Viac priestoru pre štýl Mini
![Viac priestoru pre štýl Mini](/images/art/mini-clubvan24-g-1.jpg)
Kompaktný Mini Clubvan Concept spája do jedného celku zjavne protikladné princípy a svojou inovatívnou koncepciou otvára novú kapitolu v segmente malých prémiových vozidiel. Koncept na báze modelu Mini Clubman absolvuje svetovú premiéru na medzinárodnom automobilovom veľtrhu Ženeva 2012. Je určený nielen na prácu, ale aj na voľný čas.
Jednoznačne vyčnieva z davu, je (podľa výrobcu) úžasne praktický. Vyznačuje sa zvýšenou prepravnou kapacitou, má ambície získať popularitu aj v skupine potenciálnych zákazníkov, ktorí značku Mini vo svojom hľadáčiku doteraz nemali.
Uzavretý nákladový priestor za prednými sedadlami a zaslepené zadné bočné okná nový koncept najnápadnejšie odlišujú od sériového modelu Mini Clubman. Svojou praktickou univerzálnosťou Clubvan Concept dokonale spĺňa požiadavky na maximalizáciu prepravnej kapacity klasického Mini, ktoré sa začali ozývať už dávno, v roku 1960, len rok po zrodení samotného vozidla.
Vtedy ich spĺňal Morris Mini Van s oddeleným nákladovým priestorom, delenými zadnými dverami a rázvorom predĺženým o 10 cm, ktorý bol už v tých časoch dokonale vybavený na pracovné využitie. Poskytol tiež základ pre predchodcu dnešného Mini Clubman - plne presklený model Mini Morris Traveller. Po vyše 50 rokoch sa teda história opakuje, i keď v trošku obrátenom poradí, v podobe štúdie Mini Clubvan Concept.
Zníženie počtu sedadiel na dve, ako aj päť dverí znamená nielen vyššiu prepravnú kapacitu, využiteľnú každý deň, ale aj úplne novú dimenziu potenciálu individualizácie. Majiteľ získa maximálny vnútorný priestor na minimálnom pôdoryse. Nákladový priestor siaha od delených zadných dverí až k deliacej priečke za sedadlami. Úplne rovná podlaha umožňuje maximálne využiť hĺbku interiéru a dosiahnuť väčší vnútorný objem, než je maximálna batožinová kapacita modelu Mini Clubman.
Šesť pripevňovacích bodov, zapustených do nákladovej podlahy, sa dá využiť na uchytenie elastických popruhov na zafixovanie rozlične dlhých, vysokých a širokých predmetov pevne na mieste, bez rizika ich voľného pohybu po priestore. Deliaca priečka, pevne prichytená ku karosérii, zaručuje aj pri extrémne intenzívnom brzdení dostatočnú ochranu pred prienikom nákladu do priestoru sedadiel.
Dolná časť priečky je vyrobená z pevného hliníka, hornú časť tvorí šesťuholníkové plástové mrežovanie z nehrdzavejúcej ocele. Bočné steny a podlaha nákladového priestoru sú pokryté vysoko odolným textilom antracitovej farby. Strešný poťah, takisto v antracitovej farbe, sa tiahne po celej dĺžke interiéru. Táto jednoliata farebná schéma zdôrazňuje prakticky orientovaný charakter štúdie Mini Clubvan Concept.
Presne ako Clubman, aj Clubvan Concept má asymetrické päťdverové usporiadanie. Okrem páru predných bočných dverí pre vodiča a spolujazdca, a tiež páru delených zadných dverí, tu nájdete ešte známe bočné dvere Clubdoor na strane spolujazdca. Clubdoor v tomto prípade znamená uľahčenie manipulácie s nákladom alebo možnosť nakladať menšie predmety zboku.
Veľkorysý priestor na palube konceptu sa dá využiť mnohými spôsobmi. Zákazníkom, zameraným na praktickú stránku budú určite imponovať možnosti prispôsobenia nákladového priestoru individuálnym požiadavkám. Napríklad je tu možnosť uložiť náradie či prevážaný tovar bezpečne do zásuviek a priečinkov. K praktickosti nákladového priestoru prispieva aj 12-voltová zásuvka.
Dizajn exteriéru je premyslený, praktický a pre značku typický. Rokmi overený, nezameniteľný štýl udeľuje štúdii Mini Clubvan Concept originálny charakter. Má zväčšenú prepravnú kapacitu. Ako je typické pri úžitkových vozidlách, zadné bočné okná sú zaslepené. Vonkajšia strana polykarbonátových výplní je lakovaná vo farbe karosérie a spolu s výrazne zatmavenými sklami zadných dverí bráni priamemu pohľadu do nákladového priestoru zvonku.
Koncept je nalakovaný vo farbe British Racing Green, ktorá je aj na streche, C-stĺpikoch a krytoch vonkajších spätných zrkadiel. Jednoliate lakovanie bokov vozidla ponúka široké možnosti individualizácie. Zaslepené bočné okná nesú logo spoločnosti z Veľkej Británie, vytvárajúcej grafické dizajny. Ručne aplikovaná grafika prepožičiava vozidlu osobitý vzhľad.
Fotogaléria The MINI Clubvan Concept
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
![IAA Frankfurt 2017 IAA Frankfurt 2017](/images/gallery/iaa-frankfurt-2017/tiny/img-20170916-142427663-hdr.jpg)
![McLaren future technology McLaren future technology](/images/gallery/mclaren-future-technology/tiny/track22-02.jpg)
![Panamera Travel Tour Panamera Travel Tour](/images/gallery/panamera-travel-tour/tiny/06-budapest-04.jpg)
![Maserati Alfieri Concept Maserati Alfieri Concept](/images/gallery/maserati-alfieri/tiny/10-34.jpg)
![Autosalón Bratislava II Autosalón Bratislava II](/images/gallery/autosalon-bratislava-ii/tiny/dsc0069-1.jpg)
![Autosalón Bratislava Autosalón Bratislava](/images/gallery/autosalon-bratislava-2/tiny/salon-bl-2655.jpg)
![Predstavenie Ford Focus ST Predstavenie Ford Focus ST](/images/gallery/predstavenie-ford-focus-st/tiny/co8c1184-4.jpg)
![Chevrolet Cruze SW - Portorož Chevrolet Cruze SW - Portorož](/images/gallery/portoroz-chevrolet-cruze-wagon/tiny/portoroz-3130.jpg)
![Autosalón Bratislava Autosalón Bratislava](/images/gallery/autosalon-bratislava-1/tiny/co8c7078-1.jpg)
![Peugeot 508 Peugeot 508](/images/gallery/peugeot-508/tiny/508-1007pc016.jpg)
![Seat Alhambra Seat Alhambra](/images/gallery/seat-alhambra/tiny/25317.jpg)
![Mazda 3 Mazda 3](/images/gallery/mazda-3/tiny/mazda3-sap-action4-jpg300.jpg)
![SEAT Ibiza ST SEAT Ibiza ST](/images/gallery/seat-ibiza-st/tiny/22746.jpg)
![Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback](/images/gallery/mitsubishi-lancer-ralliart/tiny/img-8273.jpg)
![McLaren MP4-12C McLaren MP4-12C](/images/gallery/mclaren-mp4-12c/tiny/mp4-12c-001-1-2.jpg)
![Mégane Renault Sport Mégane Renault Sport](/images/gallery/megane-renault-sport/tiny/20852-hd-7e9761e4.jpg)
![Nissan GT-R 2011 Nissan GT-R 2011](/images/gallery/nissan-gt-r/tiny/41321-3-6.jpg)
![Toyota Auris Toyota Auris](/images/gallery/toyota-auris/tiny/008493.jpg)
![Saab 9-4X Saab 9-4X](/images/gallery/saab-9-4x/tiny/1400505.jpg)
![Renault Mégane Grandtour Renault Mégane Grandtour](/images/gallery/renault-megane-grandtour/tiny/20141-hd-f39fc4d3.jpg)
![Opel Meriva Opel Meriva](/images/gallery/opel-meriva/tiny/264544.jpg)
![Subaru Impreza WRX STi 2011 Subaru Impreza WRX STi 2011](/images/gallery/subaru-impreza-wrx-sti-2011/tiny/10tdi-nyasb004x.jpg)
![Honda CR-Z Honda CR-Z](/images/gallery/honda-cr-z/tiny/005-cr-z-rear-3-4.jpg)
![Renault Twingo Renault Twingo](/images/gallery/renault-twingo/tiny/21844-hd-b5e46a84.jpg)
![Suzuki Alto Suzuki Alto](/images/gallery/suzuki-alto/tiny/7-suzuki-alto-04-l.jpg)
![Opel Corsa Opel Corsa](/images/gallery/opel-corsa/tiny/256451.jpg)
![Renault Mégane CC Renault Mégane CC](/images/gallery/renault-megane-cc/tiny/21639-hd-b3e9b7cd.jpg)
![Nissan GT-R Nissan GT-R](/images/gallery/nissan-gt-r-1/tiny/1626-1-5.jpg)