Kupé Astra OPC triumfuje parametrami
Už aj na slovenskom trhu je v ponuke nový Opel Astra OPC (Opel Performance Center). Za 25 090 € dostane zákazník mimoriadne atraktívne trojdverové kupé poháňané prepĺňaným štvorvalcom 2.0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 206 kW (280 k), ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2 500 ot./min.).
„Nijaký z priamych konkurentov neponúka také výkony - a všetci konkurenti sú navyše výrazne drahší," hovorí Pavel Šilha, generálny riaditeľ českého a slovenského zastúpenia značky Opel. „Očakávame, že nastupujúca Astra OPC pritiahne k značke Opel novú skupinu zákazníkov, hľadajúcich maximálne výkonný, ale zároveň kultivovaný a príjemne ovládateľný model."
Nová Astra OPC dokáže šprintovať z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd a dosahuje rýchlosť až 250 km/h... Tak rýchlo nejazdila doteraz žiadna sériová Astra. Nový, turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec vychádza z najnovšieho benzínového motora Opel s objemom 2 litre a výkonom 184 kW (250 k), ktorý montujú do modelového radu Insignia. Hoci má zvýšený výkon o 21 kW (30 k), napriek tomu sa spotreba paliva a emisie CO2 znížili o 14 percent oproti predchodcovi. Nižšie sú aj emisie CO2 - 189 g/km (predtým 220 g/km) a spotreba paliva je 8,1 litra na 100 kilometrov (predtým 9,1 l/100 km), čo predstavuje špičkové hodnoty v segmente vysoko výkonných kompaktných automobilov.
Podvozok novej Astry OPC kombinuje rozličné prvky, umocňujúce jazdnú dynamiku vozidla: prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts (High Performance Struts), tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo. Podvozok FlexRide umožňuje meniť charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia a elektronického pedála akcelerátora.
Vodič môže prepínať tri rozličné režimy, z ktorých každý poskytuje špecifický zážitok z výrazne športovej jazdy. Režim Standard má vyváženú charakteristiku so zachovaním komfortu pre jazdu v bežnej premávke. Stlačením gombíka režimu Sport sa zvýši tvrdosť tlmičov, čím sa ďalej zmenší nakláňanie karosérie v záujme zvýšenia agility a riadenie sa stane bezprostrednejším.
Režim OPC vytvorí podmienky pre ultimatívny zážitok z jazdy: riadenie pôsobí ešte priamejšie ako v režime Sport, motor reaguje spontánnejšie na zmenu polohy pedála akcelerátora, vytáča sa rýchlejšie do vysokých otáčok a charakteristika podvozka je prispôsobená maximálnym jazdným výkonom.
Okrem toho zadná náprava využíva Wattov priamovod, ktorý preukázal v minulosti svoje kvality i v motoristickom športe. Jeho dve kratšie ramená sú uprostred prepojené krátkym otočným ramenom. Táto konštrukcia zvyšuje priečnu stabilitu jazdy i precíznosť vedenia stopy, pretože zachytáva asi 80 percent priečnych síl, prenášaných v zákrutách od kolies na zavesenie. Športové jazdné vlastnosti umocňujú 19-palcové kolesá z ľahkej zliatiny.
Aby sa dal vysoký výkonový potenciál prepĺňaného motora efektívne preniesť na poháňané predné kolesá, Astra OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál. Ten pomáha redukovať prešmykovanie kolies napríklad pri pôsobení veľkých priečnych síl počas akcelerácie alebo pri zmene povrchu cesty. Je ideálny na uzavretom pretekárskom okruhu.
Elektronický stabilizačný systém ESP umožňuje prepínanie troch rozličných režimov podľa momentálnych športových ambícií vodiča. Prvým je štandardný režim, druhým režim Competitive, ktorý posúva prah automatického zásahu stabilizačného systému na vyššiu úroveň. Okrem toho sa stabilizačný systém ESP dá úplne deaktivovať.
Brzdová sústava je prispôsobená vysokým nárokom na jazdné vlastnosti pri maximálnom namáhaní. Inžinieri OPC v spolupráci s talianskym špecialistom (firma Brembo) skonštruovali brzdovú sústavu s posilňovačom a ventilovanými, priečne perforovaným brzdovými kotúčmi formátu 355 x 32 mm so 4-piestovými brzdičmi vpredu. Výhodou bŕzd Brembo je veľká odolnosť voči tepelnému namáhaniu, a to aj pri opakovanom brzdení.
V súlade s tradíciou OPC bolo nové vysoko výkonné kompaktné kupé testované a detailne dolaďované na pretekárskom okruhu Nürburgring v Nemecku, prezývanom Zelené peklo. Všetky modely OPC sa testujú v tomto prostredí, ktoré je všeobecne považované za najnáročnejšiu pretekársku trať na svete.
Počas vývoja musí každý nový model OPC absolvovať vytrvalostný test na 10 000 kilometrov vysokou rýchlosťou na severnej slučke okruhu (Nordschleife) dlhej 20,8 km. Namáhanie vozidla pri tomto teste zodpovedá najazdeniu približne 180 000 kilometrov po normálnych cestách. Test za týchto extrémnych podmienok zaručuje spoľahlivosť všetkých komponentov pre maximálnu spokojnosť zákazníkov.
Športový charakter modelu Astra OPC umocňujú špeciálne tvarované nárazníky, aerodynamické prahy, zväčšený strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Okrem štandardných diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov sú za príplatok k dispozícii 20-palcové kolesá kované z ľahkej zliatiny. Zákazníci, ktorí chcú dodať svojmu modelu Astra OPC ešte športovejší vzhľad, si môžu objednať dizajnový komplet OPC.
Nový volant OPC so splošteným vencom v spodnej časti je inšpirovaný motoristickým športom a má o 10 mm menší priemer ako je v ostatných verziách Astry, čím je ovládanie presnejšie, športovejšie a priamejšie. Oblasti, v ktorých vodič drží volant v optimálnej polohe, majú nový tvar, aby sa zlepšil kontakt a súčasne výhľad na prístroje. Exkluzívne prešívanie OPC v kabíne vo farbách Arden Blue alebo Cool Pearl dodáva interiéru športový nádych.
Opel Astra OPC môže mať na želanie škrupinové športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, vyrobené s využitím najmodernejšej technológie a certifikované nezávislou asociáciou medicínskych expertov AGR (Aktion Gesunder Rücken - Akcia za zdravý chrbát) na základe splnenia najvyšších ergonomických štandardov. Nové predné sedadlá umocňujú zážitok z dynamickej, športovej jazdy nižšou polohou a zvýšenou bočnou podporou tela. Športové sedadlá sa dajú nastavovať v 18 rozličných smeroch. Opel je jediným výrobcom v segmente vysoko výkonných kompaktných automobilov, ktorý ponúka pneumaticky nastaviteľné čalúnenie okrajových častí športového sedadla.
Z modelu Astra OPC sa predalo za ostatných 7 rokov vyše 15 000 kusov. Opel predpokladá, že v najbližších 12 mesiacoch predá okolo 10 000 všetkých modelov OPC. Z nich približne polovica pripadne na Astru OPC, okolo 3000 kusov na Corsu OPC a zvyšok na Insigniu OPC. Ročný predaj vysoko výkonných kompaktných automobilov v Európe s výkonom nad 200 kW predstavuje celkovo približne 14 000 kusov.