Veloster má pritiahnuť novú generáciu zákazníkov
Najnovším tromfom kórejskej automobilky Hyundai je Veloster Turbo (mpodel 2013), ktorý môžu vidieť návštevníci práve prebiehajúceho autosalónu North American International Auto Show (NAIAS) v Detroite. Predbežne je určený na americký trh; európska špecifikácia bude známa pri uvedení tohto supervýkonného modelu v Európe. To isté platí aj pre Genesis Coupe.
Veloster Turbo poháňa turbokompresorom prepĺňaný, športovo vyladený motor s výkonom 148 kW (201 k). Nová verzia tak rozširuje ponuku športových kupé Hyundai s motormi prepĺňanými turbokompresorom a pripája sa k modernizovanému modelu Genesis Coupe 2.0T (Turbo) modelového roka 2013 s výkonom 201 kW (274 k), ktorý mal taktiež premiéru na detroitskom autosalóne.
"Turbo ďalej posilňuje heroickú rolu modelu Veloster v modelovom programe značky Hyundai, ktorá má pritiahnuť novú generáciu zákazníkov," povedal Mike O Brien, viceprezident pre produkty a korporátne plánovanie Hyundai Motor America. "Je výkonný, úsporný a prináša prvky high-tech, čím predstavuje výraznú inováciu v segmente kompaktných športových kupé."
Nový, turbokompresorom prepĺňaný motor 1,6 litra Turbo Gasoline Direct Injection (T-GDI) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou vlastnej výroby dosahuje maximálny výkon 148 kW (201 k) pri 6 000 otáčkach a na diaľnici má spotrebu len 6,2 l/100 km. Dizajnéri Hyundai odstránili lichobežníkovú koncovku výfuku v strede zadného nárazníka a nahradili ju dvoma kruhovými koncovkami.
Nový koncový tlmič výfuku a nové nasávacie potrubie umožnili konštruktérom vytvoriť energickejší zvuk motora, ktorý nadchýna automobilových nadšencov. Športovo vyladený zvuk výfuku a kolesá s priemerom 18"podčiarkujú nevšedný imidž Velosteru Turbo. Vďaka aerodynamickým modifikáciám má Veloster Turbo nielen agresívnejší vzhľad, ale aj lepšiu stabilitu pri vysokej rýchlosti oproti východiskovému modelu.
Po prvý raz má Hyundai v ponuke matný sivý lak karosérie Matte Gray. Projekčné reflektory sú doplnené svietiacimi diódami LED. Unikátne sú aj zadné skupinové svetlá z LED. Predné sedadlá sú vyhrievané, exkluzívny odtieň interiéru Graphite Black využíva modré akcenty a grafiku na strope kabíny.
Premiérou modelu Hyundai Azera modelového roka 2012 Hyundai práve dokončil svoju produktovú iniciatívu 24/7 verzia 2.0 (v 24 mesiacoch 7 nových alebo modernizovaných modelov). Veloster Turbo je prvým modelom v rámci produktovej iniciatívy 7/11 (7 nových alebo modernizovaných modelov v najbližších 11 mesiacoch).
Na stredovej konzole je umiestnené tlačidlo na štartovanie motora, pedále majú štandardne hliníkové vyhotovenie.
má Veloster Turbo štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Na želanie (Američanov?) sa montuje 6-stupňová automatická prevodovka.
Dosahovanie najnižšej hmotnosti v triede je jedným z programových cieľov všetkých modelov Hyundai. Táto stratégia zabezpečuje priaznivú spotrebu paliva v kombinácii s dobrými jazdnými výkonmi. S pohotovostnou hmotnosťou 1.270 kg je Veloster o 35 kg ľahší ako Honda Civic Si Coupe a o 106 kg ľahší ako Volkswagen Golf GTI.