Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

Veľká cena Číny napokon premiérovým víťazstvom Nica Rosberga

Sunday, 15. 04. 2012 - 12:01, Eva Rihová   

Veľká cena Číny napokon premiérovým víťazstvom Nica Rosberga

Syn bývalého F1 jazdca a majstra sveta z roku 1982 Kekeho Rosberga, Nico, si musel veľmi trpezlivo počkať celých 111 veľkých cien, kým po prvý raz vystúpil na stupeň najvyšší. V sobotu sa postaral o svoju prvú pole position, dnes spravil aj druhý krok, ktorým je víťazstvo vo Veľkej cene Číny.

d12chn2424.jpg

Nielen pre Nica Rosberga, ale aj pre celý tím Mercedes AMG je dnešný triumf historickým úspechom, pretože z cenného skalpu sa radoval tím naposledy v roku 1955, a to vďaka víťazstvu Juana Manuela Fangiu vo Veľkej cene Talianska.

Stupne víťazov doplnilo duo McLarenu v poradi Jenson Button a Lewis Hamilton, tí za sebou nechali zas červených býkov Marka Webbera a Sebastiana Vettela.

14220.jpg

Hlavnú úlohu na okruhu Shanghi International Circuit zohrali tak ako sa avizovalo pneumatiky Pirelli a stratégie jednotlivých tímov, ktoré redstavovali buď dve alebo tri zastávky v boxoch. Počas pretekov sme mohli pozorovať nielen rozdielne počty zastávok, ale aj pomerne odlišné dĺžky stintov. Aj napriek značnému trápeniu sa Mercedesu s pneumatikami v úvodných dvoch veľkých cenách sezóny, sa svojej výbornej šanci na poriadny výsledok zhostili konečne tak ako si želali. Nico Rosberg viedol takmer v celom priebehu pretekov, pričom absolvoval stratégiu dvoch výmen pneumatík.

14217.jpg

Nemecký jazdec si hneď po zhasnutí červených svetiel vytváral pred svojím podstatne skúsenejším tímovým kolegom Michaelom Schumacherom dostatočný náskok, ktorý v jednom momente predstavoval komfortné 4 sekundy. Schumacherove šance na možné atakovanie prvého miesta však nadobro skončili v 16.kole, kedy zamieril po prvýkrát do boxov. Nesprávne upevnené pravé predné koleso prinútilo Schumachera ostaviť monopost priamo na trati krátko na to.

14218.jpg

14219.jpg

Najbližším súperom sa tak pre Rosberga stal Jenson Button na McLarene, ktorý naopak stavil na 3-zastávkovú stratégiu. Majster sveta z roku 2009 mal reálnu šancu zabojovať v záverečných kolách o druhé víťazstvo v sezóne, avšak len do svojej poslednej, tretej návštevy u mechanikov. Nepodarenú výmenu pneumatík si tak vybral vo Veľkej cene Číny aj McLaren. V Buttonovom prípade šlo o problém s upevnením ľavej zadnej pneuamtiky, čo ho stálo niekoľko cenných sekúnd, kedy sa následne zasekol za bojujúcim vláčikom monopostov.

d12chn2446.jpg

2-zastávková stratégia dostala v záverečných okruhoch na druhé miesto navrátilca Kimiho Raikkonena, no vydržať na tretej zmesi pneumatík polovicu pretekov bolo napokon až príliš ambiciózne v Lotuse. V priebehu niekoľko málo kôl sa prepadol Raikkonen z priečky druhej až na priečku 14-tu.

14221.jpg

Sebastian Vettel išiel podobnú stratégiu, pričom práve Vettel bol prvým, kto predbehol trápiaceho sa Raikkonena. V určitých momentoch sa zdalo, že rodák z Heppenheimu bude mať na to získať body za druhú pozíciu, čo by predstavovalo neuveriteľný úspech po katastrofálnej kvalifikácii, ktorá Vettela odsúdila až na 11.štartovacie miesto. Približujúce sa McLareny, ktoré jazdili na čerstvejších gumách vďaka stratégii 3 zastávok v boxoch však nedokázal dvojnásobný šampióna F1 udržať za sebou. O napínavý záver veľkej ceny sa postaral ešte Mark Webber, ktorý cítil šancu na tímového kolegu. Austrálčan sa pred Vettela aj skutočne dostal, a tak si z Číny odnáša štvrté miesto v cieli, čo bude pre neho určite slušná odmena, po tom čo previedol návštevníkom okruhu aj divákom pri obrazovkách malú leteckú vložku pri prejazde obrubníkom v zákrute číslo 13.

14225.jpg

Kým Iceman sa štartovým poľom pomaly, ale isto prepadal, jeho tímový kolega Romain Grosjean aj vďaka dlhému strednému stintu dokázal vybojovať šieste miesto pred oboma monopostmi stajne Williams Brunom Sennom a Pastorom Maldonadom.

Do týchto pretekov predbežne vedúci jazdec v šampionáte Fernando Alonso získava pre Scuderiu Ferrari body za 9.miesto. Alonso bol rovnako jedným z tých, čo sa pozreli aj mimo trate. Stalo sa tak pri Španielovej snahe o predbehnutie Maldonada. Tím Sauber mal nádejnú šancu zopakovať ďalší výborný výsledok aj Španghaji. Kamui Kobayashi síce štartoval z najlepšej pozície v svojej kariére, no práve kvôli slabému štartu sa musil uspokojiť len s 10.pozíciou. Hrdina z Malajzie Sergio Pérez opät raz predviedol svoje jazdecké umenie, ale stačilo to len za kolegu na 11.miesto.

d12chn2426.jpg

Výsledky VC Číny 2012:

1. Rosberg Mercedes 1h36:26.929
2. Button McLaren-Mercedes + 20.626
3. Hamilton McLaren-Mercedes + 26.012
4. Webber Red Bull-Renault + 27.924
5. Vettel Red Bull-Renault + 30.483
6. Grosjean Lotus-Renault + 31.491
7. Senna Williams-Renault + 34.597
8. Maldonado Williams-Renault + 35.643
9. Alonso Ferrari + 37.256
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 38.720
11. Perez Sauber-Ferrari + 41.066
12. Di Resta Force India-Mercedes + 42.273
13. Massa Ferrari + 42.700
14. Raikkonen Lotus-Renault + 50.500
15. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.200
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.700
17. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:03.100
18. Petrov Caterham-Renault + 1 kolo
19. Glock Marussia-Cosworth + 1 kolo
20. Pic Marussia-Cosworth + 1 kolo
21. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 kolo
22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 kolá
23. Kovalainen Caterham-Renault + 3 kolá

14223.jpg

Preteky nedokončili: (v kole)

Schumacher Mercedes 16

14224.jpg

Šampionát jazdcov:

1. Hamilton 45
2. Button 43
3. Alonso 37
4. Webber 36
5. Vettel 28
6. Rosberg 25
7. Perez 22
8. Raikkonen 16
9. Senna 14
10. Kobayashi 9
11. Grosjean 8
12. Di Resta 7
13. Vergne 4
14. Maldonado 4
15. Ricciardo 2
16. Hulkenberg 2
17. Schumacher 1

Pohár konštruktérov:

1. McLaren-Mercedes 88
2. Red Bull-Renault 64
3. Ferrari 37
4. Sauber-Ferrari 31
 5. Mercedes 26
 6. Lotus-Renault 24
 7. Williams-Renault 18
 8. Force India-Mercedes 9
9. Toro Rosso-Ferrari 6


 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri