Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Formula 1

V Barcelone stále najrýchlejší Nico Rosberg

Friday, 13. 05. 2016 - 19:27, Ľuboš Kašický   

V Barcelone stále najrýchlejší Nico Rosberg

Piatkové pokojné ticho pred víkendovou búrkou medzi Mercedesom a Ferrari.

Teplé slnečné počasie piatkových voľných tréningov na katalánskom okruhu v Barcelone naznačilo podmienky prvej tohtoročnej európskej grand prix. Na okruhu, ktorý všetci veľmi dobre poznajú zo zimných testov, sa oproti zime zmenili podmienky a dnes sa tak viacej ako na rýchlosť skúmala skôr životnosť jednotlivých zmesí.

Najviac kilometrov vydržali medium, keď Wehrlein odjazdil 23 kôl. Na softoch vydržal najdlhšie Rosberg, ktorý v druhom tréningu odkrúžil 17 kôl. Najtvrdšie hard gumy piloti síce vyskúšali, no skôr porovnávali správanie sa na trati a rýchlosť. Najviac s nimi odjazdil domáci Sainz, 17 kôl. Toto však rozhodne nie je referenčný údaj. Pre nás je zaujímavé vedieť, že ak sa preteky jazdia na 66 kôl, tak môžeme najčastejšie očakávať 2-3 zastávky.

merc-fp2-nico.jpg

Aj preto asi najviac kilometrov najazdili všetci na stredných medium, hoci rozdiely medzi najlepším časom na medium a soft je asi 1,5 sekundy. Na stredných gumách celé dopoludnie jazdili obaja piloti Mercedesu, ktorí však zaostali iba o pár desatín sekundy za rýchlejšími autami Ferrari, ktoré sa sústredili na mäkšie softy. Ako náhle však popoludní softy obuli aj Mercedesy, tak preklopili najlepší čas dňa na svoju stranu (Rosberg 1:23,922). Treba však povedať, že rozdiely medzi najlepšími časmi na softoch u oboch tímov boli minimálne.

Inak bol celý piatkový tréning relatívne pokojný a nič mimoriadne sa na trati nedialo. Dopoludnia akurát dostal defekt testman Esteban Ocon z Renaultu (pravé zadné), ktorý vďaka tomu stihol odjazdiť iba šesť kôl (aj to bez času). Kuriózne je, že keď do rovnakého auta nasadol popoludní Palmer, tak dostal znova defekt zadného kolesa, tentoraz ľavého. To sa už musel tréning prerušiť, pretože bolo potrebné upratať znečistenú trať. Ani PAlmer teda toho veľa nenajazdil, no stihol aspoň 16 kôl s meraným časom. Technické problémy mal v úvode aj Jenson Button na McLarene, no vrátil sa na trať. Hamilton s vymenenou novou jednotkou MGU-H zatiaľ problémy nemal a verí, že konečne prelomí svoju podozrivú smolu.

merc-fp1-ham.jpg

Pozorovanie vymenených býčkov v RedBulle nemalo nejaký extra efekt. Verstappen s Kvyatom svorne formálne tvrdili, že si na autá musia ešte privyknúť, ale inak sú s priebehom spokojní. Takže sme sa zasa „veľa dozvedeli".

fer-piatok.jpg

Skutočnú silu jednotlivých tímov nám ukáže až zajtrajšia kvalifikácia, kde tímy vyrukujú so všetkými vylepšeniami s ktorými do Španielska pricestovali. Povzbudivá je relatívna vyrovnanosť časov medzi Ferrari a Mercedesom, ale očakávania hneď musíme krotiť pochopením významu voľných tréningov. Rosberg sa vezie na víťaznej vlne a určite sa pokúsi o jej predlženie. Motivovaní sú však rovnako Hamilton, Vettel aj Räikkonen a tak to môže byť zaujímavé.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri