici (130 km/h) aktuálnu spotrebu 7,3 litra na 100 km, po zvoľnení tempa na 100 km/h sa údaj zmenil na 6,3 litra. Reálna priemerná spotreba v kombinovanom režime bola 7 litrov a dojazd (pri pokojnom štýle jazdy) necelých 700 km.

kia-ceed5290g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Kia pro_Ceed 1,6 CVVT EX
Objem motora (cm3) 1 591
Výkon (kW/k) 92/125
Krútiaci moment (Nm) 154
Max. rýchlosť (km/h) 192
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,1

Cena testovanej verzie 12 800 €
Najlacnejšia verzia 10 800 €

+ Plusy
Atraktívny športový dizajn
Kvalitne vypracovaný interiér
Ergonómia, účinné brzdy
- Mínusy
Nepresvedčivé zrýchlenie
Zvýšená hlučnosť v kabíne

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri