Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Pripravený na všetko čo od neho očakávate

Monday, 12. 11. 2012 - 10:20, Ivan Václavík   

Pripravený na všetko čo od neho očakávate

V závere roku 2012 prichádza na európske trhy vrátane slovenského model C-Elysée, ktorý využíva všetky technické a dizajnové skúsenosti značky Citroën. Chce osloviť tých klientov, ktorí si chcú kúpiť príťažlivo vyzerajúci, no zároveň cenovo dostupný sedan. V súlade s tradíciou, orientovanou na rodinné automobily, má moderný a priestorný sedan črty luxusu i robustnosti.

c-elysee-12-133-004g.jpg

Citroën C-Elysée ťaží zo skúseností značky v konštrukcii podvozka a technológií, ako je napríklad nový motor VTi 72, spájajúci výkon, nízku spotrebu a dlhú životnosť.

citroen-elysee7363g.jpg

Dizajnéri mali na mysli vytvorenie hodnotných tvarov trojpriestorovej limuzíny. Jej línie sú vyvážené, no zároveň príťažlivé. Široký chrómovaný znak v prednej časti podčiarkuje elegantnú klenutú kapotu. Auto má široký rozchod a výrazné blatníky. V ponuke je sedem farieb karosérie, ktorú môže, podľa úrovne výbavy, dopĺňať viacero chrómových prvkov. Aj v kabíne budú mať cestujúci pocit elegancie a robustnej odolnosti vozidla.

c-elysee-12-132-011g.jpg

Citroën C-Elysée absolvoval viacero náročných previerok, zameraných na dobrú odolnosť aj po najazdení veľkého počtu kilometrov. Pri vývoji vozidla sa brali ohľady aj na náročné jazdné podmienky vo viacerých krajinách. Preto má vozidlo upravený podvozok, zvýšenú ochranu spodnej časti karosérie, zosilnené prvky karosérie a vo väčšej miere použité spájanie dielcov skrutkami.

c-elysee-12-133-001g.jpg

Celé nastavenie vozidla zaručuje vysokú odolnosť a dlhú životnosť Citroënu C-Elysée. Navrhli ho vo Francúzsku a vyrábajú ho v španielskej fabrike v meste Vigo. Predtým absolvoval tento sedan vyše štyri milióny testovacích kilometrov v najrôznejších kútoch sveta a v najtvrdších jazdných podmienkach (zima, prach, horúčavy a podobne).

citroen-elysee7360g.jpg

V závislosti od krajiny a úrovne vybavenia môže mať Elysée ABS, ESP, či štvoricu airbagov. Na dĺžku meria 4,43 m, na šírku 1,71 m a do výšky 1,47 m. Rázvor 2,65 m patrí k najdlhším vo svojej kategórii. Vďaka tomu sľubuje výrobca výborné jazdné vlastnosti a veľkorysý vnútorný priestor.

citroen-elysee-12g42.jpg

V tomto smere môže Citroën C-Elysée konkurovať vozidlám z vyššej triedy, navyše boduje aj veľmi dobrou ponukou miesta vzadu. Zadní pasažieri majú k dispozícii dostatočný priestor na nohy - tak na dĺžku, ako aj do šírky (priestor na kolená má dĺžku 12 cm). Vnútorný priestor však nevznikol na úkor batožinového priestoru a ani ho nijako neobmedzuje: s objemom 506 litrov podľa metodiky VDA sa tento sedan zaraďuje na špičku vo svojom segmente.

citroen-elysee-12g14.jpg

Vďaka týmto vlastnostiam sa Citroën C-Elysée môže oprávnene uchádzať o funkciu prvého vozidla v rodine.
Okrem toho sa môže pochváliť (v závislosti od krajiny, či stupňa výbavy) viacerými modernými prvkami výbavy, ako sú napríklad digitálna klimatizácia, parkovacie sen zory vzadu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, či autorádio schopné prehrávať MP3 a disponujúce technológiou Bluetooth na telefonovanie s voľnými rukami.

citroen-elysee7364g.jpg

Kým napríklad na Ukrajine a v Rusku sa budú predávať modely s vyhrievanou spodnou časťou čelného okna, do horúcich krajín sa dostane auto s klimatizáciou, vybavenou funkciou Max; tá zaručí rýchly nástup dodávky klimatizovaného vzduchu. Táto ponuka technológií sa v najbližších mesiacoch rozšíri o navigačný systém s dotykovou obrazovkou, o parkovaciu kameru, či bezkľúčový prístup do vozidla a štartovanie tlačidlom.

citroen-elysee7365g.jpg

Citroën C-Elysée bude poháňať aj nový benzínový motor VTi 72, ktorý je špeciálne upravený na možnosť spaľovania benzínu s horšou kvalitou, ktorý sa predáva v niektorých štátoch sveta. Tento motor novej generácie vyvíjali so zámerom optimalizovať výkon (53 kW/72 k, krútiaci moment 110 Nm pri 3 000 ot./min.), spotrebu paliva (od 5 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 v hodnote 115 g/km) a životnosť aj v náročných podmienkach. Oproti predchádzajúcemu motoru 1.4i, ktorý nahrádza, je úspora paliva 22 %. Tento motor môže byť spojený s 5-rýchlostnou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou.

c-elysee-12-133-002g.jpg

Ponuku benzínových motorov dopĺňa i nová jednotka VTi 115 spojená s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Modelový rad Citroën C-Elysée môže poháňať tiež osvedčený naftový motor HDi 92, z ktorého sa doteraz vyrobilo vyše 6 miliónov kusov. Tento motor spája jazdné vlastnosti (vysoký krútiaci moment v nízkych otáčkach) a nízku spotrebu (4,1 l/100 km, čo zodpovedá 108 g/km CO2).

citroen-elysee-12g10.jpg

Zatiaľ sme nemali možnosť povoziť sa v tejto novinke francúzskej značky, veríme, že príležitosť sa naskytne hneď po Novom roku. Na Slovensku je v predaji v cene už od 8 490 € (vo výbave Attraction a s motorom VTi 72), no predpokladáme, že najväčší záujem bude o verziu Seduction s motorom VTi 115 (zrýchlenie z pokoja na stovku za 9,4 s) v cene 10 990 €. Najvýkonnejšia a najlepšie vybavená verzia Exclusive s dieselovým motorom HDI 92 stojí 13 190 €.

cit-elysee03g.jpg

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri