Škoda Rapid má veľké ambície
Hoci svetová premiéra úplne nového modelu značky Škoda (pod názvom Rapid) sa pred niekoľkými mesiacmi konala v Bratislave, naša redakcia sa dostala za volant tohto očakávaného liftbacku až teraz - v čase jeho uvedenia na slovenský trh. Rapid je v portfóliu českej značky úplnou novinkou, pričom vypĺňa medzeru medzi modelmi Fabia a Octavia.
Keďže v porovnaní s Octaviou má objem kufra len o 35 litrov menší - základom je 550 litrov. Po sklopení sedadiel sa objem zväčší až na 1 490. V prípade, že je v kufri rezervná pneumatika, hodnoty sú o 20 litrov menšie. Okrem priestoru istotne zaboduje aj vysokou mierou bezpečnosti a jazdnými vlastnosťami. Oprávnene teda môžeme predpokladať, že o Škodu Rapid bude veľký záujem a stane sa najpredávanejším modelom na slovenskom automobilovom trhu.
S týmto očakávaním korešponduje široká ponuka motorov a vybavení. Najlacnejšou verziou je Rapid 1,2 MPI s výkonom 55 kW (75 k) za symbolických 11 111 €, ďalšie motory s objemom 1,2 litra nesú označenie TSI a líšia sa výkonmi, najsilnejší benzínový agregát má objem 1,4 litra a výkon 90 kW (122 k). Jeho cena s vybavením Elegance je 18 430 €. O 800 eur je od neho lacnejší dieselový Rapid 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105 k).
Pri pohľade na Rapid je zboku dobre vidieť elegantný, hladký povrch a výrazné, dynamické krivky. Pôsobí robustne a zároveň elegantne. Veľkou výhodou je zadné veko, ktorý liftback odlišuje od klasického sedanu a znamená výrazný bonus pri prevážaní väčších predmetov, ktoré bez problémov naložíte do kufra.
Na prístrojovom paneli sú v zornom poli vodiča všetky dôležité informácie, ergonómia takisto znesie aj väčšie nároky. Podrobnejšie sa však budeme venovať interiéru i jazdným vlastnostiam len čo dostaneme Rapid na testovanie.