Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Extra

Úžasné Audi R8 je ešte úžasnejšie

Saturday, 28. 07. 2012 - 23:20, Ivan Václavík   

Úžasné Audi R8 je ešte úžasnejšie

Audi prepracovalo svoj vysoko výkonný športový model R8, ktorý je teraz ešte atraktívnejší a dynamickejší. Novým špičkovým modelom radu je R8 V10 plus. Ako prevodové ústrojenstvo je k dispozícii úplne novo vyvinutá 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami. Predné reflektory vytvorené kompletne zo svietiacich diód LED a nové zadné smerové svetlá s dynamickou indikáciou patria pri všetkých verziách k sériovému vybaveniu.

audi-r8120001-g.jpg

S dĺžkou 4,44 metra, šírkou 1,90 metra a výškou iba 1,25 metra (Spyder: 1,24 metra) je Audi R8 akoby pripravené na skok. Nové detaily teraz dodávajú jeho dizajnu ostrejšie kontúry. Jednodielna maska chladiča so zošikmenými hornými rohmi má mriežku lesklej čiernej farby, pri verziách s motorom V10 majú lamely masky chrómované horizontálne lišty. Aj predný nárazník má nový tvar, v otvoroch na vstup vzduchu sú tri priečne lišty. Na želanie Audi montuje predný spojler z karbónu.

audi-r8120003-g.jpg

Kryty vonkajších spätných zrkadiel a bočné lamely privádzajúce vzduch do motorového priestoru Coupé, sú pri špičkovej verzii R8 V10 plus vyrobené z karbónu. Pri motoroch V10 sú bočné lamely širšie ako pri motore V8 a opatrené špeciálnymi hranami; štylistické rozdiely sú aj na prahoch karosérie. Odvetrávacie mriežky vedľa zadného okna majú pri R8 V10 Coupé matné hliníkové vyhotovenie (pri R8 V8 Coupé a R8 V10 plus sú matne čierne). Na želanie môže byť motorový priestor osvetlený diódami LED; ktoré pri verzii R8 V10 plus patria k sériovému vybaveniu, rovnako ako čiastočné zakrytie agregátov karbónom.

audi-r8120005-v10plusg.jpg

Na zadnej časti karosérie Audi R8 dominujú zadné skupinové svetlá z LED. Inováciu Audi predstavujú smerové svetlá s dynamickou indikáciou na spodnej časti zadných svetiel - ich svetlo vždy prebieha smerom k vonkajšiemu obrysu vozidla v smere odbočenia. Veľký difúzor, na želanie z karbónu (sériovo pri R8 V10 plus) je pretiahnutý viac dohora. Výfuková sústava má pri všetkých motoroch dve kruhové chrómované koncovky. Pri verzii R8 V10 plus sú koncovky výfuku čierne.

audi-r8120025-mediumg.jpg

Audi lakuje R8 v normálnych farbách Ibisweiß a Brillantrot, v štyroch metalizovaných lakoch a piatich odtieňoch s perleťovým/krištáľovým efektom. Pre špičkový model R8 V10 plus je exkluzívne v ponuke jeden matný odtieň laku karosérie. Bočné lamely sú pri kupé na výber v 8 farbách, plátená strecha verzie R8 Spyder môže byť čierna, červená alebo hnedá.

audi-r8120049-v10g.jpg

Karoséria Audi R8, vyrobená technológiou Audi Space Frame (ASF) z hliníka, má hmotnosť iba 210 kilogramov pri Coupé a 216 kilogramov pri otvorenej verzii Spyder. Audi R8 V8 Coupé s manuálnou prevodovkou má pohotovostnú hmotnosť iba 1 560 kilogramov, otvorená verzia 1 660 kilogramov.

audi-r8120007-v10plusg.jpg

Všetky motory sa montujú ručne. Motor V8 s objemom 4 163 cm3 a V10 s objemom 5 204 cm3 sú vysoko výkonné agregáty s atmosférickým nasávaním, ktoré ponúkajú vysoký výkon a fascinujúci charakter. Emisie CO2 sa v kombinácii s novou 7-stupňovou prevodovkou S znížili až o 22 gramov na kilometer a šprint z pokoja na tempo 100 km/h sa skrátil o 3 desatiny sekundy. Obidva motory sú kompaktné a relatívne ľahké. Priame vstrekovanie benzínu FSI umožňuje vysoký kompresný pomer 12,5 : 1. Nasávacie aj výfukové ventily majú variabilné časovanie. V obidvoch koncovkách výfuku sú klapky, ktoré sa pri intenzívnom stlačení pedála akcelerátora otvoria, čím zvuk motora získa na sýtosti.

audi-r8120023-mediumg.jpg

Motor 4.2 FSI dosahuje výkon 316 kW (430 k) pri 7 900 otáčkach a v pásme otáčok od 4 500 do 6 000 poskytuje maximálny krútiaci moment 430 Nm. Osemvalec udeľuje kupé s prevodovkou S tronic zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 300 km/h (s manuálnou prevodovkou: 4,6 sekundy a 302 km/h). Audi R8 V8 Spyder dosahuje hodnoty 4,5, respektíve 4,8 sekundy a takisto 300 km/h. Priemerná normovaná spotreba Audi R8 V8 quattro ako kupé s prevodovkou S tronic je 12,4 litra benzínu na 100 km. Motor V10-Motor dosahuje pri 6 500 otáčkach maximálny krútiaci moment 530 Nm, pri 8 000 otáčkach dosahuje výkon 386 kW (525 k).

audi-r8120026-mediumg.jpg

Audi R8 V10 Coupé s prevodovkou S tronic akceleruje za 3,6 sekundy z pokoja na 100 km/h, maximálna rýchlosť je 314 km/h. S manuálnou prevodovkou sú zodpovedajúce hodnoty 3,9 sekundy a 316 km/h. Otvorené Audi R8 V10 Spyder s prevodovkou S tronic absolvuje štandardný šprint 0 - 100 km/h za 3,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 311 km/h (s manuálnou prevodovkou: 4,1 sekundy a 313 km/h). Normovaná priemerná spotreba Audi R8 V10 Coupé s prevodovkou S tronic je 13,1 litra na 100 km.

audi-r8120028-v10plusg.jpg

Novým špičkovým modelom radu R8 je Audi R8 V10 plus. Dosahuje výkon 404 kW (550 k) a maximálny krútiaci moment 540 Nm, ktorý je k dispozícii pri 6 500 otáčkach za minútu. Audi R8 V10 plus, ktoré sa vyrába iba ako kupé, sa dokáže s prevodovkou S tronic katapultovať za 3,5 sekundy z pokoja na rýchlosť 100 km/h a dosahuje maximálnu rýchlosť 317 km/h; priemerná normovaná spotreba je 12,9 litra na 100 km. S manuálnou prevodovkou sú základné parametre 3,8 sekundy, 319 km/h a 14,9 l/100 km.

audi-r8120032-v10plusg.jpg

Pre prepracované Audi R8 sú na výber dve prevodovky. Manuálna 6-stupňová, ktorej radiaca páka sa pohybuje v otvorenej kulise, je pri motore V8 štandardom a pri V10 sa montuje na želanie. Nová 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami - na želanie pri V8 a sériovo pri V10 - má športovo tesné sprevodovanie, najvyšší prevodový stupeň je dlhý. Vodič môže manuálne ovládať prevodovku voliacou pákou alebo ovládačmi na volante, alternatívne je k dispozícii športový režim. Rozjazdová automatika Launch control po stlačení gombíka zabezpečuje rozjazd so zvýšenými otáčkami a optimálnym prešmykovaním kolies.

audi-r8120029-v10plusg.jpg

Dve lamelové spojky, ktoré sú - čo je novinka - umiestnené za sebou, ovládajú dve navzájom nezávislé čiastkové prevodovky v spoločnej skrini; preraďovanie prevodových stupňov sa uskutočňuje striedavým otváraním a spínaním spojok. Tento proces trvá iba niekoľko stotín sekundy a uskutočňuje sa takmer bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu. Je taký dynamický, plynulý a komfortný, že ho vodič takmer nevníma.

audi-r8120049-v10g.jpg

Za normálnych podmienok sa prenáša približne 15 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu; ak začnú zadné kolesá prešmykovať, prenáša sa maximálne ďalších 15 percent dopredu. Na zadnej náprave je mechanický samosvorný diferenciál. Asymetrické rozdelenie krútiaceho momentu s prevahou zadnej nápravy je optimálne prispôsobené koncepcii usporiadania pohonu s motorom uloženým pred zadnou nápravou. Podvozok vysokovýkonného športového automobilu využíva technológie z automobilového športu. Všetky štyri kolesá sú zavesené na dvojitých trojuholníkových ramenách kovaných z hliníka. Verzia R8 V10 plus má špeciálne vyladené pružiny a tlmiče pruženia a modifikovanú geometriu prednej nápravy. Adaptívne tlmiče pruženia Audi magnetic ride sa montujú sériovo pri R8 V10 a pri motore V8 na želanie. Tlmiče majú dva režimy činnosti - normálny a športový.

audi-r8120047-v10g.jpg

Prepracované Audi R8 jazdí na veľkých kolesách. Pri motoroch V8 majú sériové disky rozmery 8,5 J x 18 vpredu a 10,5 J x 18 vzadu, pneumatiky majú formáty 235/40 R 18 a 285/35 R 18. Verzie s motorom V10 majú 19-palcové kolesá so šírkou 8,5 palca vpredu a 11 palcov vzadu; pneumatiky majú rozmery 235/35 R 19, respektíve 295/30 R 19. V kombinácii s 19-palcovými kolesami Audi na želanie montuje brzdové kotúče z keramického materiálu spevneného uhlíkovými vláknami. (sériovo pri R8 V10 plus). Elektronický stabilizačný systém ESC má osobitný športový režim a dá sa aj úplne deaktivovať.

audi-r8120012-v10-spy-g.jpg

Audi R8 je športový automobil s výraznými úžitkovými vlastnosťami. Predný batožinový priestor má objem 100 litrov, Coupé má za sedadlami ďalší priestor na batožinu s objemom 90 litrov. Dlhý rázvor 2,65 metra zabezpečuje veľkorysý priestor v kabíne. Interiér prináša atmosféru pretekárskeho automobilu na luxusnej úrovní.
Športové sedadlá môžu byť pri motorizáciách V8 na želanie doplnené elektrickým nastavovaním (pri motoroch V10 sériovo). Na želanie Audi montuje škrupinové sedadlá s výrazne tvarovanými bočnými časťami, ktoré zlepšujú bočné vedenie tela (sériovo pri R8 V10 plus).

audi-r8120039-v10-spy-g.jpg

Prepracované Audi R8 sa v Európe začne predávať koncom tohto roka.

Fotogaléria: Audi R8



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri