V znamení priestrannosti a dlhej životnosti
Nový Peugeot 301 je určený na trhy so sťaženými jazdnými podmienkami a pre klientelu, ktorá považuje vnútornú priestrannosť za veľmi dôležitú. Práve tieto dva aspekty sprevádzali tvorcov počas celého projektu a výsledkom ich snahy sa stal model 301, v znamení priestrannosti a dlhej životnosti.
Už od začiatku projektu, v prípravnej fáze, inžinieri značky Peugeot absolvovali dlhé testovacie jazdy na rôznych typoch ciest - s cieľom priblížiť sa čo najviac nárokom budúcich klientov modelu 301. Nekvalitné cesty, horúce počasie, studená klíma, vlhké podnebie... - všetky možné životné situácie boli testované v praxi a niekedy dokonca aj samotnými klientmi za volantom. Celkovo autá najazdili desaťtisíce kilometrov na viacerých kontinentoch.
Vďaka získaným poznatkom priamo v teréne, spolu s know-how značky Peugeot, sa dizajnéri mohli zorientovať a navrhnúť čo najzodpovednejšie automobil, ktorý bude najlepšie adaptovateľný na rôzne podmienky používania. Nový model 301 je charakterizovaný nasledovnými riešeniami:
Podvozok je adaptovaný na „nekvalitné cesty" s cieľom zabezpečiť čo najlepší jazdný komfort. Zvýšenie pevnosti dosiahli konštruktéri použitím väčšieho počtu spevňovacích skrutiek. Auto má dvojité tesnenie proti prachu a vlhkosti. Pre krajiny s horúcim podnebím je k dispozícii automatická klimatizácia s funkciou AC max. Pre chladné podnebie je spodná časť čelného skla vyhrievaná.
Robustnosť konštrukcie je riešená do najmenších detailov, vyznačuje sa vysokou úrovňou spracovania. Pri výrobe modelu 301 v mestečku Vigo v Španielsku boli uplatnené tie isté štandardy ako pri modeli Peugeot 508, ktorý je známy svojou vysokou kvalitou. Počas testovania pred spustením výroby autá najazdili 4 000 000 km - s cieľom zdokonaliť čo najviac konštrukciu automobilu.
Veľa priestoru na palube a dostatočný objem batožinového priestoru, to sú hlavné očakávania klientov, ktorí zauvažujú o kúpe Peugeotu 301. Predpokladá sa, že tento automobil budú často využívať početnejšie rodiny, a teda sa očakáva prítomnosť dospelých cestujúcich aj na zadných sedadlách.
Konštruktéri optimalizovali na maximum rozmery platformy, použitej pri modeli 301, s cieľom dosiahnuť dĺžku auta 4,44 m. Rázvor zväčšili na 2,65 m, čo je rekord v segmente, a to im umožnilo navrhnúť veľký vnútorný priestor aj veľkorysý kufor s objemom 640 litrov. Niekoľko výstižných údajov: Šírka vo výške ramien je vpredu 1 409 mm, vzadu 1 395 mm, na kolená zostáva pasažierom vzadu na dĺžku (od kolien po predné sedadlo) 121 mm. Ak je sedadlo vodiča posunuté maximálne vpred, vznikne medzera až 260 mm. Táto skutočnosť nepochybne môže Peugeotu získať si v krajinách mimo Západnej Európy širokú klientelu.
Peugeot 301 začali predávať najskôr v Turecku (od 1. novembra 2012) a potom aj v Strednej a Východnej Európe, v Rusku, na Ukrajine, v Grécku, v Severnej Afrike, na Strednom Východe, v krajinách Perzského zálivu, ako aj na niektorých latinskoamerických trhoch a v Číne. Samozrejme, v predaji je už aj na Slovensku bude uvedený koncom roka 2012.
Do najbližších rokov zvolil Peugeot zaujímavú stratégiu : modely, určené širokým masám, budú mať na konci trojčíslia jednotku. Peugeot 301 je teda priekopníkom novej éry. Príťažlivý sedan je robustný, priestorný, na ceste stabilný a kvalitný - tieto vlastnosti tvoria štyri hlavné piliere novinky, ktorú na Slovensku dostanete kúpiť od 8 490 €, pričom najdrahší model s dieselovým motorom stojí 12 990 €.